Bepaalde type öhlinsdempers hebben dit ook, maar wellicht niet hetgeen onder jouw motor past..
Succes hé
Moderator: GVN
De demping van de showa onder mijn huidige R12GS is knudde (soms staat de moto te deinen, en op andere momenten is alles dan weer ok). Ik sta dus voor dezelfde keuze, ben van plan de veerpoten te vervangen door iets beters.Dirk Pauwels schreef: ... Ben wel akkoord met de bevindingen van PS voor wat betreft Ohlins. Voorkant ok, achterkant te straffe veer. Die straffe veer had dan weer zijn voordelen bij rijden met bagage en/of duo, dan was de wegligging schitterend, solo had ik soms een zachtere veer gewenst. ... Tevens stond de motor iets op de kop ... Ik twijfelde lang tussen ohlins en Wilbers, heb uiteindelijk voor Ohlins gekozen omwille vd herverkoopwaarde ...
de kloterij is dat de regeling helemaal onder aan de veer zit, wat impliceert dat je de veer moet demonteren om ze te verhogen of te verlagen, wat dan ook bijna nooit zal gebeuren.VFooR schreef:Ik weet dat wilbers een hoogteregelaar heeft die 5mm verhoogt...Dit is aan de veer zelf dus merkbaar hoger of lager op de zitplaats. Is wel een optie van rond de €100 of meer.
Bepaalde type öhlinsdempers hebben dit ook, maar wellicht niet hetgeen onder jouw motor past..
Succes hé
Reken ongeveer op de helft of iets meer als herverkoopwaarde voor de Ohlins, dus valt de prijs uiteindelijk nog redelijk mee, op voorwaarde dat de originele BMW dempers nog OK zijn en terug kunnen gemonteerd worden bij verkoop vd moto. Hou er wel rekening mee dat een demper die speciaal voor jou op maat gemaakt is wel moeilijker zal verkopen achteraf dan het standaard ohlins model.....J schreef:...maar als je de hogere prijsklasse hebt raadde hij dan toch ölhlins aan voor de herverkoopwaarde.
fijne gast die Steven, nu nog hopen dat de vrouw akkoord is met de prijs, maar ik twijfel een beetje. Gaat naar de kostprijs van een reis.
J
Ne GSA verkopen met versleten veren zal ook nie gemakkelijk zijn....+ je zal veel moeten laten vallen; 6000euro verlies op anderhalf jaar is niet niets.J schreef:heb al contact gehad met wpsuspension in Mol. Het komt ongeveer op dezelfde prijs als je een gelijkaardig product neemt. Het kwam daar op 1800€ en bij Öhlins op 1930€. Bij wp stelde ze wel voor om een minder regelbare voorveer te nemen zodat de prijs zou zakken tot 1745€.
Wat ik weet is dat een GSA van 18.500€ na anderhalf jaar een ander set veren nodig heeft + de 2.500€ garantiegevallen eigenlijk een beetje overdreven is. Mijn garantie vervalt in juni en ik weet niet of ik er nog langer zal mee rijden. De garantiegevallen waren wel de ringantenne, de beroeste valbaren en een versleten koppeling op 18K. Dus op zich valt het nogal mee. het is niets echt mechanisch dat naar de filistijnen ging.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar als ik naar mijn vrouw zou luisteren zou de brommer snel buiten liggen en een andere binnen, maar wat dan????????
J
Bekend Adventure fenomeen , ook bij de 1150 ondervind ik datOp de hardste stand en nogal hoge snelheid zwalpte hij nog door de bocht
Hoe langer de veerweg, hoe belangrijker de demping waarschijnlijk. Moet je al een hele goede demper hebben waarvan de demping goed op de taak is berekend. Is een 2de hands set aftermarket veren geen oplossing? Vooral bij Ohlins of WP hoef je je over km's geen zorgen te maken, voor 200 euro zijn die terug als nieuw gereviseerd als het nodig moest zijn. Gezien het grote aantal verkochte GSA's en de minder goede vering zouden er in UK of Duitsland toch wel een paar 2dehands setjes beschikbaar moeten zijn....Jo De Paepe schreef:Bekend Adventure fenomeen , ook bij de 1150 ondervind ik datOp de hardste stand en nogal hoge snelheid zwalpte hij nog door de bocht