alle programma's -> bureau accessoires -> systeemwerkset -> systeemherstel.
MapSource software version 6.15.3
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
Re: MapSource software version 6.15.3
ehm effe dit proberen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
TonTon
tttsssttt , heb nog niet zo héél lang geleden nogmaals info verstrekt over een "image" nemen , bij problemen staat je pc of laptop binnen de 10 minuten terug in de staat zoals bij het nemen van de "image"....maar ja hé , zolang alles goed gaatIRON GONZO schreef:ehm effe dit proberen.
systeemherstel is zeker niet heilig..integendeel
en aan al de rest : de énige echte stabiele versie tot nu toe is de 6.13.7 ! de volgende versies brengen geen echte wezenlijke verbeteringen , tenzij dat het een beetje fraaier oogt.
maar die updates zijn NIET noodzakelijk om te werken in Mapsource en met je toestel
gisteren ook eens getest en ondanks alles loopt alles goed
hopelijk deze week route eens in real time rijden
dus heb route naar zumo gedaan via pc en dan gesimuleerd laten rijden en no probs
hopelijk deze week route eens in real time rijden
dus heb route naar zumo gedaan via pc en dan gesimuleerd laten rijden en no probs
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Hallo,
amai, zeer snelle reactie allemaal bedankt, Als ik de oudere versie(6.14.1) via het linkje er opzet krijg ik mapsources in het engels
en als ik bij info kijk is het nog steeds 6.15.3
Heb een 2 de keer erop gezet en dan kreeg ik mapsources niet meer open ,pc zegt: language default
Heb dan maar 6.15.3 er terug opgezet,
Het rare van de zaak is dat: oudere routes die ik gemaakt heb in 6.14.1 en niet herbereken in 6.15.3
transfereer naar mijn 2610 perfect zijn (geen kortere afstanden ,juiste lila lijn)
Mapsoures terug er op te zetten, ben ik bang dat ik alle routes verdwenen zijn of kan ik deze beter eerst op een harde schijf zetten !
@ gonzo: dat met het systeemherstel zal ik moeten uitvoeren als 6.14.1 er terug op staat en niet open krijg ?
allemaal nog eens bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
amai, zeer snelle reactie allemaal bedankt, Als ik de oudere versie(6.14.1) via het linkje er opzet krijg ik mapsources in het engels
en als ik bij info kijk is het nog steeds 6.15.3
Heb een 2 de keer erop gezet en dan kreeg ik mapsources niet meer open ,pc zegt: language default
Heb dan maar 6.15.3 er terug opgezet,
Het rare van de zaak is dat: oudere routes die ik gemaakt heb in 6.14.1 en niet herbereken in 6.15.3
transfereer naar mijn 2610 perfect zijn (geen kortere afstanden ,juiste lila lijn)
Mapsoures terug er op te zetten, ben ik bang dat ik alle routes verdwenen zijn of kan ik deze beter eerst op een harde schijf zetten !
@ gonzo: dat met het systeemherstel zal ik moeten uitvoeren als 6.14.1 er terug op staat en niet open krijg ?
allemaal nog eens bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lid bmwmcvl
Heb geprobeerd om via die perry site ,Mapsoures 6.14.1 er op te zetten
1 ste maal gelukt maar mapsoures via help button : info over mapsoures zegt : 6.15.3
2 de maal niet gelukt : incorrect language dll file
Dan geprobeerd om via gonzo zijn truckje: maar bij samenvatting vind hij geen programma van mapsoures
1 ste maal gelukt maar mapsoures via help button : info over mapsoures zegt : 6.15.3
2 de maal niet gelukt : incorrect language dll file
Dan geprobeerd om via gonzo zijn truckje: maar bij samenvatting vind hij geen programma van mapsoures
lid bmwmcvl
-
TonTon
1) Uw routes staan toch op je harde schijf ? ik heb een map aangemaakt in de map "mijn documenten" onder de naam "Garmin routes" en daar staan al mijn routes in.je kan in die map het beste submappen aanmaken per Land , makkelijker om alles bij te houden.navi 75 schreef: Mapsoures terug er op te zetten, ben ik bang dat ik alle routes verdwenen zijn of kan ik deze beter eerst op een harde schijf zetten !
doe dit nu ook eerst en zet al je routes die je tot nu toe hebt in die map....
in Mapsource kan je aangeven waar je standaard opslag is voor routes :
ga in Mapsource naar "bewerken" , onderaan "voorkeuren" en dan de tab "bestandslocatie" , daar geef je aan waar je routes die je maakt moeten komen en waar je de routes plaatst die je b.v. via het web binnenhaalt , zal dus zijn "mijn documenten\Garmin routes"
aangezien al je routes op een centrale plaats staan BUITEN de installatie map van Garmin , kan je Mapsource gewoon verwijderen.
2) Mpasource verwijderen : ga naar start , configuratiescherm , programma's en onderdelen (in Vista maar zal niet veel anders zijn in XP) en verwijder daar alles wat je ziet staan van "Garmin".
start uw pc eens opnieuw op en installeer de ganse zaak opnieuw en zet er dan gewoon versie 6.13.7 overheen , is de meest stabiele versie en de latere zijn NIET nodig om te kunnen werken met Mapsource en routes die je krijgt....
Mapsource 6.13.7 downloaden : http://www.gpsinformation.org/perry/msource/ , daar scroll je naar beneden naar het bestand "mapsource6137.exe" en downloaden.
voila , hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen
opgepast : zit je met CN 2009 als kaartversie met Mapsource 6.15.3 dan is het andere koek , dan moet je hier zijn : http://members.ziggo.nl/zumo/cne2009.html
@ Arnold
Als ik mapsources terug geinstallerd heb , moet ik dan via de perry site de versie 6.14.1 downloaden
en zal dat dan in het engels zijn ?
Als ik mapsources terug geinstallerd heb , moet ik dan via de perry site de versie 6.14.1 downloaden
lid bmwmcvl
langs hier kan het ooknavi 75 schreef:... moet ik dan via de perry site de versie 6.14.1 downloaden
'k zou MS 6.13.7 of 6.12.4 nemen
-
TonTon
nee ! zoals ik al aangaf : download de versie 6.13.7 en installeer die gewoon , is de meest stabiele en 6.14.1 zit met bugs , vandaar dan de update naar 6.15.3 waar ook bugs in zitten.navi 75 schreef:@ Arnold
hallo,
Heb alles terug inorde gekregen
Heb de versie 6.14.1 gedownload , deze werkte perfect
durfde de vorige versie er niet opzetten omdat dit problemen geeft bij doorgestuurde routes
had een keer een route doorgekregen gemaakt met 6.14.1 en kreeg deze niet open met 6.13.7 ?
groetjes en bedankt aan iedereen, kan met gerust hart vertrekken met de engelandvaarders
durfde de vorige versie er niet opzetten omdat dit problemen geeft bij doorgestuurde routes
had een keer een route doorgekregen gemaakt met 6.14.1 en kreeg deze niet open met 6.13.7 ?
groetjes en bedankt aan iedereen, kan met gerust hart vertrekken met de engelandvaarders
lid bmwmcvl
-
TonTon
raar , hier nog nooit problemen gehad met het openen van een route in 6.13.7 , maar alléé , blij te lezen dat alles weer werkt.navi 75 schreef:hallo,
veel plezier op reis
waarom?
hierom:Erik schreef:'k zou MS 6.13.7 of 6.12.4 nemen
ook in mijn ervaring is MS 6.13.7 stabielScheurneus schreef:... Ik heb routes gehad in CN NT2008 en die naar Quest/ 60/2720/2820 gestuurd met 6.13.7 waarna er hele rare problemen optraden in deze toestellen (1 waypoint dat plots 11 keer in een route word gebruikt, waardoor je heen en weer word gestuurd). De zumo had er geen last van.
Dit trad op met oudere routes (en/of ouder kaartmateriaal) en was op te lossen door de route met MS 6.12.4 te laden of in MS 6.13.7 de route over te tekenen (geen enkele conversie hielp, anders dan het overtekenen).
Verder kent de 6.12.4 versie nog een extra feature bij zoeken naar POI's, je kan de maximale hemelsbreed afstand opgeven in kilometers.
Nu al enkele routes gereden met deze versie en geen problemen
Routes waren in een eerdere versie gemaakt en nog verandert in deze versie
Juist ter info.
Routes waren in een eerdere versie gemaakt en nog verandert in deze versie
Juist ter info.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!