Zwarte woud
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Zwarte woud
In juli gaan we met twee koppels (twee moto's) naar het Zwarte woud om er een weekske rond te touren.
Zijn er onder ons die daar één of meerdere uitgestippelde touren ter beschikking hebben?
Eventueel heen en terurreis.
Wat is er zeker de moeite om gezien (of gereden) te hebben?
Alvast bedankt.
Zijn er onder ons die daar één of meerdere uitgestippelde touren ter beschikking hebben?
Eventueel heen en terurreis.
Wat is er zeker de moeite om gezien (of gereden) te hebben?
Alvast bedankt.
Re: Zwarte woud
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
You've got
Zeker doen: Schwartzwald hochstrasse, Watervallen van Triberg, Titisee, Feldberg en eventueel schaffhaussen.
Houdoe
You've got

Zeker doen: Schwartzwald hochstrasse, Watervallen van Triberg, Titisee, Feldberg en eventueel schaffhaussen.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Ik kan je wel enkele mooie routes bezorgen voor een Garmin GPS.
Gr,
V
Gr,
V
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
'k Heb je een berichtje gestuurd in PBVinny schreef:Ik kan je wel enkele mooie routes bezorgen voor een Garmin GPS.
Gr,
V
-
VoskenGSA
Wij zijn daar vorige zomer ook geweest in Triberg, en vond dat toch behoorlijk tegenvallen. De watervallen op zich zijn wel eens leuk om te zien, maar had er toch wel meer van verwacht, en zeker als je er nog mag voor betalen.pvde schreef: Zeker doen: Schwartzwald hochstrasse, Watervallen van Triberg, Titisee, Feldberg en eventueel schaffhaussen.
Houdoe
Buiten die waterval en die grote koekoeksklok is er in Triberg niet veel te beleven.
Titisee en Feldberg zijn dan veel leukere locacties
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

En beneden de lijn Titisee - Mullheim (dus in het echte zuiden van het Zwarte Woud) is er ook nog heel wat te beleven voor de echte bochtenliefhebbers...VoskenGSA schreef:Titisee en Feldberg zijn dan veel leukere locacties
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wij zijn daar vorig jaar ook een 4-tal dagen geweest, na een aanrijroute via Luxemburg en de Vogezen, vooraleer we doorreisden naar Oostenrijk en Italië. We logeerden in Todnau, gasthof Zum Bären... reuze meegevallen, eigenaar is ook motorrijder.
Ik heb daarvoor de routes voor Garmin liggen, indien interesse, wil ik je die wel bezorgen. Als tip: vraag inderdaad via de website http://www.motor-zwarte-woud.com/ het boekje met rondritten aan. Er staan er een 12-tal in uitgetekend, waarvan wij er enkele mooie omgezet hebben voor GPS.
Mooie streek, maar 't kon natuurlijk niet tippen aan de rest van onze reis, in Tirol.
Ik heb daarvoor de routes voor Garmin liggen, indien interesse, wil ik je die wel bezorgen. Als tip: vraag inderdaad via de website http://www.motor-zwarte-woud.com/ het boekje met rondritten aan. Er staan er een 12-tal in uitgetekend, waarvan wij er enkele mooie omgezet hebben voor GPS.
Mooie streek, maar 't kon natuurlijk niet tippen aan de rest van onze reis, in Tirol.
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Je moet er niet alleen naar ZIEN ! Je moet ze ook naar boven wandelen tot de top, hé. Hoogste waterval van Duitsland. Triberg is vooral klokken houtsnijwerk en souvenirs. Houd je één dag bezig en dan heb je het wel gezien, maar dat is met àlle ZW. W.-dorpen/steden zo. Ook Titisee wat dan weer bekend staat voor zijn glaswerk heb je al bij al snel gezien.VoskenGSA schreef:De watervallen op zich zijn wel eens leuk om te zien, maar had er toch wel meer van verwacht
Er zijn veel mooiere baantjes te doen dan de B500 die vooral héél streng gecontroleerd wordt tegenwoordig op "raser" (hardrijders). Biedt wel veel mooie panoramazichten
Het Zwarte Woud is vooral NATUUR en veel kronkelweggetjes. Kijk maar bij "Ausflugzielen" en je zal steeds zien dat het in feite een korte lijst is
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
VoskenGSA
We zijn een klein stuk naar boven kunnen klimmen, maar was voor de rest afgesloten. Alle bruggen hadden beschadiging opgelopen en waren afgesloten tgv een storm (bomen op gevallen).
Lid BMW-MC-VL

En natuurlijk ook Schau ins land even doen, in de buurt van FreiBurg.
't Ja, das pech natuurlijkVoskenGSA schreef:We zijn een klein stuk naar boven kunnen klimmen, maar was voor de rest afgesloten. Alle bruggen hadden beschadiging opgelopen en waren afgesloten tgv een storm (bomen op gevallen).
De Schau-ins-land-Strasse dan want een Schau-ins-land is eigenlijk gewoon een uitkijktorenCeesBmw schreef:En natuurlijk ook Schau ins land even doen, in de buurt van FreiBurg.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Zeker doen, maar je mag er niet alle dagen op met de moto.CeesBmw schreef:En natuurlijk ook Schau ins land-strasseeven doen, in de buurt van FreiBurg.
(ik denk: verboden in het week-end maar ben niet zeker)
Het baantje van de hexenloch (buurt van sankt peter) mag er ook zijn.
Middagmaal in restaurant aan camping Sankt Peter. Alles vers en prima prijs.Heel lekker gegeten.
Om 14:00 komen de vers gebakken taarten op de toog
Zeker de glotertaler rode wijnen niet vergeten proeven.
Cheers,
Dim
Ride like the wind
-
sprint
Of hier: http://www.felsenstueble.de/Dim schreef:Het baantje van de hexenloch (buurt van sankt peter) mag er ook zijn.
Middagmaal in restaurant aan camping Sankt Peter. Alles vers en prima prijs.Heel lekker gegeten.
Cheers,
Dim
Bij Hubert en Veerle kan je ook lekker eten en de Belgische bieren degusteren
Veerle is een Vlaamse die daar jaren terug aan Hubert is blijven plakken
Marnix.

Inderdaad zeeeer goed adres , super eten, goed slapen in een fantastisch stukje zwarte woudsprint schreef:Of hier: http://www.felsenstueble.de/
Bij Hubert en Veerle kan je ook lekker eten en de Belgische bieren degusteren![]()
en ge kunt er nog duvel drinken ook !!!
lid bmwmcvl
Vind ik altijd belangrijk als je op reis gaat: dat je bij vlamingen bent (vreemde taal niet moet spreken) en er hetzelfde kan drinken als thuis op de hoek (i.p.v. al die buitenlandse bucht te moeten proberen)navi 75 schreef:en ge kunt er nog duvel drinken ook !!!
Ieder zijn ding, maar voor mij nét het tegenovergestelde, want waarom ga je anders op reis

Wij zij daar ook terecht gekomen : interessant adressprint schreef:Of hier: http://www.felsenstueble.de/
Bij Hubert en Veerle kan je ook lekker eten en de Belgische bieren degusteren![]()
en nog meer foto's
't Is waarschijnlijk wel niet de "Bende van Wim" maar lijkt me toch wel een tof gezelschap.
Mooie foto's in ieder geval, en zo aan die achterband te zien zijn er niet veel rechte stukken gereden
Aan allen die gereageerd hebben, ook via PB en Mail, bedankt.
Mooie foto's in ieder geval, en zo aan die achterband te zien zijn er niet veel rechte stukken gereden
Aan allen die gereageerd hebben, ook via PB en Mail, bedankt.
Kijk eens op DE PVDK FILES, daar staat een gans reisverslag met heen/terug en twee mooie toeren op inclusief een filmpje van een kwartier...

R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Het zwarte woud valt nooit tegen voor een paar dagen ik was er aldikwijls.
En wat er te beleven en te zien is voor iedereen anders denk ik.
Een tip bij goed weeren u ook natuulijk graag rijd is een dag naar de zwitserse passen
het is maklijk te doen als u op tijd vertrek heen en terug is zo550km en het is mooi
Een tip bij goed weeren u ook natuulijk graag rijd is een dag naar de zwitserse passen
het is maklijk te doen als u op tijd vertrek heen en terug is zo550km en het is mooi
-
Kenny
- Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS
Phillipe,
Schitterend reisverslag !!!
Groeten,
Kenny
Schitterend reisverslag !!!
Groeten,
Kenny
Always watch out for the other guy!
Zwarte woud is inderdaad erg mooi, en je kan er alle kanten op, naar Zwitserland, maar ook zeker naar Frankrijk! Ik zelf vind het een aanrader om heen te gaan.Pollt schreef:Het zwarte woud valt nooit tegen voor een paar dagen ik was er aldikwijls.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
-
de Ron
als er iemand een GPS route moest hebben in de omgeving van : http://www.felsenstueble.de/, zou ik zééééééééééééééééééééér erkentelijk zijn deze te bekomen. Als alles een beetje meevalt kan ik er in juli eens een dag of 5 (misschien 6) tussenuit met het vrouwke
Indien er iemand zoiets heeft mag het altijd verzonden worden met een mailke naar ronald.govaerts@telenet.be.
Dank bij voorbaat !
Indien er iemand zoiets heeft mag het altijd verzonden worden met een mailke naar ronald.govaerts@telenet.be.
Dank bij voorbaat !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
TonTon
er zijn verschillende routes onderweg naar Ude Ron schreef:als er iemand een GPS route moest hebben in de omgeving van : http://www.felsenstueble.de/, zou ik zééééééééééééééééééééér erkentelijk zijn deze te bekomen. Als alles een beetje meevalt kan ik er in juli eens een dag of 5 (misschien 6) tussenuit met het vrouwke![]()
Dank bij voorbaat !
-
adjuvo
Is inderdaad een prima adres !sprint schreef:Of hier: http://www.felsenstueble.de/Dim schreef:Het baantje van de hexenloch (buurt van sankt peter) mag er ook zijn.
Cheers,
Dim
Vandaar dat ongeveer alles wat twee wielen heeft daar dan ook een tussenstop inlast ( verfrissing , maaltijd of overnachting ).
De Vlaamse Leeuw hangt fier te wapperen aan de ingang , zowat alle belgische bieren zijn voorhanden , de keuken kent een enorme varieteit en de gastvrouw en - heer zijn van bij het krieken van de dag tot ... steeds in de weer om het iedereen naar zijn zin te maken .
Kortom service met een ZEER grote S , een absolute aanrader !
P.S. Ik moest overigens nog van beiden de groeten doen aan allen die me vooraf zijn gegaan !