om te laten posten
Highlandbrothers
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Als G5 lid wil ik nog eens mijn collega's bedanken voor een onvergetelijke vakantie!Ik begin al afkikverschijnselen te krijgen... Mijn rechterhand tintelt al heel de dag en ik kan niet meer slapen zonder al het gesnurk rond mij
Alléz, op algemeen verzoek een kort verhaaltje:
G5 en de Pan's
Op een mooie zonnige dag snorden de G5 aan een vlot tempo door het golvende Schotse landschap. Onze Jozef (George) reed zoals gewoonlijk voorop en hield de bende feilloos op onze route. Plots dook in de verte een waarschuwingsbord op: Road works ahead. Please slow down. Gezien wij àltijd de verkeersregels hebben gerespecteerd (
) werd er rustig afgeremd en stonden we even later stil voor een tijdelijk verkeerslicht, achter enkele blikken dozen. De G5 grapten wat en stonden rustig te kletsen tot er vanuit het niets.... een tiental Pan's opdoken.
Locals
Met de neus omhoog en zonder groet reden ze langs de file door en gingen voor de blikken dozen staan, vlak voor het stoplicht
Het werd even stil. De G5 wisselden een snelle, alleszeggende blik de helmvizieren werden dichtgeslagen en de boxers aangespoord. Op dat ogenblik sprong het licht op groen. De Pan's gooiden de gaskraan meteen open. Harald ging als eerste razendsnel langs de blikken dozen voorbij en werd snel gevolgd door zijn broeders. Aan een razende vaart ging de achtervolging in. Het ging hard en strak in de bochten. De 3 RT's en 2GSsen van de G5 hadden slechts 1 missie: Hunt down those Pan's
Na enkele kilometers en het betere bochtenwerk had Harald de eerste Pan te pakken en stoof er met veel plezier voorbij. Al snel volgenden zijn broeders en de locals konden enkel toekijken hoe de G5 hen het nakijken gaf. Het werd een kort en hevig gevecht waarbij de Pan's na een kilometertje of 10 de strijd opgaven en reden de G5 voldaan naar hun camping. De boxers werden op stal gezet en kregen hun welverdiende rust. Zàààlig zo een dagje jagen in de Highlands
Groetjes,
Pete
Alléz, op algemeen verzoek een kort verhaaltje:
G5 en de Pan's
Op een mooie zonnige dag snorden de G5 aan een vlot tempo door het golvende Schotse landschap. Onze Jozef (George) reed zoals gewoonlijk voorop en hield de bende feilloos op onze route. Plots dook in de verte een waarschuwingsbord op: Road works ahead. Please slow down. Gezien wij àltijd de verkeersregels hebben gerespecteerd (
Het werd even stil. De G5 wisselden een snelle, alleszeggende blik de helmvizieren werden dichtgeslagen en de boxers aangespoord. Op dat ogenblik sprong het licht op groen. De Pan's gooiden de gaskraan meteen open. Harald ging als eerste razendsnel langs de blikken dozen voorbij en werd snel gevolgd door zijn broeders. Aan een razende vaart ging de achtervolging in. Het ging hard en strak in de bochten. De 3 RT's en 2GSsen van de G5 hadden slechts 1 missie: Hunt down those Pan's
Na enkele kilometers en het betere bochtenwerk had Harald de eerste Pan te pakken en stoof er met veel plezier voorbij. Al snel volgenden zijn broeders en de locals konden enkel toekijken hoe de G5 hen het nakijken gaf. Het werd een kort en hevig gevecht waarbij de Pan's na een kilometertje of 10 de strijd opgaven en reden de G5 voldaan naar hun camping. De boxers werden op stal gezet en kregen hun welverdiende rust. Zàààlig zo een dagje jagen in de Highlands
Groetjes,
Pete
1150 GS (bj 2000)
Sans Souci Member
Sans Souci Member
Zo hebben we op een dag onze banden gaan opblazen.
Om een juiste meting te doen van de bandenspanning ,
zochten we een bandencentrale op.
Neen geen mega modern complex maar een uit de kluiten gewassen
garageboxke.
Ergens in een hoekske zo'n 10 m lager dan de sraatspiegel gelegen.
Pete, zeer goed engels sprekend , vraagt of we de banden mogen nakijken op hun spanning.
No problem zegt de eigenaar "air is for free" en de regen ook
tja daar maken ze wisky mee
Alléé onze banden opgeblazen en tevreden staan we klaar om verder te rijden , als plots de bandenboer begint te vertellen dat we moeten voorzichtig zijn .
Dat de wegen er voor ons buitenlanders zéér gevaarlijk zijn .
Bij regen komt er grint van de bergewanden en die hopen zich op in de bochten.
Jaarlijks vallen er slachtoffers.
Wij begapen elkaar en denken even terug aan de vorige dagen
" pan in de pan gekakt "
Soit, we bedanken de luchtboer en vertrekken .
George op kop.
Hij rijdt de helling op en moet onmiddellijk rechts afslaan.
Bonk Bots de moto verliest evenwicht.
Maaaor Jooozeefff wa his me dat nou
Met zijnen RT tegen de grond en zijn wielen de lucht in.
Schade : krassen op de spiegel.
En de Joooseff zijnen tikker tegen 200/HR
Snel van ons ros gesprongen en onze broeder geholpen
Onzen helm dichtgeklapt en vlug doorgereden ,.............................
.................................................................................................
..en alles vlug doorgespoeld met ne koffie
En nog een verhaaltje.
Op een zonnige dag, gepakt en gezakt om de volgende camping op te gaan zoeken richting Applecross ( in het verre Noordwesten), werden de G5 paardjes opnieuw aangespoord. Na een bochtig en vrij snel
parcours te hebben afgelegd begin ik mij vragen te stellen over de wegligging van mijnen achterband. Een stop op een "Pa(i)ssing Place" brengt mijn verbazing tot het uiterste. Mijn band kan ik volledig induwen en het rubber kan je er gewoon afplukken. Na een controle van de bandenspanning (dankzij de technische hulp van onze Goldwingvrienden) blijkt dat er nog met moeite 1 kg druk opzit. 's Anderdaags 's morgens, een technisch helpende hand van Danny later is mijn band hersteld en kan ik met een gerust hart terug verder reizen. Maar het kwaad was reeds geschied, band voor de helft versleten.
Nog eentje.
Onze Joseph (George) heeft een hart voor loslopende herten. Op een rustige
rit doorheen de Highland besloot een loslopend hert onze Joseph enkele tientallen meters te volgen. Maar nadat Joseph had geprobeerd het hert te aaien, besloot dat de andere kant van de weg op te zoeken. Onze Joseph en onze Pete waren serieus geschrokken. Zo zie je maar dat het geluk soms in heel kleine dingen zit. Onze Joseph is een dierenliefhebber in hart en nieren.

Stoffel
Op een zonnige dag, gepakt en gezakt om de volgende camping op te gaan zoeken richting Applecross ( in het verre Noordwesten), werden de G5 paardjes opnieuw aangespoord. Na een bochtig en vrij snel
Nog eentje.
Onze Joseph (George) heeft een hart voor loslopende herten. Op een rustige
Stoffel
-
Iron Gonzo
kwijl kwijl kwijl
der ligt hier al ne dwijl onder mijnen stoel
der ligt hier al ne dwijl onder mijnen stoel
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Cookie's madam
Cookie in the house !
De vrouw van de cookie heeft het forum gevonden !
Kunnen we ook al wat fotokes bekijken
Was reuzeplezant om voor zo'n bende motomannen en vrouwen te zorgen en hebben zelf ook prachtige dingen gezien ginder !
groetjes van Jèhan en Caroline
Kunnen we ook al wat fotokes bekijken
Was reuzeplezant om voor zo'n bende motomannen en vrouwen te zorgen en hebben zelf ook prachtige dingen gezien ginder !
groetjes van Jèhan en Caroline
-
Iron Gonzo
Stoffel ge moet sommige van uw foto's eerst draaien voor je ze op uw siteje zetStoffel schreef:Luka, ga eens kijken bij mijn website op MSN, die staat onderaan bij mijn berichtjes. Er is reeds een aparte file Highlandbrothers geopend. De rest volgt nog.Lukas schreef:Er komen toch nog foto's hé...![]()
Stoffel
krijg der ne zere nek van
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Geert, ik denk dat beiden waar zijn, het zijn mooie foto's. Ze hebben mooie posities uitgekozen en het landschap is natuurlijk ne National Geographic posterGeert VN schreef:Als would be hobby fotograaf moet zeggen dat dat mooie foto's zijn. knappe compositie enzovoort. Of was het daar gewoon zo mooi dat je geen lelijke foto's kon maken?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Laat me toe te zeggen dat een digitaal kodakske véél helpt.
Kijk effe of het plaatje u aanstaat of niet en herbegin desnoods.
De technologie heeft ons dus hier en daar wat geholpen.
Voor de zonsondergangen heb ik mijn toestel op een speciale stand hiervoor ingesteld.
zalig om zo die mooie herinneringen te kunnen bewaren.
Elke avond hebben we onze foto's op Stoffel zijne lap-top gezet en in groep nagenoten van de heerlijke momenten.
Kijk effe of het plaatje u aanstaat of niet en herbegin desnoods.
De technologie heeft ons dus hier en daar wat geholpen.
Voor de zonsondergangen heb ik mijn toestel op een speciale stand hiervoor ingesteld.
zalig om zo die mooie herinneringen te kunnen bewaren.
Elke avond hebben we onze foto's op Stoffel zijne lap-top gezet en in groep nagenoten van de heerlijke momenten.
-
Iron Gonzo
jullie kunnen mischien eens een avond sesie houden waar genodigden kunnen komen kijken naar deze prachtige FOTO's en luisteren naar de verhalen.
foto's projecteren op scherm BV
natuurlijk met de nodige hapjes en drankjes.
ik wil er gerust nog een vergoeding voor betalen.
indien je dat zou doen liefst voor 28 juni (voor mij)
indien later zal ik er wel van horen, tenzij ergens na 1/2November (dan ben ik normaal terug)
foto's projecteren op scherm BV
natuurlijk met de nodige hapjes en drankjes.
ik wil er gerust nog een vergoeding voor betalen.
indien je dat zou doen liefst voor 28 juni (voor mij)
indien later zal ik er wel van horen, tenzij ergens na 1/2November (dan ben ik normaal terug)
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
correctieHarald schreef:dat wil ik zeker niet missen Bart "dan ben ik normaal.."R1100RS schreef: (dan ben ik normaal terug)
of heb ik dat nu mis begrepen
(dan ben ik abnormaal terug)
sory voor de zetduivel harald
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Heb hier nog smaakmakers liggen met onze goldwingvrienden erbij
Krijg ze maar niet op het forum,daarom zal ik ze doormailen naar Jurgen
Jurgen alvast bedankt
Voor onze goldwingvrienden die we gemist hebben op de parking tijdens
de terugreis en diegenen die we al moesten achterlaten in Ijmuiden;bedankt voor de mooie dagen
Groeten,Bruno
Krijg ze maar niet op het forum,daarom zal ik ze doormailen naar Jurgen
Jurgen alvast bedankt
Voor onze goldwingvrienden die we gemist hebben op de parking tijdens
de terugreis en diegenen die we al moesten achterlaten in Ijmuiden;bedankt voor de mooie dagen
Groeten,Bruno
R1200RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
Het was inderdaad een 5 * reis. Danny, Caroline. Jehan hebben ons wel in de watten gelegd.
Eén ding snap ik nog niet goed. Er bestaan vage plannen om Polen af rijden, maarre gaat Monika nu mee of nie ? Vind dat dat kind dan wel achter op ne Wing moet meekunnen ipv op zo'n Gs rond te botsen want dan ga ze wel es wa veu hebbe zelle..;
Eén ding snap ik nog niet goed. Er bestaan vage plannen om Polen af rijden, maarre gaat Monika nu mee of nie ? Vind dat dat kind dan wel achter op ne Wing moet meekunnen ipv op zo'n Gs rond te botsen want dan ga ze wel es wa veu hebbe zelle..;
Ik vind dat Monika best "voor" op mij-ne GS zit i.p.v. achter op ne Wing... dat gaat veel beter zitten en zo geniet ze 100% van een rit zonder een zeer poepeke
Poland; recce, september 2005... uitvoering ???
Mei 2006 mogelijk een combi van the Lake district met Dumfries and Galloway en Wales... in dezelfde vorm maar verbeterd he
Poland; recce, september 2005... uitvoering ???
Mei 2006 mogelijk een combi van the Lake district met Dumfries and Galloway en Wales... in dezelfde vorm maar verbeterd he
monika gaat niet mee ... die is daar dan al ! we kunnen in haren hof slapen met ons tentekes, maar ik vrees dat er niet voldoende plaats is ... iemand zal zich moeten opofferen om met haar de slaapkamer te delen !
allee dan ... tzal ik weer zijn, goed ik offer me op !

allee dan ... tzal ik weer zijn, goed ik offer me op !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
wendy ziet er nog steeds stralend uit hier 2 bureeltjes verder
Monica ? ik weet het ook niet ... wat ik wel weet is dat de serenade die Stoffel en ikzelf haar brachten op de boot net na het ontbijt zowat heel den eetzaal heeft beroerd ...
"Now you can tell everybody, this is your song ..." enz enz ... het kind wist niet waar eerst kijken
(en vooral die engelse truckchauffeur-look-a-like-bullebakken-van-2-stoelen-verder die net iets minder succes hadden dan wij zelven
)
Monica ? ik weet het ook niet ... wat ik wel weet is dat de serenade die Stoffel en ikzelf haar brachten op de boot net na het ontbijt zowat heel den eetzaal heeft beroerd ...
"Now you can tell everybody, this is your song ..." enz enz ... het kind wist niet waar eerst kijken
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Jéhan nou hebbe wiet veur hé! Ne snurker als gij neemt ze er zeker en vast bijXa4 schreef:monika gaat niet mee ... die is daar dan al ! we kunnen in haren hof slapen met ons tentekes, maar ik vrees dat er niet voldoende plaats is ... iemand zal zich moeten opofferen om met haar de slaapkamer te delen !![]()
allee dan ... tzal ik weer zijn, goed ik offer me op !![]()
@ Bart op de bijeenkomst in Loppem volgende maand zal ik er waarschijnlijk zijn en dan neem ik mijn laptop mee, maar voor diegene die niet kunnen wachten om enkele foto's te zien; ik sta vanaf morgen tem zondagavond in Oostende voor mijn werk. Het is namelijk Oostende voor Anker, en ik moet werken, hé Harald, Pete en Xa4
@ Danny en Polen dan ????