HEB DE BMWKElK AAN MIJ LATEN VOORBIJGAAN
Moderator: GVN
HEB DE BMWKElK AAN MIJ LATEN VOORBIJGAAN
Dit bericht is geenzins de bedoeling om een stok in het hondehok te gooien,alleen maar een visie en een beslising
IIk wou reeds lang een nieuwe motorfiets bijkopen/vervangen voor mijn 1150 GSA.
Spijtig genoeg kwam BMW niet meer in aanmerking wagens hun slechte prijs /kwaliteitsverhouding,KTM niet wegens hun onderhoudsintervalen en betrouwbaarheid op lange termijn; Honda transalp zeer goed in prijs en betouwbaar ,maar te veel straat gericht
Dus is het een nieuwe Yamaha ténére geworden( waar het vroeger ooit allemaal bij mij is mee begonnen)
De doorslag is gekomen van het testraport van Chris Scott (5000 MILES REPORT)
IIk wou reeds lang een nieuwe motorfiets bijkopen/vervangen voor mijn 1150 GSA.
Spijtig genoeg kwam BMW niet meer in aanmerking wagens hun slechte prijs /kwaliteitsverhouding,KTM niet wegens hun onderhoudsintervalen en betrouwbaarheid op lange termijn; Honda transalp zeer goed in prijs en betouwbaar ,maar te veel straat gericht
Dus is het een nieuwe Yamaha ténére geworden( waar het vroeger ooit allemaal bij mij is mee begonnen)
De doorslag is gekomen van het testraport van Chris Scott (5000 MILES REPORT)
-
Iron Gonzo
Re: HEB DE BMWKElK AAN MIJ LATEN VOORBIJGAAN
proficiat met uw nieuwe aanwinst
je gaat nog veel plezier beleven met de tenere.
http://www.xt600.de/
hie alvast een site met veel info en links
je gaat nog veel plezier beleven met de tenere.
http://www.xt600.de/
hie alvast een site met veel info en links
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik ben ook op de BMW stand geweest om een nieuwe motor aan te schaffen en heb de prijzen nog eens gaan bekijken en dan zaken zoals waardedaling (en nog andere dingen) in het achterhoofd ben ik voor de KTM SMT 990 gegaan ... je hebt inderdaad een punt mbt de onderhoudsintervallen maar dan nog zal de prijs voor de onderhouden zeker niet duurder uitkomen. Mbt de waardedaling => mijn Fazer 1000 Yamaha hield minstens even goed zijn waarde als een K1200R bvb
De betrouwbaarheid op lange termijn zal zich inderdaad (moeten) gaan uitwijzen (aangezien ik véééél kilometers doe) alleen krijg ik nu 3 jaar garantie op de nieuwe KTM en ook tijdens het 3e jaar kan je beslissen om voor +- 190 euro een extra jaar garantie te nemen ....
Bij BMW moest je beslissen binnen de 6 eerste maanden of je extra garantie bij nam voor 299 euro ...
KTM bvb ook een zeer goede onderhoudchecklist en je kan bovendien aan de hand van framenummer op het internet je uitgevoerde onderhouden opvolgen en de eventueel openstaande terugroepakties nakijken => ik ben dus fan !
mvg
Stef
De betrouwbaarheid op lange termijn zal zich inderdaad (moeten) gaan uitwijzen (aangezien ik véééél kilometers doe) alleen krijg ik nu 3 jaar garantie op de nieuwe KTM en ook tijdens het 3e jaar kan je beslissen om voor +- 190 euro een extra jaar garantie te nemen ....
Bij BMW moest je beslissen binnen de 6 eerste maanden of je extra garantie bij nam voor 299 euro ...
KTM bvb ook een zeer goede onderhoudchecklist en je kan bovendien aan de hand van framenummer op het internet je uitgevoerde onderhouden opvolgen en de eventueel openstaande terugroepakties nakijken => ik ben dus fan !
mvg
Stef
-
Dirk Pauwels
Hier (bijna)idem dito, en ik heb niet de indruk dat we de enige (ex) BMW rijders zijn, die zo denken.....Steffz1 schreef:Ik ben ook op de BMW stand geweest om een nieuwe motor aan te schaffen en heb de prijzen nog eens gaan bekijken en dan zaken zoals waardedaling (en nog andere dingen) in het achterhoofd ben ik voor de KTM SMT 990 gegaan ... je hebt inderdaad een punt mbt de onderhoudsintervallen maar dan nog zal de prijs voor de onderhouden zeker niet duurder uitkomen. Mbt de waardedaling => mijn Fazer 1000 Yamaha hield minstens even goed zijn waarde als een K1200R bvb
mvg
Stef
De KTM moet idd op 7500 en op 15000 binnen, maar de kleine beurt stelt niet veel voor. De kleppen moeten dan ook niet geregeld worden. Aangezien de afstelling met pastilles gebeurt, zal dat ook niet elke 15000 hoeven, wel checken. KTM bekijkt ook of ze de intervallen kunnen verlengen. Onderhoudsbeurten zullenin elk geval niet duurder zijn dan bij een BMW
Ik deel eveneens je mening over de waardeafschrijving...het gaat snel tegenwoordig bij BMW, vergelijkbaar met een jap eigenlijk....De prijs bij BMW staat volgens mij ook niet meer in verhouding tot de kwaliteit. Qua betrouwbaarheid van de KTM is het afwachten, maar dat is het eerlijk gezegd bij BMW ook tegenwoordig....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hmm, afwachten voor de KTM's? Dat blokje en het concept van hun Adventure en SM-T lijken me beproefd genoeg.
Ik denk niet dat je daar scenario's à la RC8 te verwachten bent. 
Coké, de KTM die ik aangekocht heb vandaag is trouwens het 950 blok dat ze kontinu verbeterd hebben ... ik denk trouwens dat KTM ook wel kijkt naar de reakties tov BMW - Ze volgen zelfs het internet op en dit is tenslotte een goede bron van informatie of eerder een goede indicatie om te weten waar er zich problemen zouden kunnen voordoen !!
mvg
Stef
mvg
Stef
Zie BOLD : absoluut
Dirk Pauwels schreef:Hier (bijna)idem dito, en ik heb niet de indruk dat we de enige (ex) BMW rijders zijn, die zo denken.....Steffz1 schreef:Ik ben ook op de BMW stand geweest om een nieuwe motor aan te schaffen en heb de prijzen nog eens gaan bekijken en dan zaken zoals waardedaling (en nog andere dingen) in het achterhoofd ben ik voor de KTM SMT 990 gegaan ... je hebt inderdaad een punt mbt de onderhoudsintervallen maar dan nog zal de prijs voor de onderhouden zeker niet duurder uitkomen. Mbt de waardedaling => mijn Fazer 1000 Yamaha hield minstens even goed zijn waarde als een K1200R bvb
mvg
Stef
De KTM moet idd op 7500 en op 15000 binnen, maar de kleine beurt stelt niet veel voor. De kleppen moeten dan ook niet geregeld worden. Aangezien de afstelling met pastilles gebeurt, zal dat ook niet elke 15000 hoeven, wel checken. KTM bekijkt ook of ze de intervallen kunnen verlengen. Onderhoudsbeurten zullenin elk geval niet duurder zijn dan bij een BMW
Ik deel eveneens je mening over de waardeafschrijving...het gaat snel tegenwoordig bij BMW, vergelijkbaar met een jap eigenlijk....De prijs bij BMW staat volgens mij ook niet meer in verhouding tot de kwaliteit. Qua betrouwbaarheid van de KTM is het afwachten, maar dat is het eerlijk gezegd bij BMW ook tegenwoordig....
Zelf zat ik te lonken naar de nieuwe KTM enduro 690 R, maar spijtig genoeg ongeschikt om er mee te reizen,daardoor viel mij keus op de tenere;
vooral door de betrouwbaarheid van het blok en de kwaliteit,zuinigheid en de daaraan verbonden prijs;
En de relatieve weinige kosten die er aan zijn om haar om te bouwen naar een reisenduro , de techische simpelheid in dit gegeven tijdperk en voor een prijs van 6700 EURO de deur uit
vooral door de betrouwbaarheid van het blok en de kwaliteit,zuinigheid en de daaraan verbonden prijs;
En de relatieve weinige kosten die er aan zijn om haar om te bouwen naar een reisenduro , de techische simpelheid in dit gegeven tijdperk en voor een prijs van 6700 EURO de deur uit
Hoi Pascal,
Niks mis met die Yam, 17 000km verder en een fijne fiets !

Niks mis met die Yam, 17 000km verder en een fijne fiets !

Wat betreft de onderhoudsintervallen bij de oranje mannen : ik heb van in't begin gevraagd of ik om de 10k mocht komen, was geen probleem.
De kleine onderhouden vallen wel mee, (ergens rond 90€), de grote kunnen tegenvallen indien er veel kleppen moeten geregeld worden. Ooit max 485 voor betaald. Het laatste grote onderhoud was 380€.
De kleine onderhouden vallen wel mee, (ergens rond 90€), de grote kunnen tegenvallen indien er veel kleppen moeten geregeld worden. Ooit max 485 voor betaald. Het laatste grote onderhoud was 380€.
Nil volentibus arduum
veel rijplezier toegewenst een weinig miserie 
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Ik droom ook al lang van een KTM Adventure. Ik rij nu nog met een 1150 GSA.
Deze heeft een tank van 30 L. De Adventure heeft als ik me niet vergis 19,5 L.
Dat vind ik te weinig. Moest dit in de toekomst veranderen dan ga ik volgend jaar over tot de aankoop
want mijn GSA is dan afgeschreven. Ik overweeg trouwens om mijn 1150 GSA niet weg te doen. Momenteel 32.000 km.
Nooit één probleem gehad. t Ja hij slijt banden als sneeuw onder de zon
En verbruikt olie. Dat is dan ook alles. Nooit op onderhoud geweest bij de officiële dealers
. Schande wat die voor uurloon aanrekenen . '
Als ik op dit forum lees hoeveel problemen er zijn met de 1200 ...
Heb 2 jaar geleden een week met de KTM 990 Adv gereden. Die ervaring herinner ik me tot op heden nog altijd bijgeblijven.
Jammer van de kleine tank en het beperkte actiradius. Voor de rest alleen maar plezier.
Dat vind ik te weinig. Moest dit in de toekomst veranderen dan ga ik volgend jaar over tot de aankoop
want mijn GSA is dan afgeschreven. Ik overweeg trouwens om mijn 1150 GSA niet weg te doen. Momenteel 32.000 km.
Nooit één probleem gehad. t Ja hij slijt banden als sneeuw onder de zon
Als ik op dit forum lees hoeveel problemen er zijn met de 1200 ...
Heb 2 jaar geleden een week met de KTM 990 Adv gereden. Die ervaring herinner ik me tot op heden nog altijd bijgeblijven.
Jammer van de kleine tank en het beperkte actiradius. Voor de rest alleen maar plezier.
Onderhoudsintervallen hebben dan ook vaker te maken met de economische strategie van de dealer of het merk dan metRaketman schreef:Wat betreft de onderhoudsintervallen bij de oranje mannen : ik heb van in't begin gevraagd of ik om de 10k mocht komen, was geen probleem.
de echte noodzaak tot onderhoud. Mooi voorbeeld is de tijdslimiet van één jaar die vaak gesteld wordt indien de benodigde
kilometers niet gehaald worden. Doen ze er super olie in om nadien te beweren dat het mayonaise wordt als je niet tijdig terugkomt! Lang leve de trouwe klant
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
10.000 km zou moeten lukken zeker als je zoveel kilomters rijdt als ikzelf 
Gewoon het oliepeil goed in het oog houden
mvg
Stef
Gewoon het oliepeil goed in het oog houden
mvg
Stef
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hier ook na veel wikken en wegen voor een oranje 990 Adv. gegaan.
Ik begin terug omwegen te maken als ik van mijn werk kom

Ik begin terug omwegen te maken als ik van mijn werk kom
Johan,
Ben jij voor het model 2009 gegaan?
Ben jij voor het model 2009 gegaan?
Binnenkort een nieuwe forumnaam?
KTM Motor CLub Vlaanderen
KTM Motor CLub Vlaanderen
Tenzij je op regelmatige basis in afrika aan't rijden bent en een aktieradius van 500 km absoluut noodzakelijk is zie ik de toegevoegde waarde van zo'n 30-liter tank vooralsnog niet in. Een 990 Aventure haalt met volle tanks toch gemakkelijk 320-330 km. En zoals de benzinestations hier op een hoop geplant staan mag dat toch zeker geen probleem geven...boxer68 schreef:Ik droom ook al lang van een KTM Adventure. Ik rij nu nog met een 1150 GSA.
Dat vind ik te weinig.
Nil volentibus arduum
Uit verschillende reacties op het forum-LC8 (KTM) gaat het reservelampje bij de Adventure al na 200 km branden
Max. actiradius zou om en bij de 250 km liggen. Dat is te weinig voor mij.
Ik zal binnenkort eens posten wat zo'n injectiegevoed blok verbruikt (SMT 990)boxer68 schreef:Uit verschillende reacties op het forum-LC8 (KTM) gaat het reservelampje bij de Adventure al na 200 km branden![]()
mvg
Stef
boxer68 schreef:Uit verschillende reacties op het forum-LC8 (KTM) gaat het reservelampje bij de Adventure al na 200 km branden![]()
PS ook al eens een andere reaktie gelezen (had wel zijn bak leeggereden) - PS gaat over een injectiegevoerde :
Lees :
Ok, motor viel stil na 86,5 km gereden te hebben met reservelampje aan.
Verbruik gemeten over 350km is trouwens 1op17,8 grin3
Da's ongeveer hetzelfde als m'n 950 rolleyes3
Dat is dan met Akra's/16tands voortandwiel/standaard mapping en een rustige rechterpols shy
Na een paar liter bijvullen druk op de knop en lopen,
niets aan de hand met de pomp dus.
Na het leegrijden ging er precies 20 liter in. (boekje zegt 19,5).
Ik heb een 990adv '07 gehad en het lampje gaat idd aan na een 200 à 220 km, maar heb een keer op een toer foert gezegd en toen ik na 320 km ging tanken was hij nog niet leeg.
Dus het zit goed met de actieradius, maar met da lampke is het toch niet goed voor het vertrouwen + het geknoei met de 2 tanken raak je heel snel beu.
Dus het zit goed met de actieradius, maar met da lampke is het toch niet goed voor het vertrouwen + het geknoei met de 2 tanken raak je heel snel beu.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
-
Dirk Pauwels
Ben ook eens benieuwd naar het verbruik van mijne SMT. Voorlopig is het verbruik 0.0, zeer zuinig dus
Wordt maar geleverd in maart. In tegenstelling tot BMW is de optie lijst bij KTM redelijk beperkt: Handvatverwarming en een paar kleine kofferkes....Ook een verademing
De koffers moest ik nie hebben, de handvatverwarming wel. ABS heeft hij ook niet gelukkig, dan kan dat al nie kapot gaan... ge moet tegenwoordig al moeite doen om ne moto te vinden zonder ABS.... Wel leuk meegenomen is het 3de jaar garantie dat ik er bij kreeg zonder opleg en een leuke korting.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Het kan nog beter zenne
Verbindingsrit van thuis naar Briançon met volle bepakking. Reservelampje aan op ongeveer 360 km, doorgereden tot ergens rond de 430.
En die 2 tanks, tja...gewoontes. In't begin nekeer op gevloekt toen bleek dat ge een tankteut er maar op één manier kunt insteken zonder dat de naft rond uw oren vliegt
. Voor den ene zijn dat soort akkefietjes minpunten, voor mij is dat karakter
.
Da's de samenvatting voor heel diene moto : karakter
. En meteen hetgeen ik mis aan zowat alle andere soortgelijke apparaten van andere fabrikanten, da's dat speciaal hoekske dat er duidelijk af is
.
Verbindingsrit van thuis naar Briançon met volle bepakking. Reservelampje aan op ongeveer 360 km, doorgereden tot ergens rond de 430.
En die 2 tanks, tja...gewoontes. In't begin nekeer op gevloekt toen bleek dat ge een tankteut er maar op één manier kunt insteken zonder dat de naft rond uw oren vliegt
Da's de samenvatting voor heel diene moto : karakter
Nil volentibus arduum