Geen zekeringen???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Motard de l'Allier
Contacteer:

Geen zekeringen???

Bericht door Motard de l'Allier »

Terwijl ik lampen aan het monteren was en de veiligheid van de zijsteun veranderde eens deftig naar
het elektrisch schema gekeken.

Eerst wilde ik een veiligheid op de zijsteun zoals een GS1150, de GS1100 valt stil op de zijsteun.
Een relais gemonteerd tussen de zijsteun-schakelaar en de neutraalschakelaar.
Nu blijft hij draaien op de zijsteun en valt stil als men in eerste versnelling schakeld.

Nu op het schema kwam ik tot de constatatie dat ik geen zekeringen vind voor dim-en grootlicht???
Een collega gevraagd of hij eens wilde kijken op het schema van de GS1150, en, idem dito!!!
Nen test gedaan, al de zekeringen eruit gehaald en de lichtschakelaar op, en, de lampen branden!!!
Hier begrijp ik BMW toch niet meer, misschien zijn er hier techneuten die er een uitleg voor hebben
in ieder geval ik niet.
Nu kunnen we het verstaan dan mijn collega zijn elektriche bedrading (GS1150) is uitgebrand door een kortsluiting
in het dimlicht.
Tijdens de werkzaamheiden (motage Xenon en mistlichten) twee zwevende zekeringen geplaatst,
10A voor de Xenon en 7.5A voor het H4 grootlicht.
U weze gewaarschuwd voor dit !!!!!!!

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Gaby

Re: Geen zekeringen???

Bericht door Gaby »

Als ik me niet vergis wordt het verbruik via electronische weg in bedwang gehouden zodat geen
traditionele smeltveiligheden (met alle nadelen vandien) meer nodig zijn.
Ik hoor de volgende vraag dan al komen: wie of wat gaat die electronische bewaking dan in 't oog
houden? Goede vraag, ik heb geen inzicht in de precieze manier waarop de stroombewaking gebeurt
en dus ken ik het antwoord niet :oops:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
kloon
Contacteer:

Re: Geen zekeringen???

Bericht door kloon »

Mocht die electronische bewaking erop zitten dan zou mijn bedrading niet in de flik gevlogen zijn !
Is gewoon ongeloofelijk dat men geen zekering geplaatst heeft !
Ander was gewoon de zekering gesprongen en koste mij een paar euro cents nu heb ik volledig mijn bedrading mogen vervangen was tegen de 500 euro omdat ik alles zelf gedaan heb correctie samen met Koen !
Plaats reactie