Wie verlost mij van mijn twijfels

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
snoekie32

Wie verlost mij van mijn twijfels

Bericht door snoekie32 »

Hallo,

Ik ben zinnens een nieuwe uitlaatlijn te kopen voor mijne 1200GsAdventure '08.
Ik ben met een lange lijst begonnen en nu blijven er nog twee opties over, waarvan ik graag jullie bedenkingen zou horen.
1. de uitlaatlijn van Akrapovic.
2. de uitlaatlijn van SR-Racing.
Beiden kosten ongeveer evenveel.

Belangrijk voor mij zijn de sound (diepe sound met lekker wat knallen) en vermogen.

Alvast bedankt voor de reacties !!
!! No Fear, Snoekie is Here !!
R1200GSA
ludo V E

Re: Wie verlost mij van mijn twijfels

Bericht door ludo V E »

blijf bij de originele is nog altijd het beste voor de motor .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als je voor vermogen gaat, heb je niet genoeg aan enkel de uitlaat.
sound is naar keuze.
effe youtube raadplegen en kijken of er filmpjes zijn met de uitlaatlijn die je wenst. dan heb je al een idee van de sound
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

IRON GONZO schreef:als je voor vermogen gaat, heb je niet genoeg aan enkel de uitlaat.
sound is naar keuze.
effe youtube raadplegen en kijken of er filmpjes zijn met de uitlaatlijn die je wenst. dan heb je al een idee van de sound
Die ken ik al van buiten :grin:
R1200GSA
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Hier al gekeken: http://www.gs-forum.eu/index.php (en dan de zoekfunctie)?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

K1200GT schreef:Hier al gekeken: http://www.gs-forum.eu/index.php (en dan de zoekfunctie)?
Ik heb de vraag op http://www.gs-world.eu/index.php al eens gesteld.
SR-Racing is blijkbaar een klein Duits bedrijfje dat zeer goed staat aangeschreven bij de Duitsers.
Als ik de reacties op bovenvermeld forum moet geloven, dan is SR-Racing blijkbaar de betere uitlaatproducent voor een GS.
Tuurlijk zou ik hem liefst eerst eens in levende lijve horen en testen, maar dat bedrijf ligt op +700 km van mijn deur.
Akra zegt mij ook wel iets, maar ik heb al net iets teveel reactie gelezen, waar men zegt dat deze wat te braafjes klinkt.
R1200GSA
TonTon

Bericht door TonTon »

snoekie32 schreef:Belangrijk voor mij (diepe sound met lekker wat knallen)
en dan komen er straks nog enkele mooie stuurwegeltjes bij waar we niet meer met de motor mogen rijden wegens lawaaihinder... zoals er al zovele zijn :-?
BeemerBert

Bericht door BeemerBert »

Gewoon even kijken waar deze vandaan komt:

Ik weet niet hoe jullie Boxers klinken, maar dit is te gek :
http://www.youtube.com/watch?v=oFmB6UGucms

Zou het zelf niet doen, maar voor een keertje ? :oops: Kippevel

Maar Arnold heeft natuurlijk gelijk, hou het netjes :-)
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Snoekie, hou anders EBAY.de in het oog ;-))

mvg

Stef
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Hoi snoekie, ik wil niet de spelbreker spelen, maar koop iets waar een E keurmerk in staat en waar je desgewenst makkelijk een DB killer in kan steken. Tenzij je van plan bent om nooit in duitsland , oostenrijk of zwitserland te komen...In duitsland ben je veel eurokes en mogelijk ook je uitlaat kwijt als ie te veel lawaai maakt.vooral de streek rond de Nurburgring is veel controle. Ze kijken naar het type plaatje en als ie meer db geeft dan daar opstaat beginnen ze al te zagen.

Akro is kwaliteit, maar massaproductie, SR ken ik nie. Als het je enkel voor het geluid te doen is kan je ook Remus ed overwegen lekker geluid en niet storend. Vermogen winst is miniem. Met een komplete lijn zonder verdere aanpassing moet je al heel veel geluk hebben om een paar pk te winnen meestal in de hogere regionen

Meestal heb je aanpassingen aan inlaat en bv een rapidbike3 nodig om er wat voordeel uit te halen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

Dirk Pauwels schreef:Hoi snoekie, ik wil niet de spelbreker spelen, maar koop iets waar een E keurmerk in staat en waar je desgewenst makkelijk een DB killer in kan steken. Tenzij je van plan bent om nooit in duitsland , oostenrijk of zwitserland te komen...In duitsland ben je veel eurokes en mogelijk ook je uitlaat kwijt als ie te veel lawaai maakt.vooral de streek rond de Nurburgring is veel controle. Ze kijken naar het type plaatje en als ie meer db geeft dan daar opstaat beginnen ze al te zagen.

Akro is kwaliteit, maar massaproductie, SR ken ik nie. Als het je enkel voor het geluid te doen is kan je ook Remus ed overwegen lekker geluid en niet storend. Vermogen winst is miniem. Met een komplete lijn zonder verdere aanpassing moet je al heel veel geluk hebben om een paar pk te winnen meestal in de hogere regionen

Meestal heb je aanpassingen aan inlaat en bv een rapidbike3 nodig om er wat voordeel uit te halen
Dag Dirk,
Thx voor het advies. Ik heb daarstraks effe geïnformeerd bij SR-Racing en ze hebben mij bevestigd dat hun producten gekeurd zijn en ze hebben tevens een uitneembare dB-killer. Daar zit ik dus al safe.
Wat betreft die vermogenswinst zijn de meningen blijkbaar uiteenlopend. In B en NL is SR blijkbaar niet tot nauwelijks gekend. In Duitsland daarentegen zweert men bij dit merk en zouden er zeer goede resultaten op de gs bereikt worden.
Enfin, ik zie wel wat ik doe.
Alvast bedankt aan allen voor de tips
R1200GSA
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Wil uwe topic niet vervuilen maar waar vind je het E keurmerk?
Ik heb zelf nen remus zitten waar ik de demper niet kan van uithalen kan ik daar ergens een E keurmerk op vinden?
Zou graag met een gerust hart richting oostenrijk enz. bollen :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
STer

Bericht door STer »

verzekkeren
Arnold schreef:
en dan komen er straks nog enkele mooie stuurwegeltjes bij waar we niet meer met de motor mogen rijden wegens lawaaihinder... zoals er al zovele zijn :-?
Je hebt Inderdaad gelijk, Arnold.
Mijn buren (man & vrouw) hebben allebei een Harley met open uitlaten :-x . Ik kan je verzekeren dat de omgeving zich enorm ergert, als ze 's morgens vroeg vertrekken of 's avonds laat aankomen met hun knallende en bulderende motoren. Dan hebben we hebben nog geluk dat ze hun Harley tijdens de winterperiode in de garage laten staan :-) .
Ik beklaag de mensen, die in een mooie, rustige omgeving wonen, die door zulke egoisten graag worden bezocht met hun lawaaierige dingen.
STer - Ex-VFR
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

Moet ge zeker doen, een Harley met een GS vergelijken :cyclopsani:
Wat betreft dat E-keurmerk. Normaliter staat dat ergens (achterzijde) op de demper vermeld.
R1200GSA
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

merci snoekie32;ga er hem ne keer afvijzen en bekijken.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
K1200GT

Bericht door K1200GT »

tweecilinderke schreef:merci snoekie32;ga er hem ne keer afvijzen en bekijken.
Niks afvijzen... ; het E-merk staat bij de meeste dempers achteraan en is duidelijk zichtbaar (Het zou een beetje erg worden als je bij een controle al moet beginnen sleutelen). Als je een nieuwe demper koopt, krijg je er (normaal gezien) ook een papierwinkel bij met de nodige uitleg over de keuringen. Als je ondanks dit alles nog twijfelt, kan je het merk en type van de demper even googlen...
PS: Dit geldt natuurlijk niet voor een niet-gekeurde "demper" (lees "brulpijp") die je vooral op "customs" en consoorten kan zien/horen :shock: Ik begrijp trouwens niet goed waarom dat soort spul nog verkocht mag worden...(Open dempers voor circuitgebruik is wat anders; ik zie de gemiddelde "custom" niet het circuit op gaan :wink: )
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

K1200GT schreef: ...Dit geldt natuurlijk niet voor een niet-gekeurde "demper" (lees "brulpijp") die je vooral op "customs" en consoorten kan zien/horen :shock: Ik begrijp trouwens niet goed waarom dat soort spul nog verkocht mag worden...(Open dempers voor circuitgebruik is wat anders; ik zie de gemiddelde "custom" niet het circuit op gaan :wink: )
Er worden tegenwoordig nochthans meer aftermarket uitlaten gemaakt die een keurmerk hebben dan die zonder keurmerk, door de gekende fabrikanten alleszins. Persoonlijk vond ik de Remus heel mooi klinken en zelfs zonder db killer was hij niet storend, ik heb in ieder geval nooit kwade blikken gehad. Het ligt ook wel een beetje aan het ventje zelf, als er veel volk loopt ga ik niet in 2de of 3de vol gas optrekken.....Een beetje wederzijds respect doet al veel....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
snoekie32

Bericht door snoekie32 »

Dirk Pauwels schreef:
K1200GT schreef: ...Dit geldt natuurlijk niet voor een niet-gekeurde "demper" (lees "brulpijp") die je vooral op "customs" en consoorten kan zien/horen :shock: Ik begrijp trouwens niet goed waarom dat soort spul nog verkocht mag worden...(Open dempers voor circuitgebruik is wat anders; ik zie de gemiddelde "custom" niet het circuit op gaan :wink: )
Er worden tegenwoordig nochthans meer aftermarket uitlaten gemaakt die een keurmerk hebben dan die zonder keurmerk, door de gekende fabrikanten alleszins. Persoonlijk vond ik de Remus heel mooi klinken en zelfs zonder db killer was hij niet storend, ik heb in ieder geval nooit kwade blikken gehad. Het ligt ook wel een beetje aan het ventje zelf, als er veel volk loopt ga ik niet in 2de of 3de vol gas optrekken.....Een beetje wederzijds respect doet al veel....
Ik ben dezelfde mening toegedaan
R1200GSA
CAT

Bericht door CAT »

STer schreef:verzekkeren
Arnold schreef:
Je hebt Inderdaad gelijk, Arnold.
Mijn buren (man & vrouw) hebben allebei een Harley met open uitlaten :-x . Ik kan je verzekeren dat de omgeving zich enorm ergert, als ze 's morgens vroeg vertrekken of 's avonds laat aankomen met hun knallende en bulderende motoren. Dan hebben we hebben nog geluk dat ze hun Harley tijdens de winterperiode in de garage laten staan :-) .
Ik beklaag de mensen, die in een mooie, rustige omgeving wonen, die door zulke egoisten graag worden bezocht met hun lawaaierige dingen.

Ik vind het even erg wanneer er een straatmuziekant naast een terras waar ik zit komt spelen, nen kleinen in mijn straat op een verlofdag iedereen wakker huilt, een luid vliegtuigje boven mijn tuin cirkelt, kleine mannen van de gebeuren liggen roepen en tieren als ik lig te relaxen op mijn terras. Iedereen veegt voor zijn eigen deur maat. Als we nu gewoon iedereen eens wat plezier gunnen ! :clown:
Epica rocks my world
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Ik ben daar 100% mee akkoord.

En toch in sommige gevallen kan er eens aan anderen gedacht worden ...
Daarom is het toch fijn als er na 22u gedacht wordt aan buren die wensen te slapen.
En dat we niet speciaal een veel luidere uitlaat gaan monteren op onze licht ronkede 2-wielers.
Het geluid is misschien wel een deel van de sensatie maar een beetje stiller is daarom niet minder fun.

Groetjes
Nascar
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

CAT schreef:Ik vind het even erg wanneer er een straatmuziekant naast een terras waar ik zit komt spelen, nen kleinen in mijn straat op een verlofdag iedereen wakker huilt, een luid vliegtuigje boven mijn tuin cirkelt, kleine mannen van de gebeuren liggen roepen en tieren als ik lig te relaxen op mijn terras. Iedereen veegt voor zijn eigen deur maat. Als we nu gewoon iedereen eens wat plezier gunnen ! :clown:
in een bos gaan wonen,2 vliegen in één klap : geen ongewenste geluiden meer en je kan lekker knallen met je nieuwe uitlaat :roll: , alleen nog die fluitende vogels :mrgreen:
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Ik ken iemand met een heel schone 09 GSA met akra erop (niet die die BMW zelf voorstelt, maar een carbonnen exemplaar omdat hij dat zelf mooier vond, ook met E-keur) en dat klinkt echt hemels. Ik vind het persoonlijk niet nodig, maar dat is enkel omdat ik DAAR weinig of geen waarde aan hecht en gelukkig genoeg ben met de standaard demper. Als je wel waarde hecht aan een mooie sound en een mooier uiterlijk, dan is Akra zeker een goed alternatief.
Als ze allebei een mooie sound hebben, gekeurd zijn en db killers geplaatst kunnen hebben en ongeveer evenveel kosten, dan koop je toch gewoon die demper die je het mooist vind staan op je moto. Veel vermogensverschil ga je normaal gezien niet voelen en al zeker niet meer nadat je er een weekje mee rijdt... :wink:
Dit geldt uiteraard alleen maar als je enkel de demper vervangt... Een hele uitlaatlijn zal wel wat verschil maken, maar daar moet je een arm en een been voor verkopen om dat te kunnen betalen en dan kan je ook niet meer rijden natuurlijk. :drunken: :drunken:

En je buren gaan klagen als je helemaal open uitlaten hebt staan op je moto, maar een E-gekeurde uitlaat met de bijgeleverde db-killer in is ook goedgekeurd op het feit dat die niet te veel lawaai maakt... Een ander geluid hoeft daarom niet extreem veel luider te zijn he... :alien:
GS staat voor geil speelgoed
Toedel

Bericht door Toedel »

CAT schreef:
Ik vind het even erg wanneer er een straatmuziekant naast een terras waar ik zit komt spelen, nen kleinen in mijn straat op een verlofdag iedereen wakker huilt, een luid vliegtuigje boven mijn tuin cirkelt, kleine mannen van de gebeuren liggen roepen en tieren als ik lig te relaxen op mijn terras. Iedereen veegt voor zijn eigen deur maat. Als we nu gewoon iedereen eens wat plezier gunnen ! :clown:
Baby's huilen, kinderen roepen, dat ìs onvermijdelijk, en ik heb dat zeker ook gedaan (helaas lang geleden).
Volwassenen kunnen nadenken over wat ze doen, en een luide uitlaat kan vermeden worden.

Dat er een uitlaat geplaatst wordt met een ànder geluid, tot daar aan toe.
Maar iemand die BEWUST een luidere uitlaat steekt heeft echt niet aan de anderen gedacht. En verprutst daarmee hun plezier. Tof.
Die motards waarvan sprake hierboven verpesten het voor de hele omgeving. De rekening is snel gemaakt, denk ik.

Als iedereen voor zijn deur veegt rijdt niemand met een luide uitlaat.

En eigenlijk : als het plezier van het motorrijden zit in het lawaai maken... hallo zeg.
Ik ben er eigenlijk trots op dat onze Beemers relatief stil zijn.
Lawaaiierige motomerken gaan aan mij voorbij.
Wat mij betreft zitten we met onze Beemers in een gentleman's club. Yippie.

Just my 2 cents. Ieder zijn mening.
Laatst gewijzigd door Toedel op 29 mei 2009, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Bob

Bericht door Bob »

Mooi gezegd van Toedel. Da's ook mijn mening.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
CAT

Bericht door CAT »

Heeft er al eens iemand geprobeerd wat dempingswol uit de standaard deep tone uitlaten van een boxercup te halen om het geluid iets te verhogen en toch geen open uitlaten te moeten steken? Kneem aan gewoon revetjes losboren, beetje wol eruit, kelk opnieuw erop reveteren en klaar is kees. Of zie ik dat verkeerd? :roll:
Epica rocks my world
Plaats reactie