Wilfried,
Ga gewoon eens naar een pc-handelaar, en vraag daar eens hoeveel er het programma "Mapsource" kennen, dat zullen er ook niet veel zijn. De klassieke programma's als Word, Exell, Powerpoint... kennen ze allemaal, maar zodra het iets specifieker wordt, moeten de meesten gewoon passen. Je kan het dus de mensen van Switch ook niet echt kwalijk nemen dat ze een programma (dat nog maar recent vrijgegeven werd) niet, of nog niet kennen.
Nu, wat Roadtrip betreft, ik heb het ondertussen wel al op mijn Apple staan, maar die manier van werken (die sommigen als heel eenvoudig bestempelen) heb ik nog niet onder de knie. Voorlopig ben ik dus nog steeds een enthousiast Mapsource-gebruiker, omdat ik daarmee nog altijd best mijn plan kan trekken (is trouwens veruit de enige reden dat ik er nog een Windows-laptop op nahoud).
Je kan Roadtrip downloaden en installeren, maar daarna met je met twee hulpprogrammaatjes a)de kaarten van je windows-computer halen en converteren voor gebruik op Apple, en b) de geconverteerde kaarten op de Mac installeren. Op dit forum, op het nederlandse gps-forum (
http://forum.gps.nl) en op de site van Garmin zelf vind je verder tekst en uitleg hierover.