registreren nuvi 510 lukt niet

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door Krisis »

Hallo,

heb Nuvi 510 aangeschaft, verkoper had me wijsgemaakt dat mapsource kon worden gedownload via garmin.com, dit klopt echer niet!
vandaag city navigator nt 2009 aangeschaft; verkoper zegt me eerst en vooral mijn nuvi 510 te registreren
dit lukt met vista echter niet ! foutmelding van garmin zegt dat active x moet aan staan, maar zelfs dan zegt de site van garmin nadat ik de installatie heb voltooid dat de" Garmin Communicator-plugin" niet kan worden gevonden

heeft hier iemand ervaring mee?

Kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Dirk 9700
Berichten: 691
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door Dirk 9700 »

vandaag city navigator nt 2009 aangeschaft
Kris,
indien uw toestel nieuw is (dus: géén 2de hands) zal onderstaande ook voor jou gelden.

Groeten,
Dirk
Nieuwe GPS, nieuwste kaart

Gegarandeerd de recentste kaart bij uw aankoop

Garmin is trots aan te kondigen dat uiterlijk vanaf 15 oktober een nieuwe beleid in voege treedt wat betreft het updaten van kaarten.

"Tot 60 dagen na aankoop recht op de meest actuele kaarten"

zumo en nuvi gebruikers kunnen hun nieuw toestel gratis updaten als ze aan volgende vereisten voldoen:


- de gebruiker registreert zijn toestel binnen de 60 dagen na zijn aankoop op my.garmin.com
- er verschijnt een nieuwere kaartversie gedurende bovenvermelde 60 dagen periode



Bij aankoop van een nieuw Garmin toestel is het wel noodzakelijk dat het toestel EERST een first fix(1) heeft alvorens de update van city navigator NT eu v2009 via de Nümaps guarantee aan te vragen op My Garmin.

Indien dit niet het geval is, komt er een fictieve registratiedatum in My Garmin en is de update betalend. Dit moet dan door Garmin BE rechtgezet worden. Dit neemt dan nodeloos tijd in beslag.

Gezien deze nieuwe policy van start gaat op 15 oktober, hebben gebruikers die hun toestel aankochten na 17 augustus mogelijk recht op een nieuwe update. (indien ze niet reeds beschikken over de laatste versie).




(1) De «First Fix » is het moment (de datum) op dewelke uw Garmin GPS voor het eerst satellieten ontvangt EN waarbij hij zich voortbeweegt bij een snelheid van tenminste 32 km/u (20 miles/hour) en zo zijn eerste plaatsbepaling verkrijgt.

Deze datum wordt opgeslagen in het toestel en kan op geen enkele manier uitgewist of veranderd worden.

Als u uw GPS met de computer verbindt om hem te registreren op myGarmin, wordt deze info doorgestuurd naar het controlesysteem dat zal nagaan of de voorwaarden voor een gratis update geldig zijn voor dit toestel.
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door Krisis »

Hallo Dirk,

dank voor je reaktie
is inderdaad nieuw toestel, kaarten zijn ondertussen geactiveerd, mapsource en gps werken prima
enkel registratie van nuvi510 lukt nog steeds niet, ligt blijkbaar aan pc instelling (avtiveX control in vista) waardoor de registratie software niet wil installeren

groeten,
kris
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door bougimain »

Krisis probeer eens bij een buur of vriend die Windows XP heeft en vergeet u USB kabel niet mee te nemen en u gps

En ge ziet maar of het dan wel lukt :grin:

Bougimain
Afbeelding
Sven 12RT

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door Sven 12RT »

Sorry dat ik je topic even overneem...

Hoe bevalt de Nuvi ?
Had je al ervaring met een Garmin product ?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door p@rick »

Krisis schreef:Hallo Dirk,

dank voor je reaktie
is inderdaad nieuw toestel, kaarten zijn ondertussen geactiveerd, mapsource en gps werken prima
enkel registratie van nuvi510 lukt nog steeds niet, ligt blijkbaar aan pc instelling (avtiveX control in vista) waardoor de registratie software niet wil installeren

groeten,
kris
Heb vorige week de nieuwe Nuvi 255 van mijn vrouw geregistreerd én ge-update van NT2008 naar NT2009, en dat allemaal probleemloos op een laptop met Vista. Gewoon doen wat de computer vraagt, ook i.m.v. die ActiveX control (wat dat ook moge wezen) heb ik 'm gewoon laten doen wat ie voorstelde...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: registreren nuvi 510 lukt niet

Bericht door ®win »

Dirk 9700 schreef:
(1) De «First Fix » is het moment (de datum) op dewelke uw Garmin GPS voor het eerst satellieten ontvangt EN waarbij hij zich voortbeweegt bij een snelheid van tenminste 32 km/u (20 miles/hour) en zo zijn eerste plaatsbepaling verkrijgt.

Deze datum wordt opgeslagen in het toestel en kan op geen enkele manier uitgewist of veranderd worden.

Als u uw GPS met de computer verbindt om hem te registreren op myGarmin, wordt deze info doorgestuurd naar het controlesysteem dat zal nagaan of de voorwaarden voor een gratis update geldig zijn voor dit toestel.
Bij first fix is beweging niet nodig. Zodra het toestel satellieten in zicht heeft en een positie kan bepalen (je komt dan automatisch in het menuscherm met 'waarheen' en 'kaart' is het voldoende. Daarna kun je je toestel registreren. Ik heb het dit weekeinde ook mogen doen met de net aangeschafte Nüvi 255WT voor mijn (v)echtgenote.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Plaats reactie