breedte LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
xantingo
Contacteer:

breedte LT

Bericht door xantingo »

Zou een of andere eigenaar van een K1200 LT de goedheid willen hebben om eens te meten hoe breed zijn moto is ter hoogte van de koffers en van de spiegels?
Met andere woorden: waar is die moto op zijn breedst?

(volgens BMW meet hij 108 cm, maar ze zeggen niet waar...)
WimLT
Contacteer:

Re: breedte LT

Bericht door WimLT »

108 aan de spiegels

85 aan de koffers
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ok, bedankt Wim :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Jep, spiegels zijn het breedtste punt. Altijd handig in de file, als de kop er doorheen kan past de rest ook :mrgreen:

Groeten,
Erik
jovdt

Bericht door jovdt »

Vandaag een vriend zijn lt 1200 gaan ophalen...Reed voor het eerst met het vlaggeschip van BMW.Het gevoel van veel breder te zijn dan mijn GS was behoorlijk. Natuurlijk is dit veel meer subjectief.Wat me enorm opviel was de turbulentie die zelfs na wat gepruts met het windscherm niet echt veel beterde.Ook kreeg ik een constante wind achteraan op de rug...
Het rijgedrag vond ik goed alsook de beweeglijkheid op lage snelheid.Een probleem bleef me achtervolgen... een foutmelding van het abs systeem...Hopelijk kan hij dit zonder te veel kosten oplossen.
Marcos5000

Bericht door Marcos5000 »

Hi all, als het abs lichtje blijft branden, probeer dan na een tijdje rijden te stoppen en motor uit. De batterij zal dan goed herladen zijn, na starten en weg rijden het lichtje uit is , dan is de batterij gewoon in slechte staat.
Gr.Paul
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ben nu eigenlijk wel eens benieuwd naar diezelfde maten maar dan an een R1150RT. Kan het zelf niet meer nameten, want de mijne is weg, natuurlijk :-? Spiegels = ..... ; koffers = .....
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

gino1972

Bericht door gino1972 »

Wim, ik heb mijne RT nog en ben ff gaan meten: 90cm over de spiegels en 96 Over koffers. :grin: :grin:
Hopelijk kan ik binnen de kortste tijd ook met nog iets breder de weg op :lol:
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT

Garmin Streetpilot 2720
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Thanks Gino :thumright: Dus uiteindelijk is de LT mààr 12 cm breder op zijn breedste punt al ligt dàt dan weer ergens anders dan bij de RT :-P

gino1972

Bericht door gino1972 »

Ja maar ik denk toch dat die 12 cm (laat ons zeggen 6 lang beide zijden) eigenlijk niet zo heel veel verschil uitmaken qua rijden op zich. Waarschijnlijk wel in het filefilteren zal die 12 cm dan toch wel een verschil uitmaken. Maar ik denk niet dat wie dagelijks door de file heen moet met een 1200 LT zal rijden. :wink: :wink:
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT

Garmin Streetpilot 2720
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nope, bij filefilteren maakt dat niks uit. Ik denk dat een GSA met twee originele zijkoffers niet veel smaller is :-P

Plaats reactie