Tomtom van m'n kl....

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
optgemac

Tomtom van m'n kl....

Bericht door optgemac »

Mei 2006 kocht ik een tomtom rider van de eerste generatie.
559 €, een carkit 79,75 €, kaarten van West-Europa en Noord-Amerika alles samen voor een niet onaanzienlijk bedrag van
829 €.
Nu na een dikke 2 jaar en een half blijkt het bijhorende bluetooth apparaatje stuk te zijn.Na telefonisch contact met tomtom dit hallucinant verhaal.
Dixit tomtom: Spijtig meneer maar dat apparaatje bestaat niet meer maar wij kunnen u wel een bijpassend Scala bluetooth set verkopen aan 200 €. Toen ik repliceerde dat ik dat wel veel geld vond en dat dit Scala bluetooth set niet op mijn systeemhelm past was het antwoord : " U kan misschien een andere helm kopen ."
Wat een service !!!En nu, een scala set kopen 200 € en een nieuwe helm 400 € , samen 600 € ? Zijn ze daar gek geworden.
Dit kan tellen qua klantenbinding.
ik sta perplex, een investering gedaan van 829 € gedaan en de eerste keer er iets stuk gaat laat men zijn klant in de kou staan.
Ik smijt de hele rotzooi in de kast en koop mijn een Garmin.
Tomtom klanten jullie wezen gewaarschuwd
JH.
Contacteer:

Re: Tomtom van m'n kl....

Bericht door JH. »

Tja...

Niet leuk natuurlijk op zo je entree te maken op een motorforum...
Bijna drie jaar na datum heb je in multimedialand een 'oud toestel' op gebied van wisselstukken.

Probeer even bij tomtom zelf?

Ik heb drie maanden terug een extra houder gekocht voor op de tweede motor, en volgens de lokale dealer (gerenomeerd gps-center!) was die niet te koop...

... bij tomtom zelf lag hij na vier dagen in de bus.

Succes alvast!

ps: Indien je uit de streek bent kan ik je wel tijdelijk het mijne uitlenen, Ik gebruik namelijk geen geluid op de motor.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

optgemac schreef:Ik smijt de hele rotzooi in de kast en koop mijn een Garmin.
Alsof dat een oplossing is en alsof je bij Garmin nooit problemen hebt :roll: . Misschien beter eens van uwe nick komen en de zaak eens rustig proberen op te lossen :roll:

Als je alleen hebt ingelogd om dàt probleem aan te kaarten, dan had je dat om te beginnen misschien beter op DIT of op DIT forum gedaan. Dat zijn speciale gps-fora die waarschijnlijk een betere oplossing kunnen bieden dan een motorforum, mits je het probleem rustig en duidelijk voorlegt.

Ten tweede dacht ik niet dat er nog een helm op de markt was, waar die Scala NIET op gemonteerd kan worden. De laatste waren de Schuberts en daar heeft Notter ook voor een oplossing gezorgd.

En zoals J.H. zegt is dit een markt die enorm snel evolueert en waar je dus snel met een toestel zit waar nog weinig van te verkrijgen is en dit geldt voor ALLE merken. Zowel TomTom als Garmin laat staan de nog kleinere marktspelers.

Veel succes :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ferre10

Bericht door ferre10 »

optgemac schreef: Ik smijt de hele rotzooi in de kast en koop mijn een Garmin.
dat moet je vooral doen :grin: :grin: alsof je daar geen problemen mee hebt.
als je dan na een update je route laad en het zijn allemaal rechte lijnen ga je nog dikwijls aan je TT terugdenken.
ik ga binnenkort mijn 3de gps aanschaffen in 7 jaar en ik twijfel sterk om een TT te kopen.
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

:bsofftopic: on
hier van hetzelfde laken een broek.
weeral alleen negatieve relaas van tomtom en garmin.
terwijl er velen zijn die positief zijn over de twee toestellen.

ik rij nu al enkele jaren met garmin en nog nooit noemenswaardige problemen had.
vele foutjes traden op door mijn onkunde in het begin dat ik het apparat had.
:bsofftopic: off

nu feit is daar gaat de topic niet over, wel over zo een bijhorend setje voor in de helm.

moest ik van u zijn zou ik de raad van J-H opvolgen en eens contact opnemen met tomtom zelf
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Beemerboy09

Bericht door Beemerboy09 »

Ik heb van den Iron Gonzo zijn 2dehands Garmin Streetpilot III gekocht en ik ben daar nog steeds tevreden over.

Nu, ik ben al met weinig tevreden en ik hoef niet noodzakelijk een sprekende gps. Mijn ogen zijn nog steeds goed.

Ik geef je de raad eens goed op de 2dehands markt te kijken en vooral naar onze forumleden.

Ik heb al diverse dingen gekocht (gps, scherm, tanktas) van enkele forumleden en ik ben nog steeds tevreden.

:D :D :D
I love my R 850 RT.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

IRON GONZO schreef:moest ik van u zijn zou ik de raad van J-H opvolgen en eens contact opnemen met tomtom zelf
Als ik goed kan lezen, heeft hij dàt nou net al gedaan, hé :roll:
optgemac schreef:Na telefonisch contact met tomtom dit hallucinant verhaal.....
Laatst gewijzigd door WimLT op 25 feb 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mischien heeft iemand dat wel in zijn kast liggen en wil hij er vanaf?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... zelfs worldwideweb zorgt weer voor een oplossing...

Gewoon even google gebruiken met de zoekterm: headset tomtom rider
en het resultaat geeft diverse verdelers weer die effectief de headsets NIEUW verkopen!

http://www.amazon.com/TomTom-RIDER-Addi ... B000EEXMN4
http://www.easydevices.co.uk/pp/Dedicat ... ADSET.html
... enz
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb al dikwijls gevloekt op Garmin (de firma, de website, de upgrades etc) maar nog nooit op mijn oude Garmin 2610. Heeft me in de +/- 5 jaar dat ik hem heb nog nooit in de steek gelaten, vele km's in extreme omstandigheden, Auto en moter, nooit een probleem. Wel al eens de lader voor in de wagen defect, nieuwe koste ook een hoop geld. Maar zoals met alles in gadget land is het na enkele jaren verouderd, ik kan ondertussen geen updates meer krijgen en een nieuw toestel kopen doe ik niet, de garmin doet het nog prima en als hij al eens een kruispunt toont ipv een rond punt of een nieuw getrokken baan niet herkend so what....effe uitzoomen en iets verder kom je terug op de route terecht.
enne ik rij altijd met het geluid af....Alles wat ik moet weten staat op de display.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
optgemac

Bericht door optgemac »

Allemaal bedankt voor de reacties, ondertussen vond ik bij de PDA shop de volledige headset voor 60 € wat mij een normale prijs lijkt. Bestellen en dan....rijden maar.
Plaats reactie