Reis Dolomieten september 2009

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
SD
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2008, 08:14
Locatie: Roeselare

Reis Dolomieten september 2009

Bericht door SD »

We zijn van plan om de 2de week van september met een groepje van 4 vrienden voor een weekje naar de Dolomieten te reizen. Niemand van ons is er ooit geweest en ik zit met enkele vraagjes.
Mijn gedacht was om snelweg te nemen tot net voor Oostenrijk en daar ergens te overnachten (hotel) om dan de 2de dag over secundaire wegen naar onze bestemming (streek Bolzano) te rijden.
Welke is de beste/vlotste/mooiste aanrijroute ?
Welke passen mogen we zeker niet missen ? Andere bezienswaardigheden ?
Andere zaken waarop we best letten ?

Alvast bedankt.
Greetz,
Stef
K1200R Sport
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Wulf »

Timmelsjoch, ligt op jullie route.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Dirk Pauwels »

Waarom niet in 2 dagen aanreizen en langs de vogezen of zwitzerland Italie "binnenvallen"? Die autostrade sucks bigtime en gebruik ik meestal om op 1 dag terug naar huis te bollen, blik op oneindig en verstand op bijna nul....(is in mijn geval ook niet zo heel moeilijk natuurlijk....)
Op die manier kom je langzaam aan in de passen terecht,beperkt je autostrade tot een strikt minimum, heb je geen wegenvignet nodig en heb je wat tijd om te "wennen"....
welke de mooiste passen zijn is strikt persoonlijk, ik vond de passen waar je goed hard kan vlammen het mooist, maar de kleinere passen zijn vaak het mooist van decor....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door K1200GT »

Ik zou zeker de zoekfunctie even proberen; er zijn tal van forumgebruikers op dezelfde bestemming geweest.
Naargelang je interesses, kan je een stuk gummi geben langs de Autobahn in Duitsland (tot Stuttgart of zo), en dan via secundaire wegen en bijvoorbeeld via de Hahntenjoch (prachtig!) en omgeving Oostenrijk binnen rijden, en daar in functie van de tijd die je beschikbaar hebt, meer passen meepikken. Voor de Dolomieten zelf, kan je hier kijken: http://www.uem-online.org/em/index-map.php?nr=mr02vor (Sella ronde is een must, Passo Manghen (traag maar fantastisch uitzicht boven) zuid van Cavelese ook, enz enz enz :wink:). Waar je voor moet opletten zijn de snelheidscontroles in Oostenrijk (onverbiddelijk!), en dat je nieuwe banden monteert vooraleer te vertrekken (slijtage in de bergen is groter dan op onze wegen).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:Waarom niet in 2 dagen aanreizen en langs de vogezen of zwitzerland Italie "binnenvallen"? Die autostrade sucks bigtime en gebruik ik meestal om op 1 dag terug naar huis te bollen, blik op oneindig en verstand op bijna nul....(is in mijn geval ook niet zo heel moeilijk natuurlijk....)
Op die manier kom je langzaam aan in de passen terecht,beperkt je autostrade tot een strikt minimum, heb je geen wegenvignet nodig en heb je wat tijd om te "wennen"....
welke de mooiste passen zijn is strikt persoonlijk, ik vond de passen waar je goed hard kan vlammen het mooist, maar de kleinere passen zijn vaak het mooist van decor....
:bsstupid:

Wij rijden altijd tot Nancy, om van daaruit binnendoor te rijden. Zo'n kort gedeelte is te doen zonder over je nek te gaan. Net.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Steffz1 »

Ik raad je Hotel Olympia te Arabba aan (onder de pordoi Pas) => als je met 4 a 5 bent dan kan je daar een half pension in appartement hebben aan een 29 a 35 euro denk ik.

Timmelsjoch indeed, Val Gardena, Passo di Pordoi, passo di rolle , de 3 zinnen enz enz.

Ik heb zelfs voor een heel week GPS routes liggen ... indien interesse let me know :wink:

mvg

Stef
SD
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2008, 08:14
Locatie: Roeselare

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door SD »

Steffz1 schreef:Ik raad je Hotel Olympia te Arabba aan (onder de pordoi Pas) => als je met 4 a 5 bent dan kan je daar een half pension in appartement hebben aan een 29 a 35 euro denk ik.

Timmelsjoch indeed, Val Gardena, Passo di Pordoi, passo di rolle , de 3 zinnen enz enz.

Ik heb zelfs voor een heel week GPS routes liggen ... indien interesse let me know :wink:

mvg

Stef
Da's altijd interessant natuurlijk, als je eens tijd hebt om ze door te sturen : laat maar komen. :grin:

Het hotel staat al vast dus daar moeten we niet meer aan denken.
K1200R Sport
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door K1200GT »

Als je graag zelf routes uitstippelt (voor mij ook een deel van het reisplezier): http://www.toureninfo.de
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
joe
Berichten: 126
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:56
Locatie: stekene

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door joe »

niet twijfelen
http://www.granparadis.com/de.asp

zie onder "angebote"
reeds enkele jaren verbleven in juni
men bied u daar een mapje met geplastificieerde kaarten met dagtrips
groetjes joe
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door MrUfip »

De Sella Ronda in de Dolemieten is zeker de moeite waard!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
De Bajkers
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 jan 2005, 11:49
Locatie: Antwerpen

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door De Bajkers »

Oeps
Laatst gewijzigd door De Bajkers op 27 feb 2009, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Garmin Streetpilot 2820 , nog altijd in mijn bezit
Garmin Zumo 660, nog altijd in gebruik
Garmin Zumo 350, nieuwste aanwinst
R1200GS 30 jaar
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen sinds 2005
SD
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2008, 08:14
Locatie: Roeselare

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door SD »

Ons hotel ligt al vast. We logeren ergens tussen Bolzano en Canazei in Hotel Castel Latemar, daar is het 52 Euro pp halfpension.
Alle routes die jullie hier opgeven zien er prachtig uit :thumleft: en ik ga die allemaal eens goed moeten bestuderen alvorens een keuze te maken :roll: . Misschien neem ik in het terugkeren een andere route dan de heenreis. 8-)
K1200R Sport
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door GStephen »

SD schreef:Ons hotel ligt al vast. We logeren ergens tussen Bolzano en Canazei in Hotel Castel Latemar
Daar zijn wij verleden jaar ook geweest. Madam was een beetje verbaasd dat we maar één nacht wilden blijven...
Achteraf was't maar best ook. Zeker niet qua accomodatie, want die is top, maar wel qua prijs, want het bleek één van de duurste hotels te zijn dat we hebben aangedaan.

Voor foto's moet ge maar eens op mijn Smugmug kijken en ook hier
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
SD
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2008, 08:14
Locatie: Roeselare

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door SD »

GStephen schreef:
SD schreef:Ons hotel ligt al vast. We logeren ergens tussen Bolzano en Canazei in Hotel Castel Latemar
Daar zijn wij verleden jaar ook geweest. Madam was een beetje verbaasd dat we maar één nacht wilden blijven...
Achteraf was't maar best ook. Zeker niet qua accomodatie, want die is top, maar wel qua prijs, want het bleek één van de duurste hotels te zijn dat we hebben aangedaan.

Voor foto's moet ge maar eens op mijn Smugmug kijken en ook hier
Ik heb net eens je verslag/foto's bekeken en 't ziet er goed uit é. :thumleft: We gaan ons daar amuseren ! Ik krijg al zin om direkt te vertrekken ...

Zeg en je moet eens de groeten doen aan Tremerie junior van Stefan. Ik reed vroeger met een blauwe VFR die ik bij hen gekocht heb, spijtig genoeg heb ik hem onzacht tegen een auto geparkeerd die vlak voor mijne neus de baan op kwam en was ie perte totale. Hij zal wel weten wie 't is als je hem dit verteld :wink:
En met dat koppel die ook op de foto's staat heb ik ook al eens staan babbelen op een treffen vorig jaar, ik denk op een rit vanuit Avelgem of zo. Prachtige machines, die wit/zwarte Blades.
K1200R Sport
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Steffz1 »

Check your mailbox, normaal zit er een pakje routes en tracks in ;o))

PS hier wat fotokes => er zitten wel wandelfoto's tss aangezien mijn k1200r er daar de brui aan gegeven had :oops:

http://foto.zita.be/1999714176

mvg

Stef
SD schreef:
Steffz1 schreef:Ik raad je Hotel Olympia te Arabba aan (onder de pordoi Pas) => als je met 4 a 5 bent dan kan je daar een half pension in appartement hebben aan een 29 a 35 euro denk ik.

Timmelsjoch indeed, Val Gardena, Passo di Pordoi, passo di rolle , de 3 zinnen enz enz.

Ik heb zelfs voor een heel week GPS routes liggen ... indien interesse let me know :wink:

mvg

Stef
Da's altijd interessant natuurlijk, als je eens tijd hebt om ze door te sturen : laat maar komen. :grin:

Het hotel staat al vast dus daar moeten we niet meer aan denken.
SD
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2008, 08:14
Locatie: Roeselare

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door SD »

Thanks Steffz1, alles goed ontvangen :thumleft:

Mooie foto's ook trouwens, zelfs die zonder motor ... :wink:
K1200R Sport
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Steffz1 »

SD schreef:Thanks Steffz1, alles goed ontvangen :thumleft:

Mooie foto's ook trouwens, zelfs die zonder motor ... :wink:
Tja als je geen rijdende motor meer hebt zijn de bergwandelingen daar wel de moeite om te doen :lol: :wink:

Veel plezier met de tripjes !!

mvg

Stef
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door ronnyb »

Steffz1 schreef:Ik raad je Hotel Olympia te Arabba aan (onder de pordoi Pas) => als je met 4 a 5 bent dan kan je daar een half pension in appartement hebben aan een 29 a 35 euro denk ik.

Timmelsjoch indeed, Val Gardena, Passo di Pordoi, passo di rolle , de 3 zinnen enz enz.

Ik heb zelfs voor een heel week GPS routes liggen ... indien interesse let me know :wink:

mvg

Stef
Stef,
wij gaan met zen 3en in augustus, je GPS routes zouden zeer welkom zijn,
bij deze......als je ze kan missen zou ik ze graag van u ontvangen.
Gr,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
keonies
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 dec 2005, 12:03
Locatie: Diest

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door keonies »

SD schreef: Hotel Castel Latemar
Zijn we ook reeds 2 maal geweest. is een super hotel prijs/kwaliteit. Je krijgt er trouwens een mapje met daarbij een 10-tal uitgestippelde route's.
Allemaal de moeite !

Duur ? hebben wij alleszins niets van gemerkt :wink:
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
smetsje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:24

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door smetsje »

hallo, mijn naam is Peter en ik ga met een Nederlands motorreis organisatie eind juli naar de dolomieten.
Als je wil kan ik de aanrijroute met je meegeven als je dat wenst. Deze vertrekt vanuit Venlo richting Munchen Gladbach en na 100km ga je volledig binnendoor in Duitsland, Oostenrijk om vervolgens te eindigen in de Dolomieten.
Ik heb deze route al wel op raodbook en later in juni op gps. je kan anders ook eens kijken naar "www.horizonmotorreizen.nl". Ik vind dit een echte aanrader omdat zij voor jou hotel zorgen, alle routes terplaatse, aanrijroute en dat je eigenlijk zorgeloos kan genieten van een geslaagde motorvakantie.
Voor mij is dit de 2de x dat ik naar de Dolomieten met hun ga. Nu Donderdag vertrek ik voor de 4de x naar Luxemburg ook met deze organisatie. laat je niet afschrikken door het gegeven "groepsreis", iedereen rijd afzonderlijk dezelfde route hoe laat je ook vertrekt. je kan natuurlijk ook niet rijden, aan jou de keuze.
Ik hoor het verder wel
greetz Peter
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door Nepal »

Zelf heb ik ook nog wat Garmin bestanden, ondermeer een motortoer door de Alpen en Dolomieten 2007, voorts heb ik van het net een GPX-bestand gehaald met daarop al de Alpenpassen, en wat ook heel interessant is zijn de routes beschreven in Avontuurlijke motortrips 'De Alpen' : hierin zijn ook de Dolomieten begrepen.
Ik heb me er zelfs mee beziggehouden deze routes in Garmin-bestanden om te zetten.
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door jupke »

zelf ga ik ook in september (met enkele vrienden) naar de dolemieten.
indien er gps routes zijn zou ik deze ook graag ontvangen.
ook heb intresse in de campings in de buurt van bolzano.
alvast bedankt voor de feedback.
gr rob
broem..broem..GAAAAZ
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door poestexas »

Vorig jaar ook de streek aangedaan. Gelogeerd in Hotel Ta Truga te Val Gardena (Wolkenstein). Zeer goed gelegen, afgesloten ondergrondse garage en supervriendelijk. Echt een aanrader. Is trouwens ook niet duur.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
J van geert
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2007, 08:33
Locatie: LOKEREN

Re: Reis Dolomieten september 2009

Bericht door J van geert »

Hallo iedereen,

Als ik dat hier allemaal zo lees dan kunnen we ons beter groeperen en ineens een heel hotel afhuren, want iedereen lijkt wel in dezelfde periode naar de Dolomieten te gaan. LOL
Wij zijn van plan om begin September ook naar daar te vertrekken.
We zijn voorlopig met zen twee maar er kunen er nog altijd een paar bij, als er zijn die interesse hebben om mee te rijden in die periode, geef maar een seintje.
Ikelf ben van Lokeren en mijne maat van Denderhoutem.
Het zou mij ook zeer veel plezier doen moesten al diegene die GPS routes liggen hebben die eens door te sturen, zowel die van ter plaatse als de aanrijroutes.
We weten het nog niet zo goed wat we gaan doen. Alles binnendoor in twee dagen of de eerste dag autostrade tot Oostenrijk en dan binnendoor.
Heb al eens op de kaart zitten zien en denk wel dat de streek van Bolzano de beste uitvalsbasis is om een stukje Dolomieten te gaan doen.
alvast bedankt voor de routes, voor diegene die zo vriendelijk zijn ze door te sturen.

Johan
Plaats reactie