GPS Tracker

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

benjamin.rt

GPS Tracker

Bericht door benjamin.rt »

Vandaag een GPS tracker op men Rt gemonteerd. Prachtig ding. Je kan je moto opsporen(via coördinaten of op kaart), blokkeren, alarm laten afgaan en dit allemaal via gsm en/of internet. Als je moto wordt verplaatst of gekanteld of gaat je alarm af dan krijg je een sms en een mailtje. :lol:

jammer genoeg moeten we weer investeren om ons geliefkoost eigendom te beschermen tegen grijpgrage vingers :twisted:
Shulty

Bericht door Shulty »

Welke is het :?:

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
ghoorens

Interessant

Bericht door ghoorens »

GPS tracker lijkt mij formidabel.
Vrijdag wordt er normaal gezien een alarminstallatie gemonteerd op de 1200GS (reis Marokko) en daarna omnium verzekering genomen voor één jaar bij Vander Haegen http://www.vdhunderwriters.com voor 668 euro of zoiets...
Hoeveel kost zo'n GPS tracker, en zit die op aparte voedingsbatterij?
Lijkt mij zeer nuttig...
benjamin.rt

Mijn gps tracker is van lecatecs, heeft eigen noodbatterij met 10 dagen standby. Wanneer ze de voeding afkoppelen gaat hij direkt in alarm. de motoreditie kost 696€ excl montage. Niet echt goedkoop maar als ik hem kwijt ben kost het mij nog veel meer.
ghoorens

Bericht door ghoorens »

Was ook al bij lecatecs (via Google) beland. Het model voor moto is de GPS100 moto, denk ik.

Praktische vraagjes:
- de montage kosten er nog bij OK maar zijn er nog kosten, zoals die verwittiging via SMS naar je GSM
- hoeveel mensen kunnen je volgen vanuit België bv. als je voor lange tijd op reis gaat, één persoon of meerdere?
- levertijd en montagetijd, want volgende week woensdag ben ik riebedebietjes richting ZUIDEN en MOOI WEER aha :wink:
benjamin.rt

je sim kaart die erin zit is opgeladen voor 25€, is pay en go. per sms die het systeem naar jou doet kost het je 1€. heb je nooit alarm en vraag je de positie zelf niet op dan kost het je niks. één maal per jaar je kaart opladen, kan vanaf 5€.
ik heb hem maandag om 16u besteld en dinsdag om 14u had ik hem al. service hé. montage deed ik zelf.
iedereen die jij het passwoord en wachtwoord heeft kan je volgen.zeg dus maar niet meer aan je vrouw dat je naar de bakker was, big brother is watching you :lol:
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Opletten met een Pay en Go want die werkt niet vanuit het buitenland, vraag maar na bij Proximus.
Ik heb de Trackstar van SANAV, zie http://www.sanav.com/gps_tracking/g-19B.htm
en er was reeds een topic over GSM Tracking systeem, zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =trackstar
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
benjamin.rt

pay en go werkt wel in het buitenland als je je wold optie laat activeren(is kosteloos) . de lecatecs zijn direkt vrijgezet.( heb ik nagevraagd).
pay en go heb ik reeds getest in het buitenland.
benjamin.rt

Voor Pay&Go wordt de optie Pay&Go World automatisch binnen 48 uur na de eerste oproep actief. Het is belangrijk dat u de eerste oproep vanuit België maakt.

Pay&Go World geeft toegang om de gsm in verschillende landen te gebruiken. U kan deze landen terugvinden op onze

-> dit heb ik gevonden op de site van proximus
Sven-GS

Bericht door Sven-GS »

Wel op letten hé. Ik verkoop en monteer op het werk ook Lecatecs. Dit in hoofdzaak voor auto's. Heb de motoversie uitgeprobeerd op mijn GS1200 en er weer afgehaald. De enige plaats waar ik hem kon monteren op mijn moto was gekleefd naast de batterij. En had daar een zeer slechte gps ontvangst. Ga binnenkort de trackstar uittesten. Is een mooi product van Lecatecs, maar relatief groot voor inbouw op moto. En dus wel uittesten of er voldoende ontvangst is. Hou er ook rekening mee dat elke communicatie van of naar module dus 1 euro kost! Gaat soms snel hoor bij wat uittesten.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
benjamin.rt

klopt, op rt heb ik een plaatsje gevonden maar op een gs zal het wat krapper zijn.
alles uittesten koste mij bijna 20€.Maar nu ik weet dat het werkt, hoop ik dat hij mij zeer weinig alarm zal geven. :P
shost

Bericht door shost »

Zijn er mensen met ervaringen met andere systemen?
zoals bv hetgeen aangeboden wordt bij multitudo ?

http://www.multitudo.be/contentpage.asp?ID=19
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
michel buyckx
Contacteer:

Re: Interessant

Bericht door michel buyckx »

Geraldinho : in Marokko steelt men geen motos. De kans dat sowieso iets gestolen word is groter in Brussel dan daar. Kan het weten na 10 tallen reisen in Marokko, Algerije en Mauretania.
Geraldinho schreef:GPS tracker lijkt mij formidabel.
Vrijdag wordt er normaal gezien een alarminstallatie gemonteerd op de 1200GS (reis Marokko) en daarna omnium verzekering genomen voor één jaar bij Vander Haegen http://www.vdhunderwriters.com voor 668 euro of zoiets...
Hoeveel kost zo'n GPS tracker, en zit die op aparte voedingsbatterij?
Lijkt mij zeer nuttig...
:D
11rt

Bericht door 11rt »

Zijn er mensen met ervaringen met andere systemen?
zoals bv hetgeen aangeboden wordt bij multitudo ?
Ik kan mijn ervaring even meedelen.

Ik heb al een paar jaar een "MOTOSAT".
Alle info ,veel dealers vind je op http://www.motosat.be/
(http://www.motosat.BE niet xxx.com ).

waarom ik dat toen genomen had:
-GPS/GSM systeem.
-transponder ,in mijn broekzak verstopt.
Ik moet dus nooit zelf het alarm aan of uitzetten ,geen extra handeling of SMS nodig.Werkt zo eenvoudig dat je er eigenlijk zelfs niet aan denkt.
Ga ik weg met de transponder,gaat het alarm in actief.Moto-jacking aan pompstation bv.
Dief kan eventueel vertrekken als ik dichtbij zou zijn,bij eerst volgende stilstand/stop ,valt de moto uit.

-afstandsbediening (in geval van nood bv.)
-berichten=alarmen, via SMS naar mijn gsm.Vb:in de winter(slaap) af en toe "low batterie" sms .Net het zelfde of iemand de batterij afkoppeld.
Dan wordt het hoog tijd de batterijlader terug aan te hangen .
-ik heb geen abbonnement op de alarmcentrale genomen.

Pay&Go in het alarm kan:SMS gaat in elk land ,bij mijn weten.
Wel opletten, bv 25€ ,gaat rap op zijn bij diefstal in buitenland.
Mijn GSM zelf is geen pre-paid,dus ik kan in het buitenland (ook Luxemburg)bellen .

Veel meer info kan/moet ik niet geven,Op de web vindt je veel verdelers.
Ik heb ,na de installatie ,eigenlijk nooit meer contact nodig gehad met de verkopers. -:) ,vermits ik geen abbo op een alarmcentrale heb.
TonTon

Bericht door TonTon »

wat ik me afvraag : je transponder geeft alarm , je vliegt naar je moto en daar zijn 4 zware gasten bezig je moto te stelen , en dan ? als je dan alleen bent ? ik weet het niet ......
Vr gr,
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

shoot to kill !
GSven

Bericht door GSven »

Arnold schreef:wat ik me afvraag : je transponder geeft alarm , je vliegt naar je moto en daar zijn 4 zware gasten bezig je moto te stelen , en dan ? als je dan alleen bent ? ik weet het niet ......
Vr gr,
Dan hebben ze gelijk je sleutels erbij ;)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
11rt

Bericht door 11rt »

wat ik me afvraag : je transponder geeft alarm , je vliegt naar je moto en daar zijn 4 zware gasten bezig je moto te stelen , en dan ? als je dan alleen bent ? ik weet het niet ......
Vr gr,
de transponder geeft geen alarm,hij wordt enkel wel of niet gedectecteerd door de alarm-module zelf.

Als ze me niet zien ,zou ik gewoon met mijn gsm de politie bellen.
De positie heb ik toch al via sms.
Indien gsm met camera ,foto nemen?
Alleen heb ik toch geen kans tegen de dieven.Op de achtergrond houden lijkt mij het veiligst.
Maar ,op het moment zelf dat zoiets gebeurt kan je uiteraard anders reageren.Gaat dan verstand boven rechtvaardigheidsgevoel/emotie????

DE Hoofdreden voor aanschaf van dit (duur) alarm is net de "bescherming/sms-bericht" als je NIET ZIET.De geruststelling,als je niet naast de moto staat/slaapt .Dat komt in tijd gezien meest voor.Als ik van de moto weg ga weet ik nog als er iemand aan prutst.Als ik op het werk ben ,weet ik nog als er thuis iemand aan de moto zou zitten.
Is et 100% veilig? NEE ,nooit. Zelfs een getrainde politie-man,die normaal door een "slechte" gerust gelaten wordt, kan verschalkt of uitgeschakeld worden.Jammer genoeg.
Dennis

Re: GPS Tracker

Bericht door Dennis »

Heeft er iemand ervaring met de GPS GSM Tracker van V-TRAC of andere betrouwbare tracking systemen ?
Alle informatie is welkom !
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

...en bij sommigen gekend van de Pier Kloeffe rit :wink:
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Dennis schreef:...of andere betrouwbare tracking systemen ?
Even 12 reacties naar boven scrollen...
Patrick (pvde)gebruikt al geruime tijd zo'n systeem en heeft daar ook al uitvoerig verslag over gedaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Dennis

Bericht door Dennis »

moh_fan schreef:
Dennis schreef:...of andere betrouwbare tracking systemen ?
Even 12 reacties naar boven scrollen...
Patrick (pvde)gebruikt al geruime tijd zo'n systeem en heeft daar ook al uitvoerig verslag over gedaan.
Heb dit verslag van Patrick ook gelezen ... maar inmiddels zijn we wel bijna 2,5 jaar verder en GPS-techniek staat beslist niet stil. Vandaar mijn vraag omtrent dit andere systeem : de "V-Track" http://www.v-trac.eu/
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

whaaa... ik had even niet gezien dat het een post uit 2006 was! :oops:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Dennis

Bericht door Dennis »

Vooral wat betreft de ontwikkeling inzake de gevoeligheid van de GPS-chips (ontvangers) moet er ondertussen beslist wat gewijzigd én misschien ook verbeterd zijn...
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Dat zeker!
Heb geen ervaring met het door jouw gevraagde systeem, maar onlangs heb ik in een van onze bedrijfsbussen een gps tracker laten bouwen. Toen ik het systeem ging testen had ik ook de inbouwer aan de lijn. Ik zei " het werkt, ik zie de bus staan" waarop de reactie volgde dat dat niet kon omdat de bus nog binnen stond in een metalen hal. Wel dus, we hadden daarbinnen dus gewoon GPS ontvangst. Die antennes zijn echt een stuk beter geworden.

Groeten,
Erik
Dennis

Bericht door Dennis »

BMW-4-Ever schreef:... waarop de reactie volgde dat dat niet kon omdat de bus nog binnen stond in een metalen hal. Wel dus, we hadden daarbinnen dus gewoon GPS ontvangst. Die antennes zijn echt een stuk beter geworden.
Dat is het juist Erik. Er is zoveel "rommel" te koop en de prijzen verschillen zo gigantisch dat het ene systeem schandalig overdreven duur is omdat het zogezegd "supergoed" zou zijn en het andere systeem "veel te duur" blijkt en uiteindelijk helemaal niet naar behoren werkt. Daarom vind ik de <<ervaringen>> op het Forum wel zéér interessant om dan eventueel een aankoop te overwegen... Jouw systeem is zeker voor professionele toepassingen en minder voor moto's geschikt?
Dennis Afbeelding

BMW R1200RT (rood)

Plaats reactie