Bochtentechniek-ritje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

J-P schreef:Dus het mag toch geld kosten?
Ja ... eventueel een beetje als 't echt moet, maar niet 80 € de man ofzo, hé zeg :roll:

't Moet nog plezant blijven voor den boekhouder ook, hé :-P

@ moh-fan: ik weet ook wel dat kegeltjesrijden zijn nut heeft, maar dat doe ik absoluut niet graag. Trouwens mijn motor leent zich daar helemaal niet toe. Al zijn er die het er perfect mee kunnen, maar ik hoef niet zo nodig :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Jo De Paepe »

Wel J-P ik ben de eerste om cursus te krijgen van u.Ik veronderstel dat hier nog wel een kandidaat of 2-3 instemt die met plezier de opleiding wil volgen.
Via PB geraken we er wel uit wat dit mag kosten.
Grtz
Edargpu
Yep , Hou me ook maar op de hoogte , een mens kan altijd nog wat bijleren.
Want ondanks de vele motorkilometers door zomer en winter ,betrap ik mezelf er op dat ik op automatische piloot ben beginnen rijden :oops:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
adjuvo

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door adjuvo »

Als jullie de pro - toer opgaan , kijk dan ook even hier : http://www.ridelikeapro.com/.

Er zitten best enkele leuke bewegingen tussen .
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Relax »

Jo De Paepe schreef:
Wel J-P ik ben de eerste om cursus te krijgen van u.Ik veronderstel dat hier nog wel een kandidaat of 2-3 instemt die met plezier de opleiding wil volgen.
Via PB geraken we er wel uit wat dit mag kosten.
Grtz
Edargpu
Yep , Hou me ook maar op de hoogte , een mens kan altijd nog wat bijleren.
Want ondanks de vele motorkilometers door zomer en winter ,betrap ik mezelf er op dat ik op automatische piloot ben beginnen rijden :oops:
En vooral bij het dagelijks afcrossen van dezelfde route.

Ik dacht al, bij aanvang van dit topic, dat de Wim eindelijk inzag dat je moet investeren in je eigen veiligheid en rijplezier. De inzet was goed, de uitvoering minder. Tot ik las dat 80 euro nog te veel is. Ga je schamen, Wim. Da's verdomme de prijs van een stevige dag in de Ardennen, goed op gas, twee koffiepauzes en een middaglunch. Je zei van je vorige fiets ook al dat ie zich minder leende tot dergelijke toeren en je verschuilt er je nu weer achter.
Weet je: ga gewoon 'ns naar een cursus en gebruik opleidingcheques. Vraag nog 3 à 4 maten mee. Als je écht niet tevreden bent, in alle eerlijkheid, betaal ik je je inschrijving terug. En geef jij me mijn twee vijzen.
Volgens mij ben je gewoon bang om jezelf tegen te komen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

leuke link! Wat me opvalt is dat ze alles met slippende koppeling doen, wij doen dat met een beetje voetrem en de koppeling laat ik in ieder geval ongemoeid, ligt ook heel erg aan de motor, zo`n Harley, tsja :wink: . Heel goed vond ik de tip over kijktechniek, zoals in de 8-vorm.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Relax »

Met die bak van mij doe ik het ook zo. Achterrem is bloedlink, met m'n lompe stampers.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

o ja, tuurlijk, dat lekkere remsysteem ja. ik heb het ook op m`n 1150, vraagt een fluwelen voet. Bij de 1200 doet de voetrem maar weinig...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Iron Gonzo »

bij mij slaat de ABS direct in gang van zodra ik ietsje te hard druk op de achterem.
echt doseerbaar is de achterem inderdaad niet, ofwel zeer weinig ofwel ABS (slippen zit er niet bij)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

Wil ik nog wel eens uitproberen hoe dat op jouw motor werkt, Bart, ik ben bij de 1200 serie alleen met de R1200R en de R1200GSA ervaren.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door mecapuet »

edargpu schreef:Wel J-P ik ben de eerste om cursus te krijgen van u.Ik veronderstel dat hier nog wel een kandidaat of 2-3 instemt die met plezier de opleiding wil volgen.
Via PB geraken we er wel uit wat dit mag kosten.
Grtz
Edargpu
Als het in onze uurrooster valt ben ik en mijn maat ook kanidaat. Hebben hier en daar al eens een opleiding gevolgd....maar van JP zouden we ook eens graag een bochtencursus krijgen. Tegen betaling.... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Volgens mij ben je gewoon bang om jezelf tegen te komen.
:grin: Zijt gerust, das al meer dan eens voorgekomen op van die cursussen. Toegegeven: ik ben er geen krak in, maar ik ben wel altijd "geslaagd" en das voor mij genoeg. Ik heb geen grotere ambities in die richting :roll:

Bon, vermits het hier precies geld MOET kosten of het is niet goed genoeg, houdt het topic hierbij voor mij op. Zoals ik reeds in mijn startpost schreef, zaten er meer dan genoeg van die cursussen in mijn mailbox en kon ik er daar makkelijk eentje uitpikken. Het was eerder de bedoeling om dat wat "onder mekaar" te gaan doen, gewoon omdat je jezelf nu eenmaal niet bezig kàn zien en hierdoor eventuele foutjes op te merken en wat bij te schaven :-?

No worries, volgende week is het de openingsrit en dan gaan we daar als vanouds ons lekker "gewoon" amuseren 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Frank K »

Relax schreef:
Jo De Paepe schreef:
Wel J-P ik ben de eerste om cursus te krijgen van u.Ik veronderstel dat hier nog wel een kandidaat of 2-3 instemt die met plezier de opleiding wil volgen.
Via PB geraken we er wel uit wat dit mag kosten.
Grtz
Edargpu
Yep , Hou me ook maar op de hoogte , een mens kan altijd nog wat bijleren.
Want ondanks de vele motorkilometers door zomer en winter ,betrap ik mezelf er op dat ik op automatische piloot ben beginnen rijden :oops:
En vooral bij het dagelijks afcrossen van dezelfde route.

Ik dacht al, bij aanvang van dit topic, dat de Wim eindelijk inzag dat je moet investeren in je eigen veiligheid en rijplezier. De inzet was goed, de uitvoering minder. Tot ik las dat 80 euro nog te veel is. Ga je schamen, Wim. Da's verdomme de prijs van een stevige dag in de Ardennen, goed op gas, twee koffiepauzes en een middaglunch. Je zei van je vorige fiets ook al dat ie zich minder leende tot dergelijke toeren en je verschuilt er je nu weer achter.
Weet je: ga gewoon 'ns naar een cursus en gebruik opleidingcheques. Vraag nog 3 à 4 maten mee. Als je écht niet tevreden bent, in alle eerlijkheid, betaal ik je je inschrijving terug. En geef jij me mijn twee vijzen.
Volgens mij ben je gewoon bang om jezelf tegen te komen.
Voor €80 wil ik meteen met J-P een dagje bochten gaan rijden. En zoals hijzelf schrijft dat het beperkt moet zijn tot max. 4 zal dat zeker zijn geld waar zijn.
Volgende maand doe ik weer een cursus in Tongeren en die kost ook €75 en dan nog maar niet gesproken over de cursus die ik in september ga volgen bij BMW in Hechlingen... neen volgens mij is betalen voor een degelijke begeleiding geen weggegooid geld. En ja, ik blijf voorstander van kegeltjesrijden...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PaulM
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:42
Woonplaats: Stekene
Locatie: Stekene

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door PaulM »

volledig mee eens Frank., ben trouwens op zoek voor naar een betere bochtentechniek.( wou J-P al eens contacteren)

Soms raar hé honderden euro's voor extra bling bling op de moto maar voor veiligheid No Way Josée!

Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door luc boxer »

Aiai J-P Belgen op komst, dat worden weer overuren. :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door KLT-SE »

@ J-P
als je zo'n cursus organiseert, wil ik graag deelnemen, 't is nogal bij de deur voor mij.
Laat maar even weten via PB.
Grtz
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

WimLT schreef:
J-P schreef:Dus het mag toch geld kosten?
Ja ... eventueel een beetje als 't echt moet, maar niet 80 € de man ofzo, hé zeg :roll:

't Moet nog plezant blijven voor den boekhouder ook, hé :-P
2 vraagjes: wat kost jij per werkuur? Waarom niet wat bezuinigd op je motor om de boekhouder tevreden te houden en van d`n overschot gewoon een betere motorrijder worden en wat vaker op vakantie om het toe te passen? Volgens mij heb jij gewoon je prioriteiten niet op een rijtje :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
adjuvo

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door adjuvo »

J-P ,

Kent ge de Wim nu nog niet ?

Hij vertaalt het wel eens bij gelegenheid in mensentaal .

P.S. Wat denkt ge , moet ge uw circuit aanpassen om mij toe te laten tot de deelnemers , wat ik de Beemer-boys zeker niet wil aandoen , of is dit een all-round , straight-forward , no-nonsense oefendag waarbij de voertuigtypes niet bepalend zijn voor de samenstelling en aard van de oefeningen ?

in dat laatste geval , mag je op mij rekenen (met of zonder betaling) , we hebben overigens nog wat goed te maken langs weerszijden , voortspruitend uit een ander topic van enkele maanden terug , capito (hint : opleidingen)?


P.S. : @ Edargpu , uit respect laat ik U voorrijden , niet kwaad worden als ik U onderweg tussen de kegeltjes ergens inhaal he :clown:

En nu zonder gekheid , posititief initiatief Luc , als ik uit de boot val kom ik zeker kijken ! :thumright:

Grtz ,

Rudi
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Relax »

J-P schreef:o ja, tuurlijk, dat lekkere remsysteem ja. ik heb het ook op m`n 1150, vraagt een fluwelen voet. Bij de 1200 doet de voetrem maar weinig...
Heb ik me eindeloos belachelijk mee gemaakt na m'n eerste rit op 1200GS van dealer. Bij aankomst meldde ik hen doodleuk dat de achterrem het niet deed. Zij:"Dat ding is zo".

Ben van plan binnen afzienbare tijd met enkele BOC-vrienden 'ns langs te komen voor een dagje. Je hoort het wel.



Wim, het hoeft niet altijd geld te kosten. Als je de basics kent, kan je die makkelijk gratis blijven oefenen. Ook in groep, dus leuk. En wat jij voorstelt lijkt me de verlenging daarvan: oefenen van basics in groep tijdens een ritje, met mogelijkheid tot verbetering. En net in de opsomming zit het probleem. Kan me voorstellen dat zo'n prof. lesgever wel 'ns een handje en meer wil toesteken bij het in elkaar boksen van een dagje oefenen, maar dit is al veel meer dan dat én ze ondergraven hun broodwinning. Ga 'ns een dagje rijden met iemand waarvan jij vindt dat ie goed is en vraag 'm achter je aan te rijden en te corrigeren. Dan heb je alles ineens en met zekerheid tevreden, aangezien die mens in jouw ogen goed rijdt. Of het goed is, is dan weer een ander paar mouwen.

Maar wat ik me afvraag: met zo'n Shermann kan je toch makkelijkst gewoon rechtdoor?
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Wim, het hoeft niet altijd geld te kosten. Als je de basics kent, kan je die makkelijk gratis blijven oefenen. Ook in groep, dus leuk. En wat jij voorstelt lijkt me de verlenging daarvan: oefenen van basics in groep tijdens een ritje, met mogelijkheid tot verbetering. En net in de opsomming zit het probleem. Kan me voorstellen dat zo'n prof. lesgever wel 'ns een handje en meer wil toesteken bij het in elkaar boksen van een dagje oefenen, maar dit is al veel meer dan dat én ze ondergraven hun broodwinning. Ga 'ns een dagje rijden met iemand waarvan jij vindt dat ie goed is en vraag 'm achter je aan te rijden en te corrigeren. Dan heb je alles ineens en met zekerheid tevreden, aangezien die mens in jouw ogen goed rijdt.
Daarom wou ik hier ook geen professionele lesgever aanspreken om dan te gaan vragen of het a.u.b. voor wat minder (of voor niks) mocht. Een brood kost bij de bakker 's zondags ook evenveel als in de week, hé :roll: Logisch :cyclopsani:

Voor de rest heb je daar wel een goede redenering. 'k Weet al direct wie ik dat eens ga vragen :wink:

Met die Sherman rechtdoor is gewoon zàààààlig, maar gelukkig doet hij ook graag bochtjes 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door stefke »

J-P schreef:
WimLT schreef:
J-P schreef:Dus het mag toch geld kosten?
Ja ... eventueel een beetje als 't echt moet, maar niet 80 € de man ofzo, hé zeg :roll:

't Moet nog plezant blijven voor den boekhouder ook, hé :-P
2 vraagjes: wat kost jij per werkuur? Waarom niet wat bezuinigd op je motor om de boekhouder tevreden te houden en van d`n overschot gewoon een betere motorrijder worden en wat vaker op vakantie om het toe te passen? Volgens mij heb jij gewoon je prioriteiten niet op een rijtje :wink:
:bsstupid:

Ik vind het zelfs ronduit zielig om een slagschip van +10000 euro te bezitten en dan gratis wat advies te proberen lospeuteren om er beter mee te leren rijden. Omdat een dagopleiding pakweg 100 euro kost en dus te duur is. :roll:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

stefke schreef:Ik vind het zelfs ronduit zielig om een slagschip van +10000 euro te bezitten...
Maar joengske ... daar hedde er nog gene halve voor :mrgreen:
Trouwens, ge kunt elken Euro maar éne keer uitgeven, hé :idea:
stefke schreef:en dan gratis wat advies te proberen lospeuteren om er beter mee te leren rijden. Omdat een dagopleiding pakweg 100 euro kost en dus te duur is. :roll:
Dat is een wreed zielige opmerking en kan alleen maar provocerend bedoeld zijn :roll: :no:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Tommeke »

Jongens, let erop dat je de bloempotten verwijderd eer je met bloemen begint te gooien.

Ik denk dat Wim het volle recht heeft om de vraag te stellen. Hij hoeft daarom niet afgebroken te worden zoals sommigen hier doen. Laat ons het constructief houden en dat ieder voor zich de conclusies trekt.

@ Stefke: Persoonlijk vind ik het ook een ongepaste uitspraak welke je daar gedaan hebt...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Relax »

WimLT schreef: 'k Weet al direct wie ik dat eens ga vragen :wink:
'k Hoop dat die mens dit forum niet volgt, of ik ben weer 't gebeten beest.
Amuseer je.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dim
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 jul 2007, 21:22
Locatie: Stekene

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Dim »

WimLT schreef:'t Zal waarschijnlijk wel aan de lente liggen, maar mijn mailboksken steekt vol cursussen bochtentechniek van allerlei organisaties. Ik heb eigenlijk geen benul wat deze cursussen juist inhouden en of dat nog wel nuttig is voor iemand die al wat Alpenreizen achter de kiezen heeft. Nu dacht ik ter aanvulling van het kegeltjes rijden: zou het ook niet eens nuttig kunnen zijn om een ritje in elkaar te boksen (Ardennen bijvoorbeeld) met het doel om door iemand (of meerdere mensen) eens gewezen te worden op onze mogelijke fouten en/of een betere bochtentechniek aan te leren. Zo'n rit is dan niet alleen leuk, maar heeft tevens nog een educatief aspect ook. Er zijn hier toch gasten genoeg die niet alleen heel goed rijden, maar het ook nog een beetje kunnen overbrengen/uitleggen :idea:

Wadenkte :scratch:
stefke schreef: Ik vind het zelfs ronduit zielig om een slagschip van +10000 euro te bezitten en dan gratis wat advies te proberen lospeuteren om er beter mee te leren rijden. Omdat een dagopleiding pakweg 100 euro kost en dus te duur is. :roll:
Ik kan het tweede niet linken aan het eerste... :scratch:
Is 't tweede niet een 'bitjen' met scherp geschoten.

Dit heerschap vraagt eigenlijk alleen maar aan wat motorvrienden (what are motorfriends for ?)
om samen eens te gaan rijden en te leren van de uitleg van vrienden.

btw: ik heb leren skiën via (betaalde :mrgreen:) lessen toen ik 10 was.
Maar Ik heb pas op m'n 18e de fout uit mijn kniëen gekregen dankzij een ski-friend die me na een dagje skiëen zei wat ik verkeerd deed.
That's what friend are for.

My2cts

Dim
Laatst gewijzigd door Dim op 06 mar 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride like the wind
TonTon

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door TonTon »

jongens toch , wat is da hier op da forum ? zijn we wèèral eens weg voor een scheldparade ?

wat Wim zijn vraag betreft , daar was toch niks mis mee ? ikzelf (zonder zelf instructeur te zijn) heb in de tijd m'n beginnende vriend motorrijder meegenomen voor een namiddagje , ik liet hem eerst voor mij rijden en telkens bij foutieve handelingen maakte ik hem daar attent op....heb hem toch paar dingen kunnen bijbrengen : kijktechniek , positie van de voeten op de pedalen , positie van de handen enz....
al was het niet veel , zijn "stuurkunst" en "rijplezier" zijn er alleen maar op vooruit gegaan...( later samen zo'n "screening" gedaan bij de MAG).
toen Wim zijn vraag stelde denk ik dat het zeker niet zijn bedoeling was om tegen betaling een professionele instructeur in te schakelen , want hij geeft het al zelf aan dat zijn mailbox vol steekt van de reclame voor betalende opleidingen....

@ stefke : ik vind uw opmerking zeer laag bij de grond :-( .....schuilt er ergens misschien beetje jalouzie ? daarom gefrustreerd ?

en bij deze voor mij deze discussie :silent: :silent: :silent:
Plaats reactie