Bochtentechniek-ritje
Moderator: GVN
-
Re: Bochtentechniek-ritje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Volgens mij klinkt dat véél beter in het Nederlands dan in geforceerd Engels of wat daarvoor moet doorgaan.one-one schreef:een schoon MOTTO tochone-one schreef:IT DOESN'T MATTER WHAT YOU RIDE BUT THAT YOU RIDE !!!!
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Contacteer:
3X een mooi voorbeeld van 'hoe het niet moet'...IRON GONZO schreef:FILMPJE
-
Zeg maar 3x een voorbeeld van sukkels. Ze pleuren ei zo na om.
En ik ken er niet eens wat van.
En ik ken er niet eens wat van.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Over bochtentechniek valt veeeel te veel te zeggen om dit hier even op een forum in een paar lijnen neer te tokkelen. Daarin geef ik JP absoluut gelijk.
Het is dan ook het aspect van motorrijden waar met voorsprong de meeste fouten in gemaakt worden.
Een toerrit organiseren met vrienden, in beperkte groep, met in elke groep iemand die van wanten weet... lijkt mij enorm goed bedoeld maar een schier onmogelijke opgave. Door mekaar te observeren zullen er wellicht wel de meest evidente en grove fouten naar boven komen maar meer moet je daar niet van verwachten en misschien is dat ook niet de bedoeling.
Enneuh, ik heb de Wim (en ander forummers) wel al op cursus gehad en ik kan wel zeggen hij zich toch wel geamuseerd heeft, ondanks zijn "kegeltjes rijden is niets voor mij"-gevoel
Dat er initiateven genomen worden om uiteindelijk veiliger rond te bollen op ons stalen ros verdient absoluut aanbeveling. Als je het zonder échte instructeurs doet en je denkt van jezelf dat je na die rit enorm veel bijgeleerd hebt, besef dan enkel dat je naast verschillende goede zaken ook misschien wat slechte dingen aangeleerd hebt
... dan ben je al een eind ver
Het is dan ook het aspect van motorrijden waar met voorsprong de meeste fouten in gemaakt worden.
Een toerrit organiseren met vrienden, in beperkte groep, met in elke groep iemand die van wanten weet... lijkt mij enorm goed bedoeld maar een schier onmogelijke opgave. Door mekaar te observeren zullen er wellicht wel de meest evidente en grove fouten naar boven komen maar meer moet je daar niet van verwachten en misschien is dat ook niet de bedoeling.
Enneuh, ik heb de Wim (en ander forummers) wel al op cursus gehad en ik kan wel zeggen hij zich toch wel geamuseerd heeft, ondanks zijn "kegeltjes rijden is niets voor mij"-gevoel

Dat er initiateven genomen worden om uiteindelijk veiliger rond te bollen op ons stalen ros verdient absoluut aanbeveling. Als je het zonder échte instructeurs doet en je denkt van jezelf dat je na die rit enorm veel bijgeleerd hebt, besef dan enkel dat je naast verschillende goede zaken ook misschien wat slechte dingen aangeleerd hebt

Man, man, chapeau voor de kapitein die zijn fiets op die manier beheerst.horzel600 schreef:niks mis met een boot zou ik zo zeggen.. http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo![]()
![]()
![]()
Het is niet erg dat hij zich niet aan de maximum snelheid van 45 km/u houdt. Ze kunnen hem toch niet pakken.

Cheers,
Dim
@ JP ,adjuvo schreef:J-P ,
Kent ge de Wim nu nog niet ?
Hij vertaalt het wel eens bij gelegenheid in mensentaal .
P.S. Wat denkt ge , moet ge uw circuit aanpassen om mij toe te laten tot de deelnemers , wat ik de Beemer-boys zeker niet wil aandoen , of is dit een all-round , straight-forward , no-nonsense oefendag waarbij de voertuigtypes niet bepalend zijn voor de samenstelling en aard van de oefeningen ?
in dat laatste geval , mag je op mij rekenen (met of zonder betaling) , we hebben overigens nog wat goed te maken langs weerszijden , voortspruitend uit een ander topic van enkele maanden terug , capito (hint : opleidingen)?
P.S. : @ Edargpu , uit respect laat ik U voorrijden , niet kwaad worden als ik U onderweg tussen de kegeltjes ergens inhaal he![]()
En nu zonder gekheid , posititief initiatief Luc , als ik uit de boot val kom ik zeker kijken !![]()
Grtz ,
Rudi
Ik was nog steeds in blijde verwachting van een antwoord , respectievelijk uitnodiging .
Maar om eerlijk te zijn heb ik er na al je commentaar echt geen zin meer in , ik zal wel verder overleven op eigen kracht , zonder jouw toedoen.
Triestig hoe je een kans om een leuke en leerrijke dag voor de leden die dit initiatief aanhaalden volledig om zeep hebt kunt helpen op zo een korte tijdspanne.
Ik hoop van harte dat je niet met een dergelijke stijfkopmentaliteit de cursisten zal begeleiden , ' t zou jammer zijn van de energie en centen.
Wrong Attitude , ook al ben je instructeur , het spijt me , je zou beter moeten weten !
@ Wim , als ge nergens meer welkom zijt met uw boot , ik wil nog altijd gerust met U naar Chevetogne gaan .
Mogelijks richten we daarna zelfs nog een instelling voor potentiele kapiteins ter lange omvaart op !

En ik mag dat zeggen ... ik zit ook op een boot !
Ride Safe , Have Fun !
Laatst gewijzigd door adjuvo op 07 mar 2009, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Het één sluit het ander niet uit, hé JohanJohanDB schreef:Enneuh, ik heb de Wim (en ander forummers) wel al op cursus gehad en ik kan wel zeggen hij zich toch wel geamuseerd heeft, ondanks zijn "kegeltjes rijden is niets voor mij"-gevoel![]()

Jij en J-P: dezelfde job, maar (gelukkig) zo verschillend van instelling naar de mensen toe

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

idd , daar nog NIET aan gedachtJohanDB schreef: besef dan enkel dat je naast verschillende goede zaken ook misschien wat slechte dingen aangeleerd hebt... dan ben je al een eind ver

nu begrijp ik toch wat beter J.P zijn reacties

HET IS NIET BELANGRIJK MET WAT JE RIJDT MAAR DAT JE RIJDTRelax schreef:Volgens mij klinkt dat véél beter in het Nederlands dan in geforceerd Engels of wat daarvoor moet doorgaan.one-one schreef:een schoon MOTTO tochone-one schreef:IT DOESN'T MATTER WHAT YOU RIDE BUT THAT YOU RIDE !!!!
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
een schoon MOTTO toch !one-one schreef:IT DOESN'T MATTER WHAT YOU RIDE BUT THAT YOU RIDE !!!!
HET IS NIET BELANGRIJK MET WAT JE RIJDT MAAR DAT JE RIJDT
Een kleine nuance , met grote gevolgen :
HET IS NIET BELANGRIJK MET WAT JE RIJDT MAAR HOE JE RIJDT

Kvrees dat het HIER een beetje anders is...
... en dat het juist wel belangrijk is met WAT je rijdt...
... en dat het juist wel belangrijk is met WAT je rijdt...

-
Tuurlijk , ge zit hier op het BMW forumen dat het juist wel belangrijk is met WAT je rijdt...

-
en hij heeft nog steeds een BMW...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
maar rijd er niet meeen hij heeft nog steeds een BMW...

Jo De Paepe schreef:maar rijd er niet meeen hij heeft nog steeds een BMW...![]()
![]()
Beste meneer de Paepe...
Mijn K100 bouwjaar '84 staat startenklaar, volgetankt, van nummerplaat voorzien en deftig verzekerd klaar naast zijn meerder... de wing.
Wekelijks gaat hij van zijn middenbok en er wordt minstens 100 km mee gereden...
Misschien eerst eens informeren alvorens uit uw nek te lallen?
...
sorry... voor het off-topic
Wat het bochtenrijden betreft....
Bekijk eens jullie achterband.
Is deze goed afgesleten over de hele breedte van de band, dan ben je goed bezig.
Vertoont hij enkel een verkleuring in de vorm van een moderne bikinilijn, dan heb je nog wat werk voor de boeg.
Aan den toog wordt altijd het rapst gereden en de diepste bochten genomen...JH. schreef:
Wat het bochtenrijden betreft....
Bekijk eens jullie achterband.
Is deze goed afgesleten over de hele breedte van de band, dan ben je goed bezig.
Vertoont hij enkel een verkleuring in de vorm van een moderne bikinilijn, dan heb je nog wat werk voor de boeg.

De volledige ronding van het rubber opgebruiken is helaas geen enkele waardemeter voor de veiligheid en souplesse waarmee bochten worden genomen

Ik maakte mij bij het herlezen van dit topic net dezelfde bedenking: van zo iemand wil ik niet gratis (al blijf ik herhalen dat ik dat NOOIT heb gevraagd !), maar zelfs als hij MIJ betaald, les van krijgenadjuvo schreef:@ JP, Ik was nog steeds in blijde verwachting van een antwoord, respectievelijk uitnodiging. Maar om eerlijk te zijn heb ik er na al je commentaar echt geen zin meer in, ik zal wel verder overleven op eigen kracht, zonder jouw toedoen. Triestig hoe je een kans om een leuke en leerrijke dag voor de leden die dit initiatief aanhaalden volledig om zeep hebt kunt helpen op zo een korte tijdspanne. Ik hoop van harte dat je niet met een dergelijke stijfkopmentaliteit de cursisten zal begeleiden, ' t zou jammer zijn van de energie en centen.
Wrong Attitude, ook al ben je instructeur, het spijt me, je zou beter moeten weten !

Dat was dus mijn énige bedoeling, hé

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
- Contacteer:
Je kent me niet en dat zul je ook nooit doen. Is niet mijn verlies maar het jouwe
Verder, het mag duidelijk zijn dat ik de instelling van een aantal mensen op het forum betreffende het (leren) rijden als zeer frustrerend ervaar. Dat dat resulteert in kinderachtige reakties dat moet eenieder maar voor zichzelf weten. Alle respect voor Johandb dat die het nog ziet zitten hierover tekst en uitleg te geven.
Aan Adjuvo: als je een antwoord van iemand verwacht, mag die persoon dan minstens in de buurt van een computer zijn? Ik was van vrijdagvoormiddag tot zjuist in de Ardennen, motorrijden.... je antwoord vind ik dan van zo`n niveau dat het van mij niet zonodig meer hoeft.
En inderdaad, ik ben een stijfkop. Ik wil perse mensen leren motorrijden, goedschiks danwel kwaadschiks... so shoot me.

Aan Adjuvo: als je een antwoord van iemand verwacht, mag die persoon dan minstens in de buurt van een computer zijn? Ik was van vrijdagvoormiddag tot zjuist in de Ardennen, motorrijden.... je antwoord vind ik dan van zo`n niveau dat het van mij niet zonodig meer hoeft.
En inderdaad, ik ben een stijfkop. Ik wil perse mensen leren motorrijden, goedschiks danwel kwaadschiks... so shoot me.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Contacteer:
Fijn, dankjewel. Johan heeft inderdaad wat meer tact in huis, waarvoor hulde. Echter, een waardeoordeel over iemand vellen die men nog nooit in levende lijve ontmoet hebt vind ik persoonlijk nog wat ver gaan. Ik baseer me vooral op geschreven uitlatingen. Dat zegt nog niets over die persoon. Dat anderen menen mij nu te moeten kwalificeren zegt toch meer over die anderen denk ik.Arnold schreef:idd , daar nog NIET aan gedachtJohanDB schreef: besef dan enkel dat je naast verschillende goede zaken ook misschien wat slechte dingen aangeleerd hebt... dan ben je al een eind ver
, je hebt wel gelijk , de kans dat je iets verkeerd aanleert bij een "niet-instructeur" zit er dik in...
nu begrijp ik toch wat beter J.P zijn reacties
J-P
-
- Contacteer:
J-P, maak je niet dik(dat ben je al
) Je begint hier al op Gonzo te lijken mocht ik je niet kennen.
Maar alle negatieve reacties ten spijt(weeral omdat ze je niet kennen) ben ik nog steeds kandidaat om zoals enkele jaartjes terug wat op te steken ivm motorbeheersing.

Maar alle negatieve reacties ten spijt(weeral omdat ze je niet kennen) ben ik nog steeds kandidaat om zoals enkele jaartjes terug wat op te steken ivm motorbeheersing.
-
- Contacteer:
Komt nog wel eens goed, john!
J-P
PPfffff ..... als dat niet arrogant isJ-P schreef:Je kent me niet en dat zul je ook nooit doen. Is niet mijn verlies maar het jouwe![]()

-
- Contacteer:
Inderdaad, dat is niet arrogant.
J-P