De zon schijnt, temperaturen van 25°C en meer en plots duiken ze weer op net als vervelende paardevliegen bij een boswandeling.
Je kan je nergens rustig neerpoten op een terrasje of den één of andere asociale komt er zijn harley of chopperchroom doos voor je neus parkeren met geluid en geroffel, zo erg dat je beter je oorstoppen in je oren laat zitten. 't begint me echt de strot uit te komen en ik vraag mij af wanneer de wethouder/ uitvoerende macht hier eens de puntjes op de i gaat zetten... rijd met je auto en er zit een gaatje in je uitlaat dan hang je binnen de 10 - of minder - kilometers.
't Spijt me maar ik kan geen seconde respect opbrengen voor deze rammelmannen met open pijpen zonder katalysator die 't dan ook nog eens nodig vinden net voor 't afleggen van de motor eens een flinke dot geven zodat iedereen ze zeker gezien en gehoord heeft, ik denk dat het iets te maken heeft met uitlaten proper blazen, ik kan er natuurlijk als decibel leek ook naast zitten...
Nu zal ik ongetwijfeld zelf als de weinig tolerante worden beschouwd maar sorry teveel is teveel en dit is wel heel erg veel
allez spui jullie gal maar uit
danny ... zchwijg uw lip man, mijn broer heb ook nen harley en dis schnijdt uw kop af !
HELEMAAL EENS MET DEN DANNY !
die mannen zijn gewoon geen motards, dat zijn egocentrische opgefokte testosteron junks die waarschijnlijk elke avond hun blauw pilleke moeten slikken om de madam te verwennen ...
Ja ook van mijnentwege sorry, maar ik vind dat er ook over. Evenzeer die pseudo-snelle-eddy-johnny-typkes met hunnen gsxr van 18 jaar oud en nen uitlaat waar ge nen appel kunt inrollen (tis bijna appeltijd ... oppassen dus ), met hun jeansbroekske en t-shirt die met heel erg veel lawaai meestal de drukste straten eerst komen verzieken !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Ge moet daar eens achter rijden in de file .
De kans is groot dat ze geen of heel klein achteruitkijkspiegeltje hebben en ze dus helemaal niet door hebben dat je achter hun rijdt.
Hun stuur belet hen om vlot tussen de file door te rijden en regelmatig trekken ze het gas dan eens open om de autobestuurder duidelijk te maken dat ze meer plaats nodig hebben . Man, man, man, wat een lawaai. Een chance dat ik oorstopjes in heb.
En zeggen dat Harley af fabriek een stille fiets is.
Voor die gasten zou een motorkeuring wel goed zijn , dan moesten ze minstens 1 x per jaar hun uitlaten wisselen en vermits de meesten even handig zijn als ik...
Die handel in open uitlaten mag ook wel es bekeken worden. Een jong gastje met een opgedreven en lawaaierig scooterke heeft soms al eens prijs maar die Harleyboys.. en ik mag mijn gras zondags dan niet afmaaien.
Pfff, soms toch klotelandje hier.
Oeps ,
ik ben blij dat er nog motards zijn die commentaar hebben op lawaai-makers.Ik erger me er dikwijls aan .Dikke egoïsten noem ik het.
Wie ,buiten zijzelf ??? , heeft er nu wat aan dat onnodig en zinloos lawaai .
Niet alleen choppers ,ook "racers".Het merk speelt geen rol.
Ik heb nog NOOIT iemand horen zeggen die het fijn vindt.
Als ,integendeel ,een motor zacht voorbij rijdt ,heb ik wel al gehoord:"kijk die is echt aan het genieten".
Verleden week zag ik vele zotten ,ergens in de Ardennen ,door de bochten in een dorp rijden,korrektie,vliegen ,knie naar buiten ,en verschrikkelijk veel lawaai.
50 en 30 mocht daar! Dit kan toch niet .Die mensen,kinderen die daar wonen ,moeten toch veilig binnenblijven in het weekend voorbij is?
Ik heb trouwens de indruk ,dat hoe meer volk er hen eventueel kan zien en horen ,des te harder ,pardon ,meer lawaai willen ze maken.
Net terwijl ,als er mensen in de omgeving zijn ,je voorzichtiger en stiller zou moeten zijn.
Dit kan toch niet.Men kan toch niet verwachten van wandelaars ,fietsers,en ieder ander ,dat ze zich veilig in de gracht houden ,om zotten een open circuit te geven.
Dat ze zichzelf doodrijden ,kan mij geen moer schelen,als ze anderen niet hinderen.
Niemand heeft het recht om de wereld voor zich alleen op te eisen!
Ieder zijn genot ,maar met respekt voor de anderen.Zo simpel is dat,
om ons dichtbevokt land leefbaar te houden.
Als een groep ,"gemengde motoren" voorbij komt:ieder rijdt even hard of traag,enkelen daarvan maken een enorm lawaai.Wat zin heeft dat.
Dat geldt trouwens ook voor auto's.Een kleine of grote auto ,met zo'n stomme knorpot achterop gestoken.Wat is daar nu fijn aan ,als anderen die steeds hoor vertrekken of terugkomen.
Egoistisch en dom noem ik het.
Voorstel:plak ze een MP3 speler in de oren,met 120 DB uitlaat lawaai ;de hele dag.
Misschien gaan ze op nog 40 rijden ,en DENKEN dat ze hard gaan.
Zoniet ,proces .Tweede maal gepakt:moto aanslaan ,verschrotten.
Of aanslaan,verkopen ,en het geld aan een goed doel geven?
iedereen wil eerst een open pijp op zijn chopper
iedereen wil een mooi huilende race moto
na enkele malen daar mee te hebben gereden zijn die mannen dat zelf al beu
alleen kunnen ze niet onder doen voor hun kamaraden en dus blijven ze er mee rijden.
je moet eens kijken hoeveel van die uitlaten je al 2dehands kan kopen met amper op mijn moto gezeten.
en inderdaad voor een gaatje in uw uitlaat wordt je strenger aangepakt dan voor met open pijpen te rijden op ne chopper.
sorry dat ik het zeg
maar ik vind nen race moto met een mooi huilend geluid ook mooi
ps: en die is toch rap weg
Wij moeten soms halsbrekende toeren uithalen om de geluidoverlast te beperken op gevaar af van crew,pax enz.Zowel hier in Europa als in de VS.Men offert zelf in Belgie er duizend jobs voor op (DHL).
Maar aan scooters en harley's die geen meter sneller gaan met al dat lawaai doet men gewoon niks of wilt men niks doen.
Wetenschappelijk bewezen een optrekkende harley maakt ,afstanden in acht, genoemen meer db's dan een BA146 in take off.
Harley, brulpijpen? Ja, ze maken meestal veel lawaai, ergerlijk maar compleet ongevaarlijk.
leg dat maar eens uit aan vele bewoners van bochtenrijke straatjes in Duitsland waar nu geen motorrijders meer in mogen dankzij deze "ongevaarlijke" dingen... is Zaventem ook niet zo'n ongevaarlijk iets...
Hoedanook ongevaarlijk, verdraagzaam of niet 't is helemaal niet wettelijk en 't is een vreselijk lawaai en zoals Luk reeds zei, 's zondags je gras afrijden mag niet omdat het lawaai maakt maar dat wel...bregrijpe wie bregrijpe kan
In Duitsland zijn daar duidelijke regels voor (die ikzelf wel niet ken), dus waarom die niet toepassen in Europa?
Gedaan met al die zever.
En dan kunnen de kleine baantjes verder open blijven tijdens het weekend, waar nu door toedoen van die onnozelaars, beperkingen op geplaatst worden.
R1100RS schreef:
maar ik vind nen race moto met een mooi huilend geluid ook mooi
ps: en die is toch rap weg
Wij wonen een dikke 2.5 km van den E42 en de franse grens ... en ik kan je verzekeren dat als er zo'n bende met "huilende" race moto's passeert dat dat verdomme niet plezant is... Met dees weer de ganse dag prijs, tot laat in den avond. Vertragen aan de grens, en dan alles open en hoog in de toeren gaan ... om zot van te worden.
Maar de jonge gasten die hier langskomen met hun opgefokte 2-takt brommerkes/scooters met open uitlaat, man man ... dat is wel het ergste ... veel lawaai en dat duurt en duurt voor ze voorbij zijn ...
IK WOON 60 METER VAN DE N44 MET DAAROP EEN VERKEERSLICHT OP EEN GOEIE 200 METER VAN MIJN STRAATJE
ik denk bij deze dat u 2.5Km daar niets tegen is
ik kan goed horen wanneer het groen is, dan effe kijken door mijn raam wie de 1ste is aan het volgend stoplicht ongeveer 600 meter verderop.
aja tussen mijn huisje en de N44 staat geen bebouwing, dus we krijgen de volle sound te horen
en ik zweer u dat zo ne race moto veel minder lawaai maakt dan een chopper met open uitlaat.
soms is het hier wel lachen geblazen als ze verkeerd schakelen
terwijl ik dit hier nu typ zijn er al terug verschillende gepasseerd
Wat betreft de scooters en opgefokte brommerkes
STEUN de jeugd van tegenwoordig want dit zijn de toekomstige motorrijders
denk zelf eens aan uw jeugdjaren
Ik reed althans met opgefokte brommerkes rond en ging gaan crossen met mobiletjes en brommerkes zonder uitlaat.
toen kon dat nog
nu moet je als ouder oppassen dat ze uw zoontje niet pakken als hij langs een boerenslag rondcrost
de maatschappij is er niet op verbeterd in dat opzicht
Het zijn niet alle mannen met Harleys, mijn collega heeft nen Harley en die hoort ge bijna niet draaien, hij heeft zich sinds een tijdje bekeerd en zich een GS aangeschaft (hij kon echter niet van zijn Harley scheiden en heeft hem bijgehouden ).
Zo van die lawaaimakers zitten overal tussen, ik hou ook wel van een sportief geluid maar erover is erover. In volgende topic noemen ze deze motoren "Johnny-bikes"
Gunter
Ge hebt gelijk jongen, ik ken die gast ook die van zijn Harley niet kon scheiden,en die maakte inderdaad geen lawaai, en die had wel spiegels en pinkers.
Maar hier trekken ze iedereen over dezelfde kam en alsmaar straffer
(typisch menselijk)
Het kaf moet namelijk van het koren gescheiden worden en dat geld voor alle types van voertuigen, zowel brommers , racers,crossers,wielertoeristen en ook BMW rijders(tijdens onze laatste motortrip naar de Dolomieten waren het vooral Duitse BMW rijders waarvan ik de wubben van kreeg , ik bedoel die de ongelooflijkste gevaarlijkste toeren uithaalden en niet de Harley's)Trouwens tzijn hier ook geen heiligen
Verbeter de wereld en begin met uzelf
Groeten
Dré