Iemand ervaring met ex-dienstfietsen?
Moderator: GVN
Iemand ervaring met ex-dienstfietsen?
Hoi,
Ik wou graag eens weten of er iemand al eens een voormalige dienstfiets van de politie gekocht had en wat de ervaringen waren. Ik heb namelijk interesse in een K1100LT en ben benieuwd of er forumleden waren die na hun aankoop nog rustig 100.000km of meer verder getuft hebben zonder (of met weinig) pannes en kosten.
Alvast bedankt voor de info.
Mvg?
Jo.
Ik wou graag eens weten of er iemand al eens een voormalige dienstfiets van de politie gekocht had en wat de ervaringen waren. Ik heb namelijk interesse in een K1100LT en ben benieuwd of er forumleden waren die na hun aankoop nog rustig 100.000km of meer verder getuft hebben zonder (of met weinig) pannes en kosten.
Alvast bedankt voor de info.
Mvg?
Jo.
-
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met ex-dienstfietsen?
Je koopt een kat in een zak. Als dat is wat je wil weten. Zolang die brommers goed hun werk doen gaan ze nog niet zo snel de deur uit. Soms valt het allemaal redelijk mee, soms ook niet. Dus...
Als je zo'n afgeschreven/afgedankte dienstmotor zou willen aanschaffen, tracht dan zijn geschiedenis vast te krijgen.
En tracht te weten te komen waarom hij wordt weggedaan.
Meestal hang er geen hoog prijskaartje aan zo'n motor. Houd er rekening mee dat je de aankoopsom minimum maal twee zal moeten doen om hem in orde te hebben.
Heb zelf een dienstmotor kunnen kopen.
Reden van de verkoop was dat ze allen vervangen werden door een nieuw (zwaarder en waarschijnlijk beter) model.
Succes
En tracht te weten te komen waarom hij wordt weggedaan.
Meestal hang er geen hoog prijskaartje aan zo'n motor. Houd er rekening mee dat je de aankoopsom minimum maal twee zal moeten doen om hem in orde te hebben.
Heb zelf een dienstmotor kunnen kopen.
Reden van de verkoop was dat ze allen vervangen werden door een nieuw (zwaarder en waarschijnlijk beter) model.
Succes
Je doet er mee wat je wilt maar hou in gedachten dat die machines regelmatig met koude motor alles moeten opentrekken hebben.
Maar misschien is jouw model niet zo heel slecht behandeld, ik weet het niet.
Maar misschien is jouw model niet zo heel slecht behandeld, ik weet het niet.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
mijn K100 is een ex-politie motor. nu heeft hij ongeveer 230.000km. naast de starterklok (of hoe noem je dat) die eens stuk ging zijn er zeker niet meer kosten aan geweest dan aan een andere doorsnee motor. maar zoals hier boven vermeld, je weet het natuurlijk nooit, maar volgens mij geldt dit niet alleen voor dit soort motoren..
-
Ben een tijdje terug vol enthousiasme naar een K75 gaan kijken......tot ik de motor zag staan;;;volledig afgeleefd....geen cm zonder kras of scheur,ABS kapot....zadel gescheurd...
Andalousie 09/2018
Mijn allereerste BMW was een ex politiemotor uit Groot Britanie.
Een K100LT.
heb er 3 jaar en 60.000Km mee gereden.
Enkel een remschijf gescheurd achteraan.
en een pinkerrelais die de geest gaf.
Verder geen problemen mee gehad.
Maar ik had misschien geluk, dat ik de moto van een chef had, dewelke enkelbij goed weer is buiten kwam
Een K100LT.
heb er 3 jaar en 60.000Km mee gereden.
Enkel een remschijf gescheurd achteraan.
en een pinkerrelais die de geest gaf.
Verder geen problemen mee gehad.
Maar ik had misschien geluk, dat ik de moto van een chef had, dewelke enkelbij goed weer is buiten kwam

-
De meeste van die FJR zijn zo'n types: gekocht met geld dat op moest en weinig mee gereden. Dit geldt alleszins voor onze zone en voor zover ik weet zijn er wel meerdere in dat bedje ziek.
En start nu weer geen polemiek over dat fonds
En start nu weer geen polemiek over dat fonds

I respect your opinion. But I don't give shit.
Hebben in veel gevallen afgezien zoals al gezegd in koude toestand direkt volle bak moeten geven en zo meer. Heb er ondertussen zo al 2 staan en ge hoord dat verschil goed met zo eentje van ne liefhebber die er alleen mee buiten komt boven de 24°. Mijn zoon heeft ne 1100lt politiemotor ,die was gekorodeerd van de winterpekel,niet te doen. Genen bout niet meer aan los te krijgen, bouten van uitlaat uitgeboord en terug draad tappen. Er staan er ook goede te koop weinig geld. We hebben ne k75c gekocht van iemand van 75jaar en we dachten dat die kon dienen voor onderdelen maar toen we daar aan kwamen bleek die nog zo goed te zijn en draaien gelijk een naaimachien met koffers en al en dat voor 500 eurokes. Hij stond op ne site te koop zonder foto maar wel reeds 525 keer bekeken zonder dat er iemand naar geinformeerd had want wij waren de eerste. Uitkijken is de boodschap!!
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER
DANNY
DANNY
Ex diender fietsen kunnen let op kunnen een goede aanschaf zijn.
Bij ons in NL moet je geen dienstfiets hebben van de regionale politie. Die fietsen zijn van lichte zeden, er gaan veel agenten overheen dus.
Een KLPD fiets (landelijk korps) heeft elke fiets een eigen rijder, die worden ook beter onderhouden etc.... dus is het zinnig de herkomst te onder zoeken.
Bij ons in NL moet je geen dienstfiets hebben van de regionale politie. Die fietsen zijn van lichte zeden, er gaan veel agenten overheen dus.
Een KLPD fiets (landelijk korps) heeft elke fiets een eigen rijder, die worden ook beter onderhouden etc.... dus is het zinnig de herkomst te onder zoeken.