Stekkers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

Re: Stekkers

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:PS: Met googlen dacht ik aan de naam of type van de stekkers, die staat er meestal wel ergens op.
Amphenol C16-1 staat er op. Eens kijken wat ik daar van vind :wink:

Welke kabel gebruik ik hiervoor ?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

Dat zijn stekkers met een goede reputatie, worden vaak ook in een professionele omgeving gebruikt.
C16 is een soort stekker die bestaat in een aantal uitvoeringen en met verschillend aantal verbindingen:
http://be02.rs-online.com/web/search/se ... 4344&Nty=1
In de specs kan je lezen dat tot 0.75mm² is toegestaan:
http://be02.rs-online.com/web/search/se ... &R=0452013
Als je een kabel zou gebruiken en alle mogelijkheden wil benutten dan kan je maximaal een 7 x 0.75mm² gebruiken,
Je kan de sectie lager kiezen in funktie van de stroom die dient gevoerd te worden, 6A per mm² is zeker veilg, 8A
per mm² kan ook nog, meer beter niet.
De kabel past ook best een beetje deftig qua diameter, anders zal de wartel niet op de mantel van de kabel kunnen
knijpen en is enige waterdichtheid niet gegarandeerd (ledige ruimte van de stekker opvullen met siliconen kan ook nog.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi Di Pampi schreef:Een likje verf uit de spuitbus en 't is héél wa properder hé Wimpie
Zo is't al beter, hé 8-)

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John is intussen ook al de nodige aansluitingen komen doen. Nu moet ik nog juist een geschikte plaats vinden om de stekker te plaatsen op de motor en gelijk aan te sluiten aan het lichtblok en dan kan de draad op maat gemaakt worden en de fiches gesoldeerd :wink:

Afbeelding

Afbeelding

BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

WIm,
nog wel een wheeliebar monteren he, anders gaat ie achterover :mrgreen:

Afbeelding

Mooi bakkie verder. :thumleft:
Groeten,
Erik
Plaats reactie