muziek op zumo

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
xavier1

muziek op zumo

Bericht door xavier1 »

Hoi,

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik muziek op mijn zumo kan zetten.

Dank en Gr xavier1
Groetjes Xavier1
dikken
Contacteer:

Re: muziek op zumo

Bericht door dikken »

mp3 op een geheugenkaartje en inpluggen in het slotje onderaan.
Wally

Bericht door Wally »

Muziek op Zumo: fluitje van een cent!

2 mogelijkheden:

1) Mp3's op Zumo zelf zetten.
Voordeel : Geen SD kaartje nodig
Nadeel : Je hebt ongeveer 2MB op je toestel, waar ook je routes, kaarten, POI's,... komen op te staan. Bij mij blijft daar momenteel een kleine 600MB van over, zonder ook maar één noot muziek.

Hoe:
1-Sluit je toestel aan op je PC via een USB kabel.
2-Wacht tot het toestel de opstartprocedure heeft doorlopen.
3-Open nu "Deze Computer". Als het goed is zie je bij "stations met verwisselbaar medium" staan: "GARMIN (G:)" (kan ook andere driveletter zijn vb (F:))
4-Dubbelklik om te openen. Nu zie je de map "Garmin" en de map "MP3".
5-In deze laatste kan je je MP3's plaatsen door ze te verslepen van de map "Mijn Muziek" in "Mijn documenten" naar de MP3-map op je Zumo.
6-Om een en ander vlotter te laten verlopen bij het afspelen plaats je ze best in submapjes.

2) Mp3's op SD kaartje.
Voordeel : Het aantal liedjes die je onderweg kan beluisteren stijgt rechtevenredig met hoeveel je wil/kan spenderen aan een SD kaartje, hoe meer gig, hoe meer songs.
Nadeel : Het bedrag dat je moet spenderen aan een SD kaartje stijgt rechtevenredig met het aantal liedjes dat je wil/kan beluisteren onderweg, hoe meer songs, hoe meer pleuro's :mrgreen:

Hoe:

1-2 Aangezie deze punten idem zijn als hierboven gaan we ze hier niet nogmaals hernemen. Dit zou ons tot te veel typwerk aanzetten, wat dan weer RSI kan veroorzaken, waardoor ik dan weer zondag (ze beloven droog weer) de openingsrit niet zou kunnen meerijden. Tot zover punt 1-2 :drunken:
3-Is gelijklopend als hierboven, behalve dat je nu ook drive H: zal zien staan (op voorwaarde dat je SDkaartje in je Zumo steekt, natuurlijk)
4- Dubbelklik nu op deze "H-drive"
5- Maak hier 2 nieuwe mapjes en geef ze de naam "Garmin" en "Music"
6- plaats nu je MP3's in de map "music" (de map "Garmin" is o.a. voor het uitwisselen van routes met andere Zumotisten)
7-Om een en ander vlotter te laten verlopen bij het afspelen plaats je ze best in submapjes.

Op deze manier kan je een volledige Mediamarkt aan CD's meenemen, waar je ook gaat.
Bij mij staan er op een 4gig kaartje 1080 mp3's, onderverdeeld in 53 mappen (53 CD's), en er blijft nog een 450MB over.
Deze hoeveelheid songs maakt wel dat de muziekspeler op de Zumo een 2-tal minutjes nodig heeft alvorens hij kan afspelen. Ik vermoed dat hij de mp3's eerst nog moet indexeren of zo.

Hopelijk ben je hiermee een stap verder. Suc6

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
KimG

Bericht door KimG »

Hoeveel is de maximumgrootte (Gb) van de SD-kaartjes die zumo ondersteunt ??

Dank bij voorbaat

Kim
Wally

Bericht door Wally »

Geen idee, maar die 4gig, daar doe je wel al wat mee.
Hoe mer er op staat, hoe langzamer de muziekspeler ook opstart.

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
TonTon

Bericht door TonTon »

KimG schreef:Hoeveel is de maximumgrootte (Gb) van de SD-kaartjes die zumo ondersteunt ??
ik heb bij iemand met een Zumo 500 een kaartje van 8 GB gebruikt zonder problemen....
TonTon

Bericht door TonTon »

xavier1 schreef:Hoi,Kan er mij iemand uitleggen hoe ik muziek op mijn zumo kan zetten.
Dank en Gr xavier1
hier kan je ook heel wat uitleg vinden , hoe je o.a. een "playlist" kunt aanmaken , is makkelijk : je verdeelt je muziek in mapjes van b.v. een 20-tal songs of per album en maakt telkens een "playlist" aan...
http://www.bikers4bikers.be/viewtopic.p ... &hilit=mp3
bij mij speelt alles als een zonnetje :grin:
Plaats reactie