op 120D km zijn er toch een paar kleppen met wat te weinig speling en nu heb ik geprobeerd om die pastilles op maat te slijpen en dat valt goe mee. Voor de rest blijft dat een ongelooflijk machien, zelfs de kettinggeleiding was eigenlijk nog niet aanvervang toe.http://img10.imageshack.us/gal.php?g=img1491h.jpg
Laatst gewijzigd door K'adéé op 09 mar 2009, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
heb dat slijpen ook al gedaan, uiteraard maar aan 1 kant slijpen, de kant die in de zitting valt en goed controleren dat je 100% parallel slijpt met het vlak waarover de nokkenas glijdt, zoniet krijg je een puntbelasting op de pastil en de nokkenas.
philip
Laatst gewijzigd door PHILIP op 09 mar 2009, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem aan dat je dan al had gekeken of je geen pastilles onderling kon verwisselen bv cil 1 out te weinig speling en cil 3 in te veel speling...Afslijpen heb ik nog nooit gedaan, ik ga als het echt serieus buiten tolerantie is gewoonlijk een pastilleke halen bij de dealer of motorrevisie bedrijf. Maar als het goed egaal afgeslepen is en uiteraard aan de goede kant zoals Phillip zegt, zie ik er geen probleem in. Geen ervaring met K modellen, enkel met boxers (uiteraard geen pastillen) en andere merken en auto's
ik heb het nog niet voor gehad dat er teveel speling was, heb er wel een paar kunnen wisselen zodanig dat ik nog maar 3 moest slijpen van 2,80 naar 2,70