balhoofdlager k1100lt
Moderator: GVN
balhoofdlager k1100lt
de vlugge slijtage van dit lager is een ziekte van deze moto en nu vroeg ik mij af of dat dat kan komen door de opwarming van de balhoofdbuis door de radiator. Ik heb ondervonden dat deze vrij warm kan worden en zo ook meer uitzet dan de vorkas die na verloop van tijd ook wel even warm komt te staan, maar ondertussen hebben die lagers al wel flink onder spanning gestaan of heb ik het totaal mis? Heeft daar iemand een mening over?
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER
DANNY
DANNY
-
John
- Contacteer:
Re: balhoofdlager k1100lt
Ik denk dat je mis bent. Want dan zou je motor héél slecht beginnen sturen bij dat zogenaamd opwarmen.
En een ziekte zou ik het niet noemen. Ik heb er meerdere en ze slijten niet sneller dan bij een ander type motor.
En een ziekte zou ik het niet noemen. Ik heb er meerdere en ze slijten niet sneller dan bij een ander type motor.
Bij de oude F's is het in ieder geval wel een gekend probleem, doordat het oliereservoir in het kader aan het balhoofd zit. Bij heel veel traag rijden (rijschoolgebruik, druk stadsverkeer,...) koken de lagers zelfs gewoon droog. Maar dat zijn wel ff andere temperaturen die bijna in rechtstreeks contact staan met het balhoofd dan een dichtbij liggende radiator...
Nil volentibus arduum
ik kan het niet laten van te foefelen en daarom ga ik eens proberen om de metalen lagerbescherming te vervangen door kunstof(ertalon) mischien dat die iets van die uitzetting(volgens mijn gedacht) kan opvangen.

zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER
DANNY
DANNY