ruit r1100s

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix

ruit r1100s

Bericht door marnix »

Heeft iemand ervaring met een verhoogde ruit voor een r1100s?
Ik heb de motor gekocht met een sportieve ruit erop, dit staat mooi maar voor lange afstanden met redelijk hoge snelheden zit je midden in een wind kolk. Precies in je gezicht zit een graaikolk van lucht wat vervelend rijdt. Dit is als je boven de 120 gaat en wordt al snel vervelend.
Daarom ben ik opzoek naar een verhoogde ruit voor een relexte vakantie van de zomer naar het zuiden. Ik heb stuurverhogers waardoor ik al hoger zit, daarom lijkt mij een hogere ruit niet misstaan en comfortabel rijden. Heeft iemand ervaring met dit soort ruiten? Advies en ervaring gezocht.
toine

Re: ruit r1100s

Bericht door toine »

ik heb een comfort-ruit van bmw zelf (+stuur hoger)

heel tevreden over

ik ben 1m87
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Bart Bever

Bericht door Bart Bever »

Ik heb een donker MRA-ruitje, ongeveer 2cm hoger zonder de 'spoiler' bovenaan maar met 2 windgeleiders in de lengterichting aan de zijkant.
Ok voor mij maar ben dan ook maar een klein manneke.. 1.74m.

greetz!
zed

Bericht door zed »

Hello,

Ik heb ook de comfortversie ( verhoogde ruit en stuur) en ik moet zeggen dat ik daar toch wel tevreden van ben...blijft natuurlijk een klasse lager dan bv op mijn RT, maar dit ene mindere puntje wordt gecompenseerd door de sensaties die ik op mijn R1100S krijg ( model 2004, alles op en aan, 11000 km :wink: )
" beem me up, scotty !!"
zed

Bericht door zed »

Hello,

Ik heb ook de comfortversie ( verhoogde ruit en stuur) en ik moet zeggen dat ik daar toch wel tevreden van ben...blijft natuurlijk een klasse lager dan bv op mijn RT, maar dit ene mindere puntje wordt gecompenseerd door de sensaties die ik op mijn R1100S krijg ( model 2004, alles op en aan, 11000 km :wink: )
" beem me up, scotty !!"
Plaats reactie