Reiniging BMW cordura jas

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Günter

Reiniging BMW cordura jas

Bericht door Günter »

Dag allemaal,

Ik heb een cordura-jas van BMW die eens opgefrist mag worden.

Mijn vraag:
Mag ik die zelf in de wasmachine steken of is nieuwkuis beter?
Doe dit iets met de waterdichtheid?
Waar let ik op? waspoeder en/of wasverzachter?
Het etiket zegt wassen op 30° en binnenste buiten draaien.

Zijn er motor meiden of een nieuwe man (zoals de vrouwen graag hebben) die hier ervaring mee hebben?

Mvg
Günter
karin D

Re: Reiniging BMW cordura jas

Bericht door karin D »

Hoi , mag gerust in wasmachine op 30 graden , maar zeker geen wasverzachter of waspoeder .
Bestaat speciaal produkt , heb 't mijne gekocht bij Van Zeebroek in S-P-Leeuw , is van Richa en zullen dit waarschijnlijk ook in ander winkels verkopen .
En met één flesje kan je jarenlang voort en alles blijft perfect waterdicht !
Voila zie
Groetekes , Karin
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Indien de goretex niet uit de jas gehaald kan worden, neem een speciaal voor goretex ontwikkeld product om de jas te wassen.
Indien niet voorhanden pak dan een mild product, liefst biologisch.
Gebruik idd geen verzachter en ook geen poeder. Dit helpt uw goretex zeker om zeep...

Wassen volgens de voorschriften die ws. in de binnenkant van de jas genaaid zijn.
Niet cenrtifugeren indien er reflecterende banen op de jas zijn aangebracht. Worden dan dof en werken op den duur niet meer.

Ik was mijn jas altijd een tweede keer met een waterafstotend-makend middel.
Suc6Rmee!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Günter

Bericht door Günter »

Hoi,

Ik heb het er op gewaagd !

De aanbevelingen gevolgd en het wol programma 30° gekozen!
En een extra spoelbeurt geprogrammeerd.

wordt vervolgd...

Bedankt voor de tips !

Mvg
Günter
K1200GT

Bericht door K1200GT »

PS: bij de meeste jassen wordt ook aangeraden de protectoren te verwijderen voor de wasbeurt.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
dirkske

Bericht door dirkske »

K1200GT schreef:PS: bij de meeste jassen wordt ook aangeraden de protectoren te verwijderen voor de wasbeurt.
Vind ik ook niet meer dan normaal, die worden immers niet zo vuil, maar ja ..... je zou het wel eens kunnen vergeten he :grin:
Dat van geen verzachter gebruiken daar had ik geen weet van, eens aan mijn vrouw vragen wat ze deed in het verleden :wink:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

karin D schreef:Bestaat speciaal produkt , heb 't mijne gekocht bij Van Zeebroek in S-P-Leeuw , is van Richa en zullen dit waarschijnlijk ook in ander winkels verkopen. En met één flesje kan je jarenlang voort en alles blijft perfect waterdicht !
Karinneke kan jij nog eens even kijken naar de naam van dat flesje, please :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

WimLT schreef:
karin D schreef:Bestaat speciaal produkt , heb 't mijne gekocht bij Van Zeebroek in S-P-Leeuw , is van Richa en zullen dit waarschijnlijk ook in ander winkels verkopen. En met één flesje kan je jarenlang voort en alles blijft perfect waterdicht !
Karinneke kan jij nog eens even kijken naar de naam van dat flesje, please :wink:
Hoegaarden :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie