Ervaringen intercom set van Lidl ?
Moderator: GVN
Ervaringen intercom set van Lidl ?
Beste,
Heeft iemand ervaring met een handsfree-set voor rijder en passagier, die momenteel in de folder van Lidl staat? (te koop vanaf 16 maart)
Voor €11,99 kan je niet sukkelen, dacht ik zo.
Bij mij gaat het om sporadisch gebruik, dus ik wil er geen kapitalen aan spenderen.
Hoe zit het eigenlijk met bevestiging van zo'n oortje en beugel ? (ik heb een Airoh systeemhelm; mijn zoontje een Airoh integraalhelm)
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Grz, Lukkie
Heeft iemand ervaring met een handsfree-set voor rijder en passagier, die momenteel in de folder van Lidl staat? (te koop vanaf 16 maart)
Voor €11,99 kan je niet sukkelen, dacht ik zo.
Bij mij gaat het om sporadisch gebruik, dus ik wil er geen kapitalen aan spenderen.
Hoe zit het eigenlijk met bevestiging van zo'n oortje en beugel ? (ik heb een Airoh systeemhelm; mijn zoontje een Airoh integraalhelm)
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Grz, Lukkie
R1200 GSA 2011 - 30 years edition
Re: Ervaringen intercom set van Lidl ?
Hoi Lukkie,
Ik denk idd dat je voor dat geld niet kan gekl. zijn maar heb er vandaag eens met mijn schoonbroer over gesproken en die heeft er nog zo eentje liggen. Naar het schijnt kraakt het nogal wat en is het moeilijk om elkaar te verstaan. Hij kan natuurlijk pech gehad hebben dus ik zou zeggen, ga ervoor. 11€ daar zal je idd niet van failliet gaan.
groetjes Gert
Ik denk idd dat je voor dat geld niet kan gekl. zijn maar heb er vandaag eens met mijn schoonbroer over gesproken en die heeft er nog zo eentje liggen. Naar het schijnt kraakt het nogal wat en is het moeilijk om elkaar te verstaan. Hij kan natuurlijk pech gehad hebben dus ik zou zeggen, ga ervoor. 11€ daar zal je idd niet van failliet gaan.
groetjes Gert
2008 R 1100 RT
2005 Honda Deauville
1996 Honda Goldwing
1992 Kawazaki ZXR 750
2005 Honda Deauville
1996 Honda Goldwing
1992 Kawazaki ZXR 750
Heb een jaartje of 2 terug ook zo een setje gekocht. Heb dat toen 1 keer gebruikt voor zo een 40-tal km. Wegens pijn in de oren dan toch maar besloten om gans het circus in de koffer te gooien en eens thuisgekomen in de kast om er nooit meer uit te komen.
Het systeem bestaat eruit dat je de dopjes in je oren moet persen en dan je helm erbovenop, daardoor begint het na verloop van tijd te vervelen en pijn te doen. Beter zou zijn als je luidsprekertjes in je helm kan monteren achter de voering, dan voel je ze niet in of aan je oor. De microfoon is bevestigd aan het oortje zoals je op de foto kan zien. Verder werkte mijn systeem goed qua geluid. Ik zou dus zeggen: is het maar voor sporadisch gebruik, kopen. Voor een ganse dag te bezigen, niet aanschaffen of het gaat in de kast belanden na een uurtje rijden ofzo. En nog dit voor €12 kan je idd niet gekl.. zijn zo was ik ook van denken 2 jaar terug....
Het systeem bestaat eruit dat je de dopjes in je oren moet persen en dan je helm erbovenop, daardoor begint het na verloop van tijd te vervelen en pijn te doen. Beter zou zijn als je luidsprekertjes in je helm kan monteren achter de voering, dan voel je ze niet in of aan je oor. De microfoon is bevestigd aan het oortje zoals je op de foto kan zien. Verder werkte mijn systeem goed qua geluid. Ik zou dus zeggen: is het maar voor sporadisch gebruik, kopen. Voor een ganse dag te bezigen, niet aanschaffen of het gaat in de kast belanden na een uurtje rijden ofzo. En nog dit voor €12 kan je idd niet gekl.. zijn zo was ik ook van denken 2 jaar terug....
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT
Garmin Streetpilot 2720
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT
Garmin Streetpilot 2720
Hallo,
2-3 jaar geleden heb ik ook zo een setje gekocht en sindsdien gebruiken we dat altijd
* op de snelweg zetten we dat niet op
* vanaf dat we de snelweg verlaten ==> zetten we de intercom aan en werkt mijn toestelletje zeer naar behoren, geen klachten nog van mij of mijn bijrijder
* de hoesjes van de oortjes heb ik er wel direct afgedaan vanwege pijn aan de oren door het knellen tussen helm en hoofd
* het zijn wel wat kabeltjes maar je kan de GPS aansluiten en zo kan de bijrijder ook mee met de muziek meeluisteren
ondertussen heb ik op mijn moto ook een kabel van voor naar achter getrokken zodat de bijrijder eenvoudiger achteraan kan inpluggen + de intercom in een bakje vooraan kan geplaatst worden, ==> minimum aan handelingen om aan te sluiten + minmum aan draden die overal ongepast hangen
zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... st#p219335
voor die 12 euro kan je dus echt niet sukkelen,
succes ermee
2-3 jaar geleden heb ik ook zo een setje gekocht en sindsdien gebruiken we dat altijd
* op de snelweg zetten we dat niet op
* vanaf dat we de snelweg verlaten ==> zetten we de intercom aan en werkt mijn toestelletje zeer naar behoren, geen klachten nog van mij of mijn bijrijder
* de hoesjes van de oortjes heb ik er wel direct afgedaan vanwege pijn aan de oren door het knellen tussen helm en hoofd
* het zijn wel wat kabeltjes maar je kan de GPS aansluiten en zo kan de bijrijder ook mee met de muziek meeluisteren
ondertussen heb ik op mijn moto ook een kabel van voor naar achter getrokken zodat de bijrijder eenvoudiger achteraan kan inpluggen + de intercom in een bakje vooraan kan geplaatst worden, ==> minimum aan handelingen om aan te sluiten + minmum aan draden die overal ongepast hangen
zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... st#p219335
voor die 12 euro kan je dus echt niet sukkelen,
succes ermee
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
Deze was ik dus destijds begonnen en ondertussen ligt hij ook ergens in de kast.shost schreef:zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... st#p219335
Bij snelheden boven de 100km/u ben je niet te verstaan en de moushkes van de microfoon waren binnen de maand alle twee gaan vliegen.
Maar ja het kost(te) natuurlijk ook 2 keer niks hé.
Heren,
bedankt voor de interessante feedback; Ik ga alvast zo'n toestelletje eens uittesten.
Nu zag ik dat ook bij Lidl Nederland deze toestelletjes vanaf a.s. maandag beschikbaar zijn en wel voor een luttele €7,99
Precies hetzelfde en aangezien we in Assenede wonen, steek ik maandag de schreve over voor den Lidl in Sas van Gent.
Prettig weekend.
Grz, Lukkie
bedankt voor de interessante feedback; Ik ga alvast zo'n toestelletje eens uittesten.
Nu zag ik dat ook bij Lidl Nederland deze toestelletjes vanaf a.s. maandag beschikbaar zijn en wel voor een luttele €7,99
Precies hetzelfde en aangezien we in Assenede wonen, steek ik maandag de schreve over voor den Lidl in Sas van Gent.
Prettig weekend.
Grz, Lukkie
Speciaal prijske voor de Nederlanders, moesten ze daar ook 12€ kosten geraken ze die aan de straatstenen nog niet kwijt.
Foei, foei ,foei en't zijn nog zo'n brave onze bovenburen.
Foei, foei ,foei en't zijn nog zo'n brave onze bovenburen.
ik moet zeggen, het loont wel eens om nen keer over de schreve te gaan. Alles met mate uiteraard 
-
GSrijder
- Contacteer:
gino1972 schreef:Heb een jaartje of 2 terug ook zo een setje gekocht. Heb dat toen 1 keer gebruikt voor zo een 40-tal km. Wegens pijn in de oren dan toch maar besloten om gans het circus in de koffer te gooien en eens thuisgekomen in de kast om er nooit meer uit te komen.![]()
Hier van't zelfde. Na 30 km was het niet meer te houden van de pijn aan de oren.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Heb me ook zo eens een setje gekocht in de LIDL , eenmaal getest en dan onderaan de kast in een donker hoekje gelegd..echt niet tevreden van. Geluidskwaliteit ondermaats en "rode oortjes" van het knellen in de helm..
12 EURO...da's 8 pinten ..en een rode neus
12 EURO...da's 8 pinten ..en een rode neus
" beem me up, scotty !!"