kabelboom vervangen K100RS,????

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ricardo K100rs

kabelboom vervangen K100RS,????

Bericht door Ricardo K100rs »

Ben een paar keer onverwachts stil gevallen benzine pomp valt overwacht uit . Heb pomp al vervangen .probleem niet opgelast .
als ik sleutel omdraai begint de pomp de draaien . na een paar km valt de pomp stil en na herhaaldeliik proberen te starten merke ik dat de pomp niet draaide
de volgende dag start hij weer normaal. om na en aantal km kan 150km of 20 km zijn weer stil te vallen en niet meer te starten .paar uur later start hij weer .
soms zelf na 10 min. het ligt niet aan mijn steun microswitch deze hek ik eens overbrugd , probleem was niet ogelost
heb me wat geinformeert en blijkbaar zou ik mijn kabelboom moeten vervangen dat kost me 1000euro .de kabel alleen heb ik gevonden voor 300 euro (nog niet gekocht) Knalpot in NL
kent iemand dit probleem en wat kan ik doen . heeft het zin om de kabelboom te vervangen ,veel werk
Help tis mooi weer en ik wel rijden.
K100 Rs 16v 1992
thanks en de groetjes
Ricardo K100 RS
Mechelen .Be
Gixxer

Re: kabelboom vervangen K100RS,????

Bericht door Gixxer »

Hoi,

Ik heb nog een kabelboom liggen van mijn K100RS 16V (1992) zaliger. Die mag je gerust voor een prikje hebben. Ik ben overgestapt op een R100RT omdat electronica wel leuk is, tot wanneer het begint te mankeren.

Mvg,

Jo.
Martinus

Bericht door Martinus »

Hoi Ricardo,

Heb een soortgelijk prob bij mijn K100 gehad toen ik hem net gekocht had.

Koud starten geen probleem, dan rijden en plots, zomaar, zonder enige reden stilvallen. Tijdje laten staan (een uurtje, nachtje etc.) en terug starten zonder prob, dan weer rijden en ineens weer stilvallen (werd frequenter met de tijd), had precies iets te maken met de motor die warm werd.

Als je dit hierboven herkent dan zou het wel eens de sensor kunnen zijn die onder de benzinebak zit (dat was het toch in mijn geval), komt schijnbaar nog al eens voor bij oudere K's (en is gelukkig niet zo duur, dacht zo iets van 60 - 100 euro voor het stuk).
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mtcbernie

Bericht door mtcbernie »

Dag Ricardo

ik heb dit al voorgehad en de kabelboom volledig vervangen. Er was ergens een kortsluiting doordat mijn bobijn een barst had en gebarsten was.
Achteraf gezien valt dit best mee. We hadden in het begin het idee dat het nooit goed zou komen maar ....

Hoe ben ik tewerk gegaan:
een andere kabelboom gekocht, geen nieuwe, tweedehands.
kapotte kabelboom uit mijn K100 gehaald, dat is nog het meeste werk duur 2.5 uur. Eerst dacht ik nog alles goed op te schrijven welke fiche waar inpast maar dit is echt niet nodig.
Als je de nieuwe kabelboom heb begin je best in het midden van de motor, eerst alles goed vastleggen rond de startmotor, alternator, bobijnen, naar het achterlicht-pinkers-remlicht, naar voorlicht, benzinepomp... zo ga je stap voor stap verder. 1 foutje hadden we, maar dit was snel opgelost.
De kabelboom zat er op en de motor startte weer na 2 uur. Wel met twee man.

Veel succes
Plaats reactie