TRILLINGEN VOETSTEUN GSA 1200
Moderator: GVN
TRILLINGEN VOETSTEUN GSA 1200
graag jullie ervaringen ; wanneer ik op de autosnelweg aan 120 rij ( 4000 toeren ) heb ik redelijk veel trillingen aan beide voetsteunen .
wanneer ik verminder naar 115 km per uur dan zijn deze weg .
boven de 4000 toeren blijven de vibraties storend .
daar ik graag 120 / 130 rij op de autosnelweg en de trillingen vervelend worden na een poosje vind ik het wel wat jammer .
en dit zeker als je weet dat er ballansassen op de motor zitten .
ik weet wel dat een boxer trilt , heb nu 5000 km het probleem is zowat rond de 4000 km begonnen voorheen had ik er veel minder last van en dat vind ik wat raar.
weet soms iemand raad ?
bestaan er soms voetsteunen voor een gsa die de vibraties ietwat opvangen ?
VRIENDELIJKE GROETEN
daar ik graag 120 / 130 rij op de autosnelweg en de trillingen vervelend worden na een poosje vind ik het wel wat jammer .
ik weet wel dat een boxer trilt , heb nu 5000 km het probleem is zowat rond de 4000 km begonnen voorheen had ik er veel minder last van en dat vind ik wat raar.
weet soms iemand raad ?
VRIENDELIJKE GROETEN
Re: TRILLINGEN VOETSTEUN GSA 1200
ik heb dat ook, maar ik maak dat ik over of onder dat trillingstoerental blijf. Soms is het niet anders mogelijk en dan durven zelfs mijn handen wel gaan slapen.TOBY schreef:graag jullie ervaringen ; wanneer ik op de autosnelweg aan 120 rij ( 4000 toeren ) heb ik redelijk veel trillingen aan beide voetsteunen .
weet soms iemand raad ?
VRIENDELIJKE GROETEN
J
ook 1200Gsa
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Relax
Had webcommerce hier ook geen last van? En van de ontkenning?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
mario bros
denk niet dat het aan mijn motorlaarzen ligt heb daytona's
Gewoon 140+ rijden..
(en met wat meer ontspanning op de voetsteunen rusten.......)
(en met wat meer ontspanning op de voetsteunen rusten.......)
-
J-P
- Contacteer:
Al eens een boete gehad in Belgie, ECM? 
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
X2J-P schreef:Al eens een boete gehad in Belgie, ECM?
Dat is hier niet het goedkope Holland hoor
GRTS Danny
Je kan bij een oficiele Bmw dealer rubber opzetstukken bestellen voor de metalen voetsteunen van een Gsa,deze helpen wel een beetje tegen de trillingen
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
bedankt voor je tip , zal ze zeker bestellen .
al is het dat het maar een beetje helpt dan ben ik al tevreden .
al is het dat het maar een beetje helpt dan ben ik al tevreden .
-
Dirk Pauwels
Je hebt maar 5000km, nog nieuw - nieuw dus....als de kleppen fatsoenlijk geregeld zijn en de synchro gedaan is op 10.000km zou het kunnen dat je wat minder trillingen gaat voelen. Ik reed op de GS altijd zonder de rubbers op de voetsteunen (staan daar standaard op) om iets minder scherpe kniehoek (scheelt een cmtje of zo) te hebben en heb nooit last gehad van trillingen in de voetsteunen. eigenlijk helemaal geen storende trillingen, ook niet in het stuur of zo...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
BEDANKT VOOR UW REACTIE .
HOPELIJK GAAT HET NA DE 10000 KM BETER .
WAT IK WEL NIET BEGRIJP IS DAT IK ER VOOR DE 4000 KM GEEN LAST VAN HAD .
HOPELIJK GAAT HET NA DE 10000 KM BETER .
WAT IK WEL NIET BEGRIJP IS DAT IK ER VOOR DE 4000 KM GEEN LAST VAN HAD .
-
props-n-blades
Als de trillingen plots zijn opgekomen denk ik niet dat het van de motor komt (tenzij er echt iets mis is).
Heb je recent andere banden gestoken (misschien niet goed uitgelijnd) of misschien gewichtjes van de velgen los gekomen en daardoor in onbalans.
Heb je een andere topbox geplaatst. Met mijn 1150 gaf dat ook trillingen.
Een nieuwe ruit geplaatst ?
Er zijn veel mogelijkheden.
Heb je recent andere banden gestoken (misschien niet goed uitgelijnd) of misschien gewichtjes van de velgen los gekomen en daardoor in onbalans.
Heb je een andere topbox geplaatst. Met mijn 1150 gaf dat ook trillingen.
Een nieuwe ruit geplaatst ?
Er zijn veel mogelijkheden.
bedankt voor uw reactie
heb eens de gewichtjes nagekeken op mijn wielen ; op mijn voorwiel hangt er eentje op mijn achterwiel hangt er GEEN , is dat normaal ?
en ja de trilling is ineens opgekomen , zelfs in alle versnellingen op elk toerental is er een scherpe trilling , aan 4000 toeren veranderd ze in een doffere trilling .
voor de 4000 KM dacht ik echt dit is de ultieme machine , maar dit verbrot het wel een beetje .
heb eens de gewichtjes nagekeken op mijn wielen ; op mijn voorwiel hangt er eentje op mijn achterwiel hangt er GEEN , is dat normaal ?
en ja de trilling is ineens opgekomen , zelfs in alle versnellingen op elk toerental is er een scherpe trilling , aan 4000 toeren veranderd ze in een doffere trilling .
voor de 4000 KM dacht ik echt dit is de ultieme machine , maar dit verbrot het wel een beetje .
Webcommerce heeft hetzelfde probleem! Ik heb al eens met zijn motor gereden en die trillingen boven de 4000 toeren zijn inderdaad abnormaal. Maar volgens BMW is dat natuurlijk niet abnormaal. Bij hem is het ook plots gekomen. Bekijk maar eens zijn topic hierover.
Gr,
V
Gr,
V
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
-
props-n-blades
ivm de gewichtjes op de wielen:
Het kan dat er achteraan geen gewichtjes op hangen indien het wiel met band perfect in evenwicht is.
Ik zou het toch eens laten nameten.
Een uitbalancering kost niet zoveel maar het kan een groot verschil maken.
Het kan dat er achteraan geen gewichtjes op hangen indien het wiel met band perfect in evenwicht is.
Ik zou het toch eens laten nameten.
Een uitbalancering kost niet zoveel maar het kan een groot verschil maken.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Vorige week heb ik deze vraag ook aan m'n bandenboer gesteld...want ik had geen enkel loodje op m'n velgen (was 1e bandenwissel), hij zei me dat de fabrikanten dit niet meer doen (bespaart heel wat geld)...hij zei me ook dat over het gebruik van loodjes of anders gezegd, het uitlijnen, dat je hier tot in den treure over kan lullen-discuteren, een beetje zoals elk "welke olie moet ik gebruiken"-topic...Het kan dat er achteraan geen gewichtjes op hangen indien het wiel met band perfect in evenwicht is.
Hijzelf verkoos om wél uit te lijnen en loodjes te kleven, mijn beide velgen zijn nu "gelood"
Maar ga er gerust vanuit dat géén enkel wiel-met-band af-fabriek P.E.R.F.E.C.T is uitgelijnd...(of dit ook daadwerkelijk iets uitmaakt laat ik in 't midden)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
webcommerce
Ik hoop voor jou dat het inderdaad verdwijnt na 10 of 20 duizend km. Bij mij is het begonnen vanaf 20 duizend....
Is zo erg dat ik om de 2 dagen mijn remhendel terug moet afstellen omdat het door de trillingen tot tegen mijn hand komt.
Ik ben de gebrekkige service en vooral de ontkenning door bmw dat er iets mis kotsbeu en heb via mijn rechtsbijstand een expert aangesteld.
Buiten de trillingen moeten de volgende dingen worden hersteld/nagekeken:
- lak weg ter hoogte van mijn voeten, na 9 maanden al?
- roest aan de versteviging voor de topcase
- winddeflector gebarsten
- voelbaar vermogenverlies (vergeleken met 2 andere GSsen, waarvan 1 GSA met de vorige motor die dus minder vermogen zou moeten hebben)
- natuurlijk de trillingen
Kortom ik heb met al mijn vorige motors (allemaal jap) en honderden duizenden km minder problemen gehad dan op 11 maanden met deze "premium" europese motor. Het enige dat er premium aan is is de prijs.............
Als hij rijdt, rijdt hij ongelofelijk geweldig, remt en stuurt als de beste maar of dat opweegt tegen de gebrekkige kwaliteit en service?
Is zo erg dat ik om de 2 dagen mijn remhendel terug moet afstellen omdat het door de trillingen tot tegen mijn hand komt.
Ik ben de gebrekkige service en vooral de ontkenning door bmw dat er iets mis kotsbeu en heb via mijn rechtsbijstand een expert aangesteld.
Buiten de trillingen moeten de volgende dingen worden hersteld/nagekeken:
- lak weg ter hoogte van mijn voeten, na 9 maanden al?
- roest aan de versteviging voor de topcase
- winddeflector gebarsten
- voelbaar vermogenverlies (vergeleken met 2 andere GSsen, waarvan 1 GSA met de vorige motor die dus minder vermogen zou moeten hebben)
- natuurlijk de trillingen
Kortom ik heb met al mijn vorige motors (allemaal jap) en honderden duizenden km minder problemen gehad dan op 11 maanden met deze "premium" europese motor. Het enige dat er premium aan is is de prijs.............
Als hij rijdt, rijdt hij ongelofelijk geweldig, remt en stuurt als de beste maar of dat opweegt tegen de gebrekkige kwaliteit en service?
Vinny schreef:Webcommerce heeft hetzelfde probleem! Ik heb al eens met zijn motor gereden en die trillingen boven de 4000 toeren zijn inderdaad abnormaal. Maar volgens BMW is dat natuurlijk niet abnormaal. Bij hem is het ook plots gekomen. Bekijk maar eens zijn topic hierover.
Gr,
V
idd ik heb er ook mee gereden....is niet te doen.
Schandalig, ne moto van zo veel geld
grtzz
-
Nahoj
heb dit probleem ook bij men gsa 2008
eens 110 A 120 KM/uur begind deze te trillen
het is net of je het beestje zeer aan het doen bent!
kheb nu 7000KM op de partij staan!
eerlijk gezecht, ik ben het gewoon geworden!
eens 110 A 120 KM/uur begind deze te trillen
het is net of je het beestje zeer aan het doen bent!
kheb nu 7000KM op de partij staan!
eerlijk gezecht, ik ben het gewoon geworden!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
Bij de Bandit & kawa Z750 hangen er gewichtjes onder de voetsteun om trillingen op te vangen...
Beetje zoals stuurgewichtjes dus.
Beetje zoals stuurgewichtjes dus.
-
WALTER GSAdventure
vERSCHILLENDE FACTOREN MOGELIJK WAARONDER PROFIEL VAN DE BANDEN. NOPPENBANDEN TRILLEN BVB ZOWIEZO. 
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Je moet daarvoor zo niet roepen...WALTER GSAdventure schreef:vERSCHILLENDE FACTOREN MOGELIJK WAARONDER PROFIEL VAN DE BANDEN. NOPPENBANDEN TRILLEN BVB ZOWIEZO.