Dop versnellingsbak verloren.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Belmon

Dop versnellingsbak verloren.

Bericht door Belmon »

Hallo iedereen,
is er iemand die dit al meegemaakt heeft: ben in het bezit van een nieuw aangeschafte GS Adventure van 2007, ben onlangs binnen geweest voor een onderhoud van 40000Km waarbij alle olieen worden vervangen zowel van de motor als van de versnellingsbak. Onlangs op 46000Km dus 6000Km na het onderhoud is de aflaatdop van de versnellingsbak op de E19 richting Antwerpen er doodgewoon uitgevallen, bij BMW zeggen ze dat zo iets onmogelijk is en geven ze mij de indruk dat ze willen zeggen dat ik de dop zelf heb losgeschroefd.

groetjes, Theo
mecapuet

Re: Dop versnellingsbak verloren.

Bericht door mecapuet »

Ik denk op 40.000 km vergeten vast zetten, zou niet mogen, maar we zijn maar mensen en kunnen dus ook iets vergeten.
De dealer kan zich toch ook de vraag stellen of het bij hun niet gebeurd is en....zij zijn daar voor verzekerd.
Zo niet, staat de moto altijd binnen of zou iemand anders uw aflaatdop kunnen los zetten, wel heel ver gezocht.... :-?
Hoe zit het met de versnellingsbak, is die stuk?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Tuurlijk zeggen ze dat, ze gaan namelijk van de premisse uit dat de dop op de correcte wijze is gemonteerd en vast gedraaid.
Gelet op het feit dat hij er uit valt, kan de premisse niet waar zijn.

Dus blijft er 2 conclusies mogelijk:
Of de monteur heeft de dop niet goed aangedraaid, of jij bent levens moe.
Er van uitgaan dat de 2de optie onzin is, blijft er 1 mogelijkheid over.
De dop is door de monteur niet goed aangedraaid waar door "hij" is los gelopen.

kortom garantie dealer.
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Alle vragen over wie de schuldige is buiten beschouwing gelaten: ben je geslipt over de olie, is de versnellingsbak stuk ?
Anders zou ik zeggen nieuwe dop erop en nieuwe olie erop, kosten delen en verder rijden ...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

props-n-blades schreef:Alle vragen over wie de schuldige is buiten beschouwing gelaten: ben je geslipt over de olie, is de versnellingsbak stuk ?
Anders zou ik zeggen nieuwe dop erop en nieuwe olie erop, kosten delen en verder rijden ...
Precies, als de bak dat heeft overleeft, je kan het altijd proberen.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Plaats reactie