Stilvallen bij lossen koppeling
Moderator: GVN
-
Toogzweire
Stilvallen bij lossen koppeling
Hallo fellow-beemers,
Na een vlot ritje (R850R-'03) van een tweetal uurtjes ben ik gisteren thuisgekomen, en na stilstand op de oprit (sterk hellend) viel ie, zodra ik de koppeling loste in 1e, stil ... (niet bokkend gewoon 'dovend').
Ben dan maar achteruit gestapt en startte daarna vrij vlot, maar viel terug stil bij het lossen van de koppeling. Na enkele malen geprobeerd te hebben was alle fut er uit (batterij?!).
Op hoop van zege heb ik 'm vandaag aan de druppellader gelegd.
Indien dit niet helpt, wat staat er me dan te doen?
Na een vlot ritje (R850R-'03) van een tweetal uurtjes ben ik gisteren thuisgekomen, en na stilstand op de oprit (sterk hellend) viel ie, zodra ik de koppeling loste in 1e, stil ... (niet bokkend gewoon 'dovend').
Ben dan maar achteruit gestapt en startte daarna vrij vlot, maar viel terug stil bij het lossen van de koppeling. Na enkele malen geprobeerd te hebben was alle fut er uit (batterij?!).
Op hoop van zege heb ik 'm vandaag aan de druppellader gelegd.
Indien dit niet helpt, wat staat er me dan te doen?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Re: Stilvallen bij lossen koppeling
Misschien een slecht contact bij de zijstandaard.
Als de zijstandaard uitstaat en je wil vertrekken in 1ste stopt de motor ook.
Misschien dat het probleem in dat contactje moet gezocht worden.
Als de zijstandaard uitstaat en je wil vertrekken in 1ste stopt de motor ook.
Misschien dat het probleem in dat contactje moet gezocht worden.
1989 Yamaha Xj900, 1991 Yamaha 1300 Royal Venture en sinds 1994 Goldwing 1500. Nu bijna een R1200RT
-
Toogzweire
Bedankt voor de reactie Moto2.
Ik had hier op het forum ook iets gelezen rond zijpikkel(F800), maar ik had geen zijstandaard uitgeklapt.
Dus, iet' raar.
Ik had hier op het forum ook iets gelezen rond zijpikkel(F800), maar ik had geen zijstandaard uitgeklapt.
Dus, iet' raar.
-
J-P
- Contacteer:
Hoeft ook niet, daarom kan de schakelaar nog wel kapot zijn.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Toogzweire
Oké. Kan ik het oplossen met het vervangen van een (bepaalde) zekering? Of is het 'uitschakelen' van deze veiligheid een optie.
(2ehands-garantie dealer mogelijk)
(2ehands-garantie dealer mogelijk)
-
J-P
- Contacteer:
Goeie vraag, daarvoor moet je bij een van de techneuten gaan, ik breng de motor naar de dealer als ik zoiets voor heb.
J-P
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
Weet niet hoe de schakeling is van een CL?
Maar bij mijne vorige GS1100 indertijd de schakeling van de zijstandaard overbrugd omdat deze steeds stilviel
bij het uitzetten van de zijstandaard. (is zo vanuit fabriek)
Nu moet je de draden volgen die van je zijstandaard-schakelaar komt tot onder de linkerkant van het zadel.
Daar moet je een fiche vinden, deze uittrekken en de kant van de kabelboom overbruggen met een draadje.
Let wel op, je veiligheid is overbrugd en je kan vertrekken met zijstandaard uit !!!!!!!!!
Als je nu kan starten is inderdaad je zijstandaard-schakelaar defect.
Overbruggen kan je doen als tijdelijke oplossing, maar zou nadien toch de schakelaar vervangen.
Veel succes
Mvg Motard de l'Allier
Maar bij mijne vorige GS1100 indertijd de schakeling van de zijstandaard overbrugd omdat deze steeds stilviel
Nu moet je de draden volgen die van je zijstandaard-schakelaar komt tot onder de linkerkant van het zadel.
Daar moet je een fiche vinden, deze uittrekken en de kant van de kabelboom overbruggen met een draadje.
Let wel op, je veiligheid is overbrugd en je kan vertrekken met zijstandaard uit !!!!!!!!!
Overbruggen kan je doen als tijdelijke oplossing, maar zou nadien toch de schakelaar vervangen.
Veel succes
Mvg Motard de l'Allier
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
-
Toogzweire
Merci.Motard de l'Allier schreef:Weet niet hoe de schakeling is van een CL?
Veel succes
Mvg Motard de l'Allier
uw broere: Motard de l' Alhunter
Heb je al naar het contact gekeken van uw ambriagehendel? Bij de Pan ( ST 1300 ) loopt der wel een contactje onder de ambriagehendel, misschien ook bij u.
raisor
raisor
Vulcan 1500-GSXF- GSXR- Hayabusa- ST1100- Hayabusa- ST1300
-
Toogzweire
Ik heb 'm mogen takelen naar de dealer, die me (gratis) een remorque ter beschikking stelde, en mekanieker ontdekte meteen dat de richting van het stuur bepalend was of ie startte of niet. Bleek 'fiche' (ben geen techneut) te zijn onder de tellerpartij die de boosdoener was.
Heb 'm terug sedert vrijdag... zalig. Mijn gezin is weer compleet!
't Zijn van die dingen die gebeuren met okkazies zeker? (misschien ook met nieuwe). Maar mooi opgelost door dealer.
Bedankt Team M.... en iedereen hier voor de suggesties.
Heb 'm terug sedert vrijdag... zalig. Mijn gezin is weer compleet!
't Zijn van die dingen die gebeuren met okkazies zeker? (misschien ook met nieuwe). Maar mooi opgelost door dealer.
Bedankt Team M.... en iedereen hier voor de suggesties.