ReCyclizer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WouterFr

ReCyclizer

Bericht door WouterFr »

Gisteren de ReCyclizer erop gezet:
http://www.novitech.nl/pages/nederlandspag.html

En ik moet zeggen, ik sluit mij grotendeels aan bij de reacties op de website zelf:
- gemakkelijk te monteren
- motor loopt veel soepeler in de lage toeren, maar gelukkig zonder het boxer gevoel te verliezen. Ben gisteren er 2 uur mee in de modder gaan rijden, en ik merkte dat ik op trage, technische stukken veel minder met mijn koppeling moest spelen om de motor soepel te houden. Hij begint nu pas te "haperen" onder de 1000-1500 touren, ipv onder de 3000 touren zoals ervoor. Voor de jol ook wat maneuvres op straat gaan doen, en ook hiervoor heb ik de koppeling niet meer nodig.
- het iets hogere vermogen dat beweerd wordt heb ik niet gemerkt, al kan dit ook zijn doordat ik al een pittiger gevoel heb door de Zard uitlaat.
- maar zoals ook op de site vermeld is het vooral de extra fun die bij dit ding telt: en die is zeker aanwezig!

Dus: wat mij betreft is de Recyclizer zijn geld zeker waard, en samen met de Zard ben ik niet op zoek naar nog meer "soepelheid en kracht bij tempowisselingen" of nog meer vermogen of koppel.
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
webcommerce

Re: ReCyclizer

Bericht door webcommerce »

Vraagje, merk je ook een verschil hoger in de toeren?
Ik ben de "gelukkige" :-( met die oversized vibrator en hoop dat die ReCyclizer misschien iets kan doen aan die trillingen boven de 4000rpm.

Prettig wekend
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Daar heb ik niet echt noemenswaardig last van: het is niet de reden waarom ik er die ReCyclizer heb opgezet, en ik kan me al weer moeilijk herinneren hoe het er voor was. Nu heb ik er in ieder geval geen last (meer) van.
Het kan natuurlijk ok zijn dat die Zard Powergun daar voor iets tussenzat. En hoe het was met de standaard uitlaat dat herinner ik me al helemaal niet meer....
Als iets goed is raak je er rap aan gewend, als iets je stoort onthou je het meestal langer...

w
WR426 - yippie
webcommerce

Bericht door webcommerce »

Waw en nog eens Waw, dat ding werkt echt.
Mijn GS liep bij lage toeren eigenlijk zo'n beetje als een mechanische stier die je constant probeert je uit het zadel te stampen.
Dit is nu gewoon weg :grin: , de motor loopt onmiddellijk rustig en veel gelijkmatiger dan voorheen, ik kan nu rustig in 2de bij 2000 toeren rijden zonder de koppeling erbij te nemen. Voor diegene die als met een R1200R hebben gereden, awel de loopcultuur van mijn GS komt daar (onder de 4000 rpm) bij in de buurt.
Zoals sommige onder jullie misschien weten ben ik één van de "gelukkkigen" :-( met een GS die loopt als een oversized vibrator boven de 4000 rpm. Gezien de lage temperatuur vanmorgen en de nattigheid op de baan kan ik mij nog niet uitspreken over het effect op hoge toeren en of dit ding die abnormale trillingen kan reduceren. Wat ik nu wel heel zeker weet is dat er wel degelijk een probleem was (is) met mijn blok en dat het niet anders kan of men moet hiervan op de hoogte zijn bij BMW. Net zoals ze al jaren weten dat er problemen zijn met de ringantenne en deze toch ongewijzigd zijn blijven installeren....

Dit zijn in elk geval de beste 37€ die ik al heb uitgegeven aan mijn GS
Toko

Bericht door Toko »

Vorige week ook mijn 37 euro overgeschreven om de ReCyclizer te kunnen proberen op mijn Gsa en vandaag zat het ding al mooi verpakt in mijn bus,5min nadien zat het al op den brommer en nog eens 5min later zat ik er al bovenop en wist ik dat het een goeie(kleine) investering was :razz: Ik kan alleen maar zeggen dat het gepruttel en het slecht aanpakken van de motor op lage toeren weg is,gewoon zalig rijden zelfs in 6de aan 80 km/u en nadien de kraan open draaien! Het verschil is groot :pr:
BMW R1200 GS Lc Adventure
WouterFr

Bericht door WouterFr »

Blij dat jullie er ook tevreden van zijn!
(khad een percentje moeten vragen voor de promotie hier :wink: )
WR426 - yippie
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Iemand al getest op 1200gs model 2009?
BMW1200GS
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Michael schreef:Iemand al getest op 1200gs model 2009?
Ik rijd er al enkele weken mee. Gewoon een genot hoe smeuïg de motor nu oppakt. Ook het knallen in de uitlaat (bij terugnemen gas) is nu minder.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

what is the catch?
BMW1200GS
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Hoezo catch?

Apparaatje is niet meer dan een soort weerstandje waardoor de ECU een waarde van de temp. sensor krijgt die vergelijkbaar is met kouder weer. Daardoor krijg je iets rijker mengsel = vlotter rijgedrag. Bij constant gas regelt de sturing via de lambda-sonde het mengsel weer naar normaal.
Groet,
Erwin

props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Deze week ook de Recyclizer geïnstalleerd.

Bij vertrek (koude motor) bleef de gas een paar keer hangen (bij afremmen op de motor bleef hij ongeveer op 3000 toeren draaien gedurende 2 à 3 seconden).
Na de eerste kilometers geen noemenswaardige afwijkingen vastgesteld.
Oorspronkelijk zat er een (volledige) Remus Evolution op mijn GS maar heb terug de originele demper geinstalleerd wegens te luidruchtig.
Ik rijd dus met originele demper maar zonder kat.

Ik heb het gevoel dat ik die extra soepelheid die ik had met de Remus nu deels terug heb met de Recyclizer maar het is niet zo goed merkbaar.

De twee bij elkaar (volledige Remus + Recyclizer) moeten zeker beter resultaat geven. Misschien zet ik er de Remus nog eens op ...
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
gies

Bericht door gies »

Hallo,

Rij er al enkele maand mee op de nieuwe GS en de 1° testrit was echt van "WAAAAW" , en na 3 dagen weet ge t niet meer.
Ik heb hem nu verwijderd voor onderhoudsbeurt vd motor en raar maar waar , je voelt niet eens dat hij er af is.

Ga poosje wachten, ligt in de kast en ik mis hem niet. Misschien er nog ns opsteken en dan weer ns "WAAAW" zeggen en dan....

Groeten,

Gies
Laatst gewijzigd door gies op 26 apr 2009, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
rdk1960

Bericht door rdk1960 »

Mijn zoon heeft de ReCyclizer op mijn GSA geplaatst. Hij is de techneut in het gezin en een goede ook ! :grin:
De motor reageert sportiever en geeft nog meer fun. Een aanrader.
Voor diegenen die de installatie niet zien zitten :-? houdt mijn zoon zich aanbevolen. Hij is berekbaar op volgende mail :
anton1988@telenet.be
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
manu

Bericht door manu »

hallo,heb bij mijn gs 1200 bj 2007 ook de recyclizer geplaatst.
was vijf minuten werk ook door de goede uiyleg en beschrijving
ik vind dat het perfect werk op lage toeren en ik denk zelf dat het verbruik
zelf zal dalen daar je niet steeds in het toerental moet jagen ik kan perfect
een bocht nemen in derde versnelling en zo wegrijden op 2000 toeren dit kon
ik hiervoor niet ik vindt het zijn geld waard .ik kan natuurlijk niet voor iemand anders
beslissen
mvg
G ASS N
Geert I

Bericht door Geert I »

Ik heb mij de ReCyclizer gekocht, of toch de overschrijving gemaakt, op 5 mei ll, maar tot op heden nog steeds niets mogen ontvangen!! Heeft er iemand een mail-adres van die firma uit holland om die mensen eens te vragen waar mijn exemplaar blijft? Alvast bedankt voor jullie reacties.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Geert I schreef:Ik heb mij de ReCyclizer gekocht, of toch de overschrijving gemaakt, op 5 mei ll, maar tot op heden nog steeds niets mogen ontvangen!! Heeft er iemand een mail-adres van die firma uit holland om die mensen eens te vragen waar mijn exemplaar blijft? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Je hebt PB.
Groet,
Erwin

erictdm

Bericht door erictdm »

Geert I schreef:Ik heb mij de ReCyclizer gekocht, of toch de overschrijving gemaakt, op 5 mei ll, maar tot op heden nog steeds niets mogen ontvangen!! Heeft er iemand een mail-adres van die firma uit holland om die mensen eens te vragen waar mijn exemplaar blijft? Alvast bedankt voor jullie reacties.

hetvolgende stond op 't forum van de noorderburen:
Geplaatst: Do Mei 07, 2009 9:17 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag twee bestellingen ontvangen, zo te zien uit België. Jammer genoeg zijn de adressen weggevallen op de overschrijving, zodat ik niets kan opsturen. Als jullie dit lezen, of iemand kent deze motorvrienden, laat het me svp weten. De namen zijn:
- G. Ingelaere
- P. Struycken

Alvast bedankt!

Groet, ReCycle

http://www.basfmotorvrienden.be
fienne

Bericht door fienne »

hoy, heb de recyclizer dinsdag geinstalleerd,
en heel te vrede,
ik heb een gs1200 van 2004, maar ik heb recent een volledige uitlaat lijn van bos gestoken, voor een prikje occ gekockt,
maar ik had constant terugslagen in men demper bij het gas dicht draaien, en nu met de recyclizer is dat opgelost
dus voor mij is het dik inorde
groeten
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

kan iemand een idee geven of er wijzigingen zijn qua verbruik?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Geert I

Bericht door Geert I »

sinds kort ook een ReCyclizer geplaatst op mijn R1200GS en vroeger een verbruik van net géén 6 liter en nu een verbruik van 5 liter!! let wel dat je dezelfde rijstijl aanhoudt zoals voorheen ('t is wel verleidelijk om het gas eens vlugger open te smijten bij het optrekken, want nét daar voel je het verschil van het koppel dat beter is in de lagere toeren!) Alvast een tevreden gebruiker van de ReCyclizer!
Husafan450

Bericht door Husafan450 »

Hoi,

Ik zie dat dit op een gs 1100 past , maar zou dit ook op een R1100RS passen want die modellen hebben hetzelfde probleem op lage toeren.
Ik vind ook geen e-mail adres van dit bedrijf om hun die vraag te kunnen stellen.
Iemand die me dat kan bezorgen??

Groetjes Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
stropke

Bericht door stropke »

schip@novitech.nl

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Husafan450

Bericht door Husafan450 »

stropke schreef:schip@novitech.nl

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
bedankt ga dadelijk is een mailtje sturen met de vraag.

Grtz Luc :grin: :grin: :grin:
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Er bestaat ook een versie voor de R1100GS welke dezelfde motor heeft als de R1100R..

Zou ik die op mijn R1100R kunnen monteren?

Ik heb geen cat, dus geen lambda-sonde, wel een remus revolution...
Laatst gewijzigd door fronteradriver op 28 jun 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Vandaag deze man een mail gestuurd en gevraagd of er voor de R1200S ook eentje bestaat. Hij bevestigt formeel via email dat dit dezelfde unit is als op de R1200GS, dus eentje besteld vandaag. Ben nieuwsgierig, vooral omdat ik ergens betwijfel dat de resultaten dezelfde gaan zijn middels andere set-up van deze motor (ander management, meer vermogen, andere timing, compressie, enz...).
Plaats reactie