BMW syst VI
Moderator: GVN
-
wim_coessens
BMW syst VI
Iemand al ervaring mee?
Was zinnens een Nolan N 103 te kopen maar na alle opmerkingen hier te hebben gelezen ????!!!
Heb even een syst VI op m'n hoofd gehad bij dealer en beviel me heel erg.
Nog niet mee gereden, waren nog geen demo modellen ter beschikkng, komt nog.
Was zinnens een Nolan N 103 te kopen maar na alle opmerkingen hier te hebben gelezen ????!!!
Heb even een syst VI op m'n hoofd gehad bij dealer en beviel me heel erg.
Nog niet mee gereden, waren nog geen demo modellen ter beschikkng, komt nog.
Re: BMW syst VI
Ik ga toch eerst de N 103 uitproberen, gebruik nu de N 101 en op de GT is hij nog stiller dan op mijne RT.
Heb daarvoor de C1 van Shuberth op mijne kop gehad, was de slechtste helm die ik ooit gehad heb (gebulder).
Als ik kan ga ik de nieuwe van BMW ook eens uitproberen maar het verschil zal dan wel groot moeten zijn met de Nolan. Van het prijsverschil kan ik wel wat ritjes maken.
Wat helmen betreft ga ik niet met opmerkingen op forums rekening houden, uitproberen is de boodschap!
Heb daarvoor de C1 van Shuberth op mijne kop gehad, was de slechtste helm die ik ooit gehad heb (gebulder).
Als ik kan ga ik de nieuwe van BMW ook eens uitproberen maar het verschil zal dan wel groot moeten zijn met de Nolan. Van het prijsverschil kan ik wel wat ritjes maken.
Wat helmen betreft ga ik niet met opmerkingen op forums rekening houden, uitproberen is de boodschap!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
wim_coessens
Hallo Vanguard,
Kan je volgen, uitproberen is en blijft de boodschap, maar ervaring krijg je maar door langdurig testen, nieuwe helmen zijn meestal wel OK.
Heb nu ook N 101, ben redelijk tevreden, geluid is geen punt, rij altijd met gehoorbescherming,extern zonnescherm is goed in de winter maar je kan in de zomer nooit met, zij het maar gedeeltelijk, open visier rijden en pinlock vind ik maar niks, komt gegarandeerd los na verloop van tijd (idem bij m'n N 100) en maakt krassen op de binnenzijde van je groot vizier en bij regenweer komt er water tussen beide vizieren waardoor je zicht al helemaal niks meer is.
Moet wel zeggen zolang alles vast staat en bij droog weer is pinlock OK.
Bij BMW zouden ze die pinlocks voorzien hebben van een siliconenstrook om insijpeling tussen beide vizieren tegen te gaan.
Kan je volgen, uitproberen is en blijft de boodschap, maar ervaring krijg je maar door langdurig testen, nieuwe helmen zijn meestal wel OK.
Heb nu ook N 101, ben redelijk tevreden, geluid is geen punt, rij altijd met gehoorbescherming,extern zonnescherm is goed in de winter maar je kan in de zomer nooit met, zij het maar gedeeltelijk, open visier rijden en pinlock vind ik maar niks, komt gegarandeerd los na verloop van tijd (idem bij m'n N 100) en maakt krassen op de binnenzijde van je groot vizier en bij regenweer komt er water tussen beide vizieren waardoor je zicht al helemaal niks meer is.
Moet wel zeggen zolang alles vast staat en bij droog weer is pinlock OK.
Bij BMW zouden ze die pinlocks voorzien hebben van een siliconenstrook om insijpeling tussen beide vizieren tegen te gaan.
De eerste pin-lock is bij mij ook losgekomen en heeft krassen veroorzaakt, daarop nieuw vizier en pin-lock aangeschaft en heb er geen problemen mee gehad. Ik denk dat de pin-lock af fabriek niet goed aangespannen worden. Bij het nieuw vizier geen problemen meer gehad.
Ook met water tussen beiden heb ik nog geen last gehad. Misschien moet je de plastik schroefjes van de pin-lock eens met een kleine schroevendraaier aanspannen.
Ook met water tussen beiden heb ik nog geen last gehad. Misschien moet je de plastik schroefjes van de pin-lock eens met een kleine schroevendraaier aanspannen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Heb ook dat probleem. Ik wou ook voor Nolan N103 gaan maar na de kritiek hier op het forum heb ik een beetje schrik gekregen. Zal hem echter binnenkort zelf eens gaan testen. De BMW VI heb ik aangehad en zit idd. goed. Binnenkort ook eens testen. Nadeel is wel dat hij redelijk duur uitvalt. Maar op veiligheid staat geen prijs...
Shoei Multitec en Schuberth C3 zijn ook nog in de running.
Shoei Multitec en Schuberth C3 zijn ook nog in de running.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
-
wim_coessens
Zitten Shoei en C3 niet in dezelfde prijsklasse als de syst VI?? allemaal rond de 500 euro?
Ik dacht dat Nolan N 103 rond de 300 zat
Ik dacht dat Nolan N 103 rond de 300 zat
Nolan € 329
Shoei € 450
Schuberth € 503
BMW VI € 597
....of toch ongeveer
Shoei € 450
Schuberth € 503
BMW VI € 597
....of toch ongeveer
-
moh_fan
- Contacteer:
albatros schreef:BMW VI € 597
....of toch ongeveer
Hier in NL kost de 6 zo'n €80 minder...
De mijne is in bestelling.

-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Raar
Ik dacht gezien te hebben dat het zonnescherm een uitsparing had ter hoogte van de neus,
op deze foto niet dus
Houdoe
Raar
Ik dacht gezien te hebben dat het zonnescherm een uitsparing had ter hoogte van de neus,
op deze foto niet dus
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
moh_fan
- Contacteer:
Op de foto is idd geen uitsparing thv de neus te zien.
De helmen die ik bij de dealer heb zien staan, hebben wel zo'n uitsparing.
Misschien dat het bij deze foto nog om een pré-productie gaat.
De helmen die ik bij de dealer heb zien staan, hebben wel zo'n uitsparing.
Misschien dat het bij deze foto nog om een pré-productie gaat.
-
Motorista7
De Schuberth C3 heeft zo'n uitsparing:pvde schreef:dacht gezien te hebben dat het zonnescherm een uitsparing had ter hoogte van de neus

R1200R
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Hier wel dus

Houdoe
Hier wel dus

Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
je kan het zonnescherm er waarschijnlijk uithalen en omdraaien zodat je kan kiezen tussen een rechte onderkant of met een uitsparing.
bij mijn J1 is dat toch zo.
groeten
bij mijn J1 is dat toch zo.
groeten
Zijn er bij die 6 ook ombouwstukken om er een Jet van te maken
Ik heb vooral interesse in een zonneklep zoals bij de 4 was voorzien. De 5 heeft dat niet meer
Ik heb vooral interesse in een zonneklep zoals bij de 4 was voorzien. De 5 heeft dat niet meer
De 5 kan je ombouwen tot Jet helm, de 6 echter (voorlopig??) niet.Harald schreef:Zijn er bij die 6 ook ombouwstukken om er een Jet van te maken
-
pvde
- Contacteer:
Yep,albatros schreef:Nolan € 329
Shoei € 450
Schuberth € 503
BMW VI € 597
....of toch ongeveer
Dit is wel de prijs van een 6 met decoraties
De zwarte kost € 518,94 en de zilvere en grijze € 539,91
PS: Opgelet de maten van de 6 verschillen met die van de 5 en 4,
met de 4 en 5 had ik maat 59/60 nu met de 6 heb ik maat 58/59 de 60/61 was me iets te groot.
Houdoe

De BMW info-man op de IFMA vorig jaar bevestigde me dat de uitsparing inderdaad standaard zal zijn op de productiemodellen.pvde schreef:Yep,
Raar![]()
op deze foto niet dus![]()
Houdoe
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Neen, wegens het scharniersysteem van de helm (idem als Nolan) kan deze niet tot jethelm worden omgebouwd.
Als je de accessoirelijst bekijkt zie je dat er twee soorten zonneschermen zijn, een lang en kort. Eveneens zijn er andere wangkussens verkrijgbaar.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Nolan 103 en de Schuberth C3, maar het gaat toch de BMW worden. Ik heb jaren met de Nolan 101 gereden en was steeds tevreden, maar in de winkel kwam ik in gesprek met een doorwinterde motorrijder die wegens de prijs de Nolan 103 had gekocht en toch ook de BMW heeft besteld. Zijn opmerking was dat de helm zeker niet slecht is maar dat de voorganger stukken beter was. De minpunten tegenover zijn vorige waren vooral meer geluid en het binnendringen van regenwater via de verluchting bovenaan. De Nolan N 103 heeft tegenover de 101 en 102 heel wat wijzigingen ondergaan en deze zijn niet ten voordele van de helm geweest. Ook is de laatste uitvoering is zwaarder.
De Schuberth ziet er dan weer zeer fragiel uit als je deze met de BMW vergelijkt. De BMW is in dezelfde maat 15gr zwaarder. Nu, goed of slecht hangt allemaal af van de drager en type motorfiets. Mijn keuze is gemaakt.
Als je de accessoirelijst bekijkt zie je dat er twee soorten zonneschermen zijn, een lang en kort. Eveneens zijn er andere wangkussens verkrijgbaar.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Nolan 103 en de Schuberth C3, maar het gaat toch de BMW worden. Ik heb jaren met de Nolan 101 gereden en was steeds tevreden, maar in de winkel kwam ik in gesprek met een doorwinterde motorrijder die wegens de prijs de Nolan 103 had gekocht en toch ook de BMW heeft besteld. Zijn opmerking was dat de helm zeker niet slecht is maar dat de voorganger stukken beter was. De minpunten tegenover zijn vorige waren vooral meer geluid en het binnendringen van regenwater via de verluchting bovenaan. De Nolan N 103 heeft tegenover de 101 en 102 heel wat wijzigingen ondergaan en deze zijn niet ten voordele van de helm geweest. Ook is de laatste uitvoering is zwaarder.
De Schuberth ziet er dan weer zeer fragiel uit als je deze met de BMW vergelijkt. De BMW is in dezelfde maat 15gr zwaarder. Nu, goed of slecht hangt allemaal af van de drager en type motorfiets. Mijn keuze is gemaakt.
Is de BMW syst 6 nu al ergens te koop? Ik denk toch ook voor dit model te gaan. Heb dit weekend nog een negatieve reactie over de Nolan n103 gekregen en met eigen ogen vastgesteld
De hele rit aangedampt...
Probleem dat ik echter heb met de syst 6 is dat maat 60/61 iets te groot uitvalt en 58/59 dan weer enorm spant
Probleem dat ik echter heb met de syst 6 is dat maat 60/61 iets te groot uitvalt en 58/59 dan weer enorm spant
-
wim_coessens
Mijn beslissing is ook genomen, zal syst VI worden.
Zal deze week even prijs en levertermijn navragen bij de dealer.
Zal deze week even prijs en levertermijn navragen bij de dealer.
-
pvde
- Contacteer:
Yep,albatros schreef:Probleem dat ik echter heb met de syst 6 is dat maat 60/61 iets te groot uitvalt en 58/59 dan weer enorm spant
Neem dan toch maar de 58/59 want na een tijdje wordt de helm toch wat losser
Houdoe

-
pvde
- Contacteer:
Yep,wim_coessens schreef:Zal deze week even prijs en levertermijn navragen bij de dealer.
De zwarte kost € 518,94
De zilvere en grijze € 539,91
De gedecoreerde € 597,14
Houdoe

iemand al weet van een dealer die ze op voorraad heeft (zilvergrijs maat 58/59 of 60/61) ?
groeten,
Danny
groeten,
Danny
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Tijdens de K-dagen hadden ze bij Meeusen en Antwerp Motor Store enkele pasmodellen, voorlopig enkel op bestelling of je zou geluk moeten hebben en eens rondbellen bij de dealers
PS: ik weet dat er wel al enkele verkocht zijn bij AMS
Houdoe
Tijdens de K-dagen hadden ze bij Meeusen en Antwerp Motor Store enkele pasmodellen, voorlopig enkel op bestelling of je zou geluk moeten hebben en eens rondbellen bij de dealers
PS: ik weet dat er wel al enkele verkocht zijn bij AMS
Houdoe

BM Center heeft ook pasmodellen liggen, heb ze daarstraks nog eens goed bekeken en ze vallen wel erg in m'n smaak