Wielen R1200S op GS
Moderator: GVN
-
props-n-blades
Wielen R1200S op GS
Weet iemand of de wielen van een R1200S passen op de R1200GS ? Remschijven zijn waarschijnlijk wel van een andere diameter maar die kunnen misschien verplaatst worden ... 
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Re: Wielen R1200S op GS
Hoi,
Dit is niet zo vanzelf sprekend maar het kan...

Bij het voorwiel moet je de remklauwophanging wat aanpassen omdat door de bolling van de spaken deze laatste de klauwen raken.
Dit door de kleinere diameter van remschijven dan de S. De schijven van de GS passen wel probleemloos op de velgen van de S.
Verder moet je een afstandbus van de GS aanpassen zodat het in het S wiel past.
Bij het achterwiel is het de smalste velg van een S die kan. Hier moet je wel eerst een smallere uitlaatdemper zetten om plaats te maken voor het bredere wiel. Verder moet je zorgen dat je de bouten gebruikt van de gietwielen voor een GS. Die van spaakwielen zijn te lang. Het hart van een gietvelg is dunner dan dat van een spaakwiel.
Met een voorwiel van een RT of een ST heb je minder problemen met de remklauwophanging en is het dus makelijker.

Verder is het ook aan te raden om het spatbord voor te vervangen door een aangepast exemplaar of het weg te laten. Het originele vangt zoveel wind met het kleiner wiel en dit in kombinatie met het schitigere stuurgedrag is er bij snelheden boven de honderd bijna niet meer mee recht door te rijden.
Voor de rest is het wel een blikvanger en fun om mee te rijden. Het wordt een serieuze bochtenpikker.
GRTS Danny
Dit is niet zo vanzelf sprekend maar het kan...

Bij het voorwiel moet je de remklauwophanging wat aanpassen omdat door de bolling van de spaken deze laatste de klauwen raken.
Dit door de kleinere diameter van remschijven dan de S. De schijven van de GS passen wel probleemloos op de velgen van de S.
Verder moet je een afstandbus van de GS aanpassen zodat het in het S wiel past.
Bij het achterwiel is het de smalste velg van een S die kan. Hier moet je wel eerst een smallere uitlaatdemper zetten om plaats te maken voor het bredere wiel. Verder moet je zorgen dat je de bouten gebruikt van de gietwielen voor een GS. Die van spaakwielen zijn te lang. Het hart van een gietvelg is dunner dan dat van een spaakwiel.
Met een voorwiel van een RT of een ST heb je minder problemen met de remklauwophanging en is het dus makelijker.

Verder is het ook aan te raden om het spatbord voor te vervangen door een aangepast exemplaar of het weg te laten. Het originele vangt zoveel wind met het kleiner wiel en dit in kombinatie met het schitigere stuurgedrag is er bij snelheden boven de honderd bijna niet meer mee recht door te rijden.
Voor de rest is het wel een blikvanger en fun om mee te rijden. Het wordt een serieuze bochtenpikker.
GRTS Danny
He
Wel heel mooi hoor
Wel heel mooi hoor
BMW 650 F / BMW K1 / BMW 1100 GS / BMW R 1150 R ROCKSTER / BMW K 1200 S
-
props-n-blades
Bedankt Rusor !
De wielen van de RT of ST zijn wel mooi maar die van de S zijn veeeel mooier.
Wat zijn de rij-ervaringen met het 17" voorwiel ?
De wielen van de RT of ST zijn wel mooi maar die van de S zijn veeeel mooier.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
RUSOR schreef: Het wordt een serieuze bochtenpikker.GRTS Danny
-
tazdevil
Hey Danny,
Waar zijt ge met uw originele velgen naar toe gegaan.Ik zoek er zo'n.
Maar niet te vinden!
groeten Gerry
Waar zijt ge met uw originele velgen naar toe gegaan.Ik zoek er zo'n.
Maar niet te vinden!
groeten Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Tja... voor mij een weet en voor u een gokje he....tazdevil schreef:Hey Danny,
Waar zijt ge met uw originele velgen naar toe gegaan.Ik zoek er zo'n.![]()
Maar niet te vinden!![]()
groeten Gerry
Grapje... Zijn niet te koop verlopig.... Bij verkoop van de motor zal hij terug origineel gezet worden. Dus als ge ze wil hebben moet ge heel de motor er maar bij pakken
GRTS Danny
Ik vind het wel fun... Is iets nerveuzer maar eens gewend is er fijn mee te sturen. Als ik op onze standaard GSA stap voelt die aan als een vrachtwagenprops-n-blades schreef:Bedankt Rusor
Offroad is er natuurlijk niet meer met te rijden he....
Fotootje van GStephen tijdens de Weisenseetrip zegt eigenlijk meer dan honderden woorden

GRTS Danny
En terug

Waar is d'een tijd...

Waar is d'een tijd...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
props-n-blades
Bedankt RUSOR
Ik ga nooit offroad (behalve wat veldwegen) dus wel iets voor mij.
Er twee vinden in okkasie, da's wel iets anders natuurlijk...
Misschien eens horen bij gasten als de knalpot .....props-n-blades schreef:Bedankt RUSOR
GRTS Danny