Vervangruit van CalSci voor BMW R1200RT.........

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Luc VG

Vervangruit van CalSci voor BMW R1200RT.........

Bericht door Luc VG »

.
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met deze ruit van CalSci. Ben aan vervanging toe en twijfel .

http://www.calsci.com/motorcycleinfo/R1200RTprod.html (word ook in België verkocht)

Afbeelding

................................................................................................................

Deze V-Stream vindt ik een zeer mooie ruit en blijkbaar zijn er verschillende rijders tevreden van.

http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-046

Afbeelding

................................................................................................................

Nedplex ken ik ook maar staat iets te groot op de motor. En Wunderlich zou niet zo positief zijn.

Graag een reactie.

Mvg, Luc VG
.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
®win
Contacteer:

Re: Vervangruit van CalSci voor BMW R1200RT.........

Bericht door ®win »

Geen ervaring met ruiten op een RT1200, maar wel op een GT. Ik had zelf een ruit van Calsci en heb eens een dag proefgereden met een V-Stream van Z-Technik.

De Calsci ruit was qua vormgeving perfect, zonder enige vertekening. Ook bij hoge snelheden was er nauwelijks vervorming van de ruit. De ruit is met een laser gesneden, daarom is er geen kans op scheuren vanuit de bevestigingspunten. Grootste nadeel van de Calsci ruit is dat deze gemaakt is van (versterkt) polyacrylaat, wat nogal krasgevoelig is. In de bijna 2 jaar dat ik met deze ruit heb gereden is er overigens maar één krasje op gekomen, en dat was veroorzaakt met 1e montage. :oops: Poetsen met de bijgeleverde flacon of Plexus (verkrijgbaar bij o.a. de Hobbyist) en een microvezeldoekje houdt het scherm schoon en krasvrij.

De V-Stream was een prettige ruit die absoluut alle geluid om de helm weghaalde (mits je door de ruit heen kijkt). De ruit is gemaakt van Polycarbonaat, dat in zeer hoge mate bestand is tegen inslag (zie filmpje). Nadeel van deze ruit is, dat deze niet geheel vrij is van vertekening. Bij een bochtig traject wil ik altijd goed de weg kunnen zien om de bochten goed te kunnen inschatten en aansnijden. Kijkend door de V-Stream was dat voor mij niet mogelijk, waardoor ik de ruit omlaag zette en alsnog de wind op de helm en bij geopend vizier in het gezicht kreeg. Dit heeft mij ervan weerhouden de V-Stream aan te schaffen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
BMWF800R

Bericht door BMWF800R »

Ik heb enkele weken geleden de V Stream gekocht. Na 600 km ben ik tevreden. Daarmee wil ik zeggen dat het scherm beter is dan het origineel op gebied van turbulenties (lawaai)rond de helm en het zicht (ook bij het bochten pikken). Ik kan het scherm zo zetten dat ik er een cm of 5 boven kijk en bij het bochten blijf ik hetzelfde zicht hebben gelijk welke bocht ik neem.

Als je twijfelt kun je zonder probleem testrijden bij Ward in Teralfene.
Luc VG

Bericht door Luc VG »

BMWR1200RT schreef:Ik heb enkele weken geleden de V Stream gekocht. Na 600 km ben ik tevreden. Daarmee wil ik zeggen dat het scherm beter is dan het origineel op gebied van turbulenties (lawaai)rond de helm en het zicht (ook bij het bochten pikken). Ik kan het scherm zo zetten dat ik er een cm of 5 boven kijk en bij het bochten blijf ik hetzelfde zicht hebben gelijk welke bocht ik neem.

Als je twijfelt kun je zonder probleem testrijden bij Ward in Teralfene.
Bedankt,

Het gaat mij vooral om vlot boven het scherm te kunnen kijken. En tegelijk uit de wind zonder dat geroffel rond mijn helm.

Mvg, Luc VG
.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik rij nu al een jaar met de V-stream en ben er super tevreden van :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Den Bruno verkoopt zijn V-Stream, kijk effe in de "TE KOOP" rubriek :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Luc VG

Bericht door Luc VG »

(s)Campi Di Pampi schreef:Den Bruno verkoopt zijn V-Stream, kijk effe in de "TE KOOP" rubriek :wink:
Heb hem al gemaild. Thx.
Mvg, Luc VG
.
toefferke

Bericht door toefferke »

Ik heb momenteel een Nedplexruit gemonteerd op mijn RT en ben er zeer tevreden van.
O4
Contacteer:

Bericht door O4 »

®win schreef: De Calsci ruit was qua vormgeving perfect, zonder enige vertekening. Ook bij hoge snelheden was er nauwelijks vervorming van de ruit. De ruit is met een laser gesneden, daarom is er geen kans op scheuren vanuit de bevestigingspunten. Grootste nadeel van de Calsci ruit is dat deze gemaakt is van (versterkt) polyacrylaat, wat nogal krasgevoelig is. In de bijna 2 jaar dat ik met deze ruit heb gereden is er overigens maar één krasje op gekomen, en dat was veroorzaakt met 1e montage. :oops: Poetsen met de bijgeleverde flacon of Plexus (verkrijgbaar bij o.a. de Hobbyist) en een microvezeldoekje houdt het scherm schoon en krasvrij.
Hallo Erwin,

bij hoeveel graden is de materie gesneden met de laser ?
:arrow: dat creeërt microbeschadingen.
De beste manier om schermen of platte kofferdeksels :wink: te produceren is met een 5-as frees. Laser is interessanter voor meubilair of zo maar niet voor motorschermen.

®win schreef:De V-Stream was een prettige ruit die absoluut alle geluid om de helm weghaalde (mits je door de ruit heen kijkt). De ruit is gemaakt van Polycarbonaat, dat in zeer hoge mate bestand is tegen inslag (zie filmpje). Nadeel van deze ruit is, dat deze niet geheel vrij is van vertekening. \.
Een nieuwe onverwerkte plaat van PC is zeer sterk.
PC houdt niet van trilling en kan zoals alle plastic-soorten scheuren. De scheur onstaat steeds vanuit een beschadigd punt.
PC kan niet tegen UV en benzine.
De coating van PC is zeer gevoelig. Het risico is dat de coating gaat schilferen en het scherm gaat verkleuren.
Wat ons betreft is de oplossing voor motorschermen PMMA high resistant.
Stabiel in de tijd, 20 jaar is geen probleem, betaalbaar, behoeft geen beschermlaag (coating).
Verdraagt chemische agressie.

Dit ter informatie voor degenen onder u die graag willen weten waarover ze praten.

Groeten,

Olivier
wind protection and aerodynamic solutions
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Hallo Olivier,

Bedankt voor je expertise. Van de Calsci ruit weet ik niet wat de temperatuur is geweest bij laseren (ik was er niet bij ;) ). Ik weet alleen dat er nog geen enkel scherm op een K1200GT is gescheurd, ook niet na te zijn blootgesteld aan zeer hoge snelheden (dit in tegenstelling tot aftermarketschermen van andere merken).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Beer Met Wielen

Bericht door Beer Met Wielen »

Hoi,

Ik heb een Secdem (of Sedcem - weetikveel) ruit te koop, indien je wenst mag je ze - gratis - wel eens proberen.

indien intresse, stuur maar een PB.

Groetjes,
Luc.
BMW R1200GSA
Ducati Multistrada
Clublid
Heel gelukkige mens
Luc VG

Bericht door Luc VG »

Beer Met Wielen schreef:Hoi,

Ik heb een Secdem (of Sedcem - weetikveel) ruit te koop, indien je wenst mag je ze - gratis - wel eens proberen.

indien intresse, stuur maar een PB.

Groetjes,
Luc.
Bedankt voor het aanbod maar wellicht liever een V-Stream.

Mvg,
.
Plaats reactie