Geen ervaring met ruiten op een RT1200, maar wel op een GT. Ik had zelf een ruit van Calsci en heb eens een dag proefgereden met een V-Stream van Z-Technik.
De Calsci ruit was qua vormgeving perfect, zonder enige vertekening. Ook bij hoge snelheden was er nauwelijks vervorming van de ruit. De ruit is met een laser gesneden, daarom is er geen kans op scheuren vanuit de bevestigingspunten. Grootste nadeel van de Calsci ruit is dat deze gemaakt is van (versterkt) polyacrylaat, wat nogal krasgevoelig is. In de bijna 2 jaar dat ik met deze ruit heb gereden is er overigens maar één krasje op gekomen, en dat was veroorzaakt met 1e montage.

Poetsen met de bijgeleverde flacon of Plexus (verkrijgbaar bij o.a. de Hobbyist) en een microvezeldoekje houdt het scherm schoon en krasvrij.
De V-Stream was een prettige ruit die absoluut alle geluid om de helm weghaalde (mits je door de ruit heen kijkt). De ruit is gemaakt van Polycarbonaat, dat in zeer hoge mate bestand is tegen inslag (zie
filmpje). Nadeel van deze ruit is, dat deze niet geheel vrij is van vertekening. Bij een bochtig traject wil ik altijd goed de weg kunnen zien om de bochten goed te kunnen inschatten en aansnijden. Kijkend door de V-Stream was dat voor mij niet mogelijk, waardoor ik de ruit omlaag zette en alsnog de wind op de helm en bij geopend vizier in het gezicht kreeg. Dit heeft mij ervan weerhouden de V-Stream aan te schaffen.