hp2 heeft net de geest gelaten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

wilsonekexx

hp2 heeft net de geest gelaten

Bericht door wilsonekexx »

hallo, ja mannen het is me wa kom ik van mijn werk vandaag 300m van mijn deur met mijne hp2,op een gravelpadje tegen ongeveer 90 per uur ne grote doffe slag ,achterwiel geblokeerd en net ni op mijn bakkes.geen beweging meer in te krijgen.godverdome.daar gaat mijn paasweekend.kem hem thuis naar de garage gevoerd .,wa zalt nu weer zijn.alleee ik hou ulle op de hoogte.
teleurgesteld wilsoneke
pvde
Contacteer:

Re: hp2 heeft net de geest gelaten

Bericht door pvde »

Yep,
Oeps, dat is balen net voor een weekendje off-road rijden.
Hopelijk valt de opgelopen schade nog mee.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

'k Hoop voor jou dat er geen klep is afgebroken...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Drijfstang afgebroken, kleppen afgebroken of krom....komt nog al eens voor bij de 1200. Waarschijnlijk rechtse cilinder?

hopelijk nog garantie.

Veel sterkte en succes
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Da's serieus minder man, hopelijk is 't niet 't ergste scenario, maar 't klinkt wel zo :-(

Maar ge hebt toch uwen Adv. nog om naar 't paasw-end te gaan :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Als een drijfstang afbreekt dan is dat gewoon garantie, dan heeft het product niet de eigenschappen die je redelijker wijs mag verwachten.

Maar wara maken jullie dat uit op, gebroken klep drijfstang etc.. kan wel gewoon een geimplodeerde benzine pomp zijn (als dat al kan)
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ach Kees, noem het ervaring... ik weet er helaas alles van.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Werner Von C.
Contacteer:

Idd, het lijkt toch wel érg op het bekende gebroken-klep-fenomeen.
Ik hoop van harte dat ik me vergis, deze keer.
wilsonekexx

het vervolg, vandaag een dag verlof genomen. mijn motor werd vandaag gedemonteerd ,het verdict is klep afgebroken met gevolg :cilinderkop en cilinder kompleet naar den duvel alsook piston en enkele lagers beschadigd.wat mij direkt opviel was de groote slijtage van de kettinggeleiders nu alles open ligt.
even naar naar de mogelijke oorzaak gevraagd ,antwoord men dat dit een gekend probleem is,en dat hij de dag dat ik hem erover gebeld had het onmiddelijk wist..???.oorzaak,slecht ontstekingsmoment enof klepspeling???, wel straf want de moto heeft een groot onderhoud gekregen een kleine 5000km geleden.ze zijn gemaakt om te rijden meneer niet om mee te breken hoor ik nog.ik ze hem ,heb je de reclame al van bmw over de hp2 gezien.
kan al wel zeggen dat de hp voorlopig niet hersteld word wegens finacieel niet haalbaar nu.zal dit seizoen maar met mijne 1150 verder moeten.endat er van de1200 reeks nimmer of te nooit nog iets op de hof komt.
kga er met mijn broer ene drinken nu want het zit me hoog,heel hoog efen doorspoelen
alle veel sucses en schadevrije kilomters gewenst.
wilsoneke
Laatst gewijzigd door wilsonekexx op 10 apr 2009, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Rechtsbijstand inschakelen, dit mag niet voorkomen, en als het vaker vorokomt is het een verborgen gebrek dus zal BMW dat onder garantie moeten vervangen...
Gaby

Bericht door Gaby »

wilsoneke schreef:endat er van de 1200 reeks nimmer of te nooit nog iets op de hof komt.
wilsoneke
Ga je er dan van uit dat dit een algemeen 1200 probleem is en niet een HP2 probleem?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
wilsonekexx

datweet ik niet he ,het is niet aan mij om dit te zeggen,dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
mijn motor is een 2005 die ik destijds zelf tweedehands gekocht heb in duitsland .
kga er hier verder geen hele preek meer over houden,maar wou dit toch even neerschrijven
wilsoneke
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Gaby schreef:
wilsoneke schreef:endat er van de 1200 reeks nimmer of te nooit nog iets op de hof komt.
wilsoneke
Ga je er dan van uit dat dit een algemeen 1200 probleem is en niet een HP2 probleem?
Neenee, geen algemeen 1200 probleem, alleen maar voor de 1200 boxers... De K1200's hebben daar weinig tot geen last van... :clown:
GS staat voor geil speelgoed
portman

Bericht door portman »

Niet dé 1200 cc boxer. Enkel het eerste 1200 cc motorblok uit de GS-reeks (met 100 pk als ik me niet vergis). Er zijn geen meldingen van kapotte kleppen enz. op RT/R/ST. Ik denk dat het Duitse blad Motorrad voor het eerst melding heeft gemaakt van het fenomeen nadat hun langeduurtest GS kapot draaide door een kapotte rechterklep. BMW heeft zijn conclusies genomen en het blok van de RT doet nu ook dienst in de GS. Zo heb ik het toch gelezen in Motorrad. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

r&w&m&l schreef:Niet dé 1200 cc boxer. Enkel het eerste 1200 cc motorblok uit de GS-reeks (met 100 pk als ik me niet vergis). Er zijn geen meldingen van kapotte kleppen enz. op RT/R/ST. Ik denk dat het Duitse blad Motorrad voor het eerst melding heeft gemaakt van het fenomeen nadat hun langeduurtest GS kapot draaide door een kapotte rechterklep. BMW heeft zijn conclusies genomen en het blok van de RT doet nu ook dienst in de GS. Zo heb ik het toch gelezen in Motorrad. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
De blokken uit de latere reeksen draaien ook in de soep, dat is de reden waarom ik mijn 1200 2005 met 50.000 km verkocht heb, geen garantie meer en nog veel mogelijk dure problemen in 't vooruitzicht....Liever terug iets fris en nieuw, na 3 BMW gS'en deze keer een Oostenrijker met 3 jaar garantie standaard. helaas de reputatie vd 1200 is slecht, heel slecht. Als er ooit nog een BMW in huis komt zal het een goeie ouwe betrouwbare 1100 of een 1150 zijn....

innige deelneming Wilsonneke, ik zat er niet ver naast met mijn prognose, helaas
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Smullie schreef:
Gaby schreef:
wilsoneke
Neenee, geen algemeen 1200 probleem, alleen maar voor de 1200 boxers... De K1200's hebben daar weinig tot geen last van... :clown:
De K1200 's hebben meer dan genoeg andere problemen dus breekt mijne mond niet open :wink:

Van die rechtsbijstand , vergeet het want hoe of wat ga je bewijzen ... het enige waar je op kan hopen is een tssnkomst in Kulanz ... veel hangt af van de importeur en de dealer waar je op onderhoud gaat.

Toen mijn versnellingsbak van de K1200R stuk ging was de tussenkomst (na al die vele ellende die ik gehad heb) van BMW en mijn EX-dealer om te wenen. Ik heb hem dan uiteindelijk zelf laten vervangen door een jonge versnellingsbak en dan ook nog een stuk goedkoper dan de voorziene (met tussenkomst in Kulanz) kost die BMW me wilde laten betalen ..

Het uiteindelijke verdict was BMW buiten en een ander motoke binnen :wink:

MAW probeer eerst te onderhandelen met je dealer want mijn inziens is dit wel ABNORMALE schade

mvg

Stef
portman

Bericht door portman »

Dirk Pauwels schreef:De blokken uit de latere reeksen draaien ook in de soep, dat is de reden waarom ik mijn 1200 2005 met 50.000 km verkocht heb
Inderdaad, bouwjaren 2005, 2006 en deel van 2007 geloof ik (specifiek weet ik niet). Dan is men overgestapt op het blok van de RT. Ik heb nog geen weet van meldingen van kapotte kleppen op RT's. Iemand wel?

Trouwens, ik geef iedereen met een R1200GS of afgeleide met het 'oude' motorblok het advies om hem te verkopen. Mijn ex-GS van 2005 is ook kapot gedraaid door een kapotte rechterklep.
Gaby

Bericht door Gaby »

Zonder afbreuk te willen doen aan de ernst van de zaak en aan de oprechtheid van de eigenaar om
dit probleem aan de kaak te stellen vraag ik me toch af hoe anderen (wij dus) kunnen inschatten of
het al dan niet om een onaanvaardbaar falen gaat. Aangezien het om een tweedehandsmotor gaat
weet zelfs de huidige eigenaar niet ten volle wat er ooit met de motor gebeurt is, laat staan dat wij
dat kunnen weten en beoordelen. Ik ben er redelijk zeker van dat het mogelijk is om mechanische
spullen te gebruiken op een manier dat de kans op een of ander falen niet zal uitblijven, het zou wat
dat betreft misschien beter zijn indien het voertuig een log zou bijhouden over de meest cruciale
parameters van het gebruik. Dit zou in een aantal gevallen de dealer of het merk kunnen ontslaan
van het naleven van garantie maar het zou ook de gebruiker als ernstig argument kunnen dienen
dat het voertuig in kwestie op normale manier gebruikt werd.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Er gebeuren hier zaken met die motorblokken die ik in feite bij andere motormerken nog niet dikwijls heb weten voorkomen ... Ik ben zelf dagelijks met een motorforum bezig en dit al jaren dus ik lees wel wat over motoren enz ...
Zou dit iets van betekenis kunnen zijn of referentie ? Ik denk het wel :wink:

mvg

Stef
Gaby

Bericht door Gaby »

Wel, dat hangt er vanaf wat "dikwijls" betekent.
Kan je daar percentages opplakken, zowel van BMW als van andere merken,
en kom je dan zo tot het besef dat er in Beieren etwas loss ist?
Ik denk eigenlijk van niet, maar ik kijk uit naar resultaten van onderzoek die het tegendeel bewijzen!
Werner Von C.
Contacteer:

Het gebroken-klep-fenomeen is bekend, de oorzaak daarentegen is nog steeds niet achterhaald.
Gelukkig gebeurt het niet zo frequent als de ringantenne-story, maar je zal als eigenaar van je dure fiets, buiten garantie, zulks maar meemaken.

De herstelkost is dermate hoog dat je op zoek naar een nieuw vervoermiddel kan.

Ik heb wél voorbeelden van enkele -Duitse- eigenaars die een volledig nieuwe RT of motor hebben gekregen van Bmw Duitsland, bij hen gebeurde het nog in volle garantieperiode.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Gaby schreef:Wel, dat hangt er vanaf wat "dikwijls" betekent.
Ik denk eigenlijk van niet, maar ik kijk uit naar resultaten van onderzoek die het tegendeel bewijzen!
Geef me dan eens voorbeelden van motormerken waar dergelijke zaken ook gebeuren ?

Een R1, Fireblade enz enz wordt toch ook veel verkocht ?

Hier op het forum moet je echt niet ver zoeken om toch wat ellende te vinden :roll:

mvg

Stef
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik ben niet degene die hier vergelijkingen moet waar maken, dat bent u, ik trek ze juist in twijfel. U draait
de rollen even gemakkelijk om als u beweringen doet die niet gefundeerd werden.
Toon dus aan dat uw stellingen kloppen of maak ze niet zomaar.
Het valt me vaak op dat er vanuit een begrijpelijke (en wellicht terechte) frustratie maar wat in 't wilde weg wordt geschoten.
Ook uw laatste opmerking toont dat aan, enkel degenen met klachten hoor je, zij die geen problemen hebben
komen dat maar zelden vertellen.
Dat alles wil natuurlijk niet zeggen dat BMW (of een ander merk) geen spullen zou hebben die ondermaats
zouden zijn, zeker niet, maar
pascal

Bericht door pascal »

Gaby schreef:Wel, dat hangt er vanaf wat "dikwijls" betekent.
Het is natuurlijk heeeeeeeeel gemakkelijk om de bewijslast aan iemand anders te vragen,of een arbritaire bewering te doen vastleggen met bewijskracht
Ik heb genoeg argumenten om te beweren dat de produktie van bmw (en ook van andere fabrikanten) te lijden heeft onder kwaliteitsproblemen( waar BMW dat zelf ruiterlijk toegeeft)
Maar dat zijn zaken dat je spijtig genoeg hier op dit forum niet kunt op tafel leggen,zonder te worden afgeschoten als debiel
Het zal maar je dure HP zijn ,die betaalt is met hardverdiende spaarcenten ,die nu waardeloos in een garage staat,en daar draait het allemaal om
Gaby

Bericht door Gaby »

Is het niet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gemakkelijker om zomaar wat te beweren? Arbitraire beweringen, net wat u zegt!
Is het dan niet logisch dat beweringen moeten kunnen gestaafd worden en dat, als het niet kan, het niet meer zijn dan losse flodders? Naar ik meen is het gangbaar dat iemand die bepaalde dingen beweert (zeker als ze andere partijen in een slecht daglicht stellen) dat ook kunnen staven. En ook als je het slachtoffer geworden bent van ongelooflijke pech, eventueel tengevolge van kwalitatieve gebreken van het product, heb je nog niet het recht om met betrekking tot het merk in kwestie zomaar wat te gaan beweren, da's roddelen (of erger) en daar bewijs je de leden van het forum geen goede diensten mee, het dient volgens mij dan ook meer om de frustratie een uitlaatklep te bieden en eventueel om de reputatie van het merk in kwestie te beschadigen.
Gesloten