onstabiel gedrag r1200rt?
Moderator: GVN
onstabiel gedrag r1200rt?
Sinds enkele weken valt het mij op dat ik op de autoweg precies een onstabiel gedrag ondervind. Het gedrag is best te vergelijken alsof er heel veel wind staat die zich dan laat voelen op de schouders. In 't begin sloeg ik er niet zoveel acht op omdat ik er vast van overtuigd was dat er veel wind stond. Doch dan viel het mij daarna op dat het niet kan blijven waaien.
Zou het kunnen dat de rubbers dit gedrag veroorzaken omdat ze misschien hun beste tijd hebben gehad? De banden zijn niet meer nieuw maar hun profiel mag (volgens mij) nog best gezien worden. De band staat wel wat "vierkant". Dit komt doordat ik veel autoweg heb genomen. De bandenboer spreekt er zich niet over uit.
Wie heeft er een mening?
Zou het kunnen dat de rubbers dit gedrag veroorzaken omdat ze misschien hun beste tijd hebben gehad? De banden zijn niet meer nieuw maar hun profiel mag (volgens mij) nog best gezien worden. De band staat wel wat "vierkant". Dit komt doordat ik veel autoweg heb genomen. De bandenboer spreekt er zich niet over uit.
Wie heeft er een mening?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: onstabiel gedrag r1200rt?
.
Ik had tot voor kort hetzelfde fenomeen. Lag aan 2 zaken.
1. Slechte banden
2. slecht afgestelde vering
Beiden in orde gezet en ziedaar weg fenomeen.
Succes.
Mvg, Luc VG
.
Ik had tot voor kort hetzelfde fenomeen. Lag aan 2 zaken.
1. Slechte banden
2. slecht afgestelde vering
Beiden in orde gezet en ziedaar weg fenomeen.
Succes.
Mvg, Luc VG
.
Laatst gewijzigd door Luc VG op 12 apr 2009, 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RS ... R1150RT .... R1200RT .... en opnieuw een R1200RT ....
-
moh_fan
- Contacteer:
3. Zijkoffers op
4. Topkoffer (de grote 49ltr) op
5. Combinatie van beide
Ik moet zeggen dat vooral die grote topkoffer een enorm verschil maakt qua stabiliteit.
Een beetje wind geeft al snel een nerveus, zoekerig gevoel...
4. Topkoffer (de grote 49ltr) op
5. Combinatie van beide
Ik moet zeggen dat vooral die grote topkoffer een enorm verschil maakt qua stabiliteit.
Een beetje wind geeft al snel een nerveus, zoekerig gevoel...
Gewoon een paar nieuwe zolen en het probleem is weg.
Die onstabiliteit is een normaal gevoel dat je krijgt als ze beginnen te verslijten.
Effe in de buidel tasten en alles is opgelost.
Die onstabiliteit is een normaal gevoel dat je krijgt als ze beginnen te verslijten.
Effe in de buidel tasten en alles is opgelost.
Waarschijnlijk uw balhoofd dat versleten is of slecht afgeregeld is (te vast).
Zet uw motor eens op zijn middenbok en steek iets onder het motorblok zodat het voorwiel van de grond is.
Nu moet het stuur heel soepel van links nar rechts kunnen bewegen.
Groetjes Luc
Zet uw motor eens op zijn middenbok en steek iets onder het motorblok zodat het voorwiel van de grond is.
Groetjes Luc
Ik zou toch maar eerst die "een beetje vierkante" banden vervangen en dan kijken of er nog problemen zijnlukske schreef:Waarschijnlijk uw balhoofd dat versleten is of slecht afgeregeld is (te vast).
Groetjes Luc
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
ik zou ook gewoon even de bandenspanning controleren
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Het zou ook kunnen dat het de spoorvorming is op onze perfect onderhouden autostrades....
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08