Baehr intercom + R1200RT !
Moderator: GVN
-
hla
- Contacteer:
Binnen een week of twee gaat de moto terug binnen voor aanpassing van de intercom-installatie. De volgende twee weekends heb ik hem nodig, en dus is het wachten. Ik plan namelijk ook een andere aanpassing die enkele dagen zal duren, waardoor ik het risico heb om hem niet terug te hebben voor het weekend. Dus wachten tot een rustig weekend.
Alle bedrading zal verlegd worden en de intercom zelf zal ook naar achteren verhuizen
Hopelijk gaat het dan veel beter
Alle bedrading zal verlegd worden en de intercom zelf zal ook naar achteren verhuizen
Hopelijk gaat het dan veel beter
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
-
betaburned
Na enige tijd zonder 'al te veel' problemen heeft zopas ontstoorder nr 3 het ook begeven & herbegint het fluitconcert. Inmiddels wil de garage niet meer tussenkomen. Alles werkt gedurende een paar maanden en dan begeeft het spul & herbegint de miserie. Ik heb al eens geprobeerd de kabels te verleggen, maar dat schijnt niet te helpen. Bovendien is het probleem telkens verholpen als je er een nieuwe ontstoorder in steekt...
Probleem is dus de kost van dat spul & naar het schijnt zouden dit type ontstoorders binnenkort verdwijnen daar Baehr inmiddels een nieuw type intercom op de markt heeft gebracht specifiek voor de RT1200 (??? dixit winge motors)
Zijn er intussen nog Rt1200 rijders die problemen hebben met de ontstoorder?
Probleem is dus de kost van dat spul & naar het schijnt zouden dit type ontstoorders binnenkort verdwijnen daar Baehr inmiddels een nieuw type intercom op de markt heeft gebracht specifiek voor de RT1200 (??? dixit winge motors)
Zijn er intussen nog Rt1200 rijders die problemen hebben met de ontstoorder?
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
-
hla
- Contacteer:
De mijne heeft tot voor kort perfect gewerkt.
Nu merk ik echter op dat er een fluittoon doorkomt wanneer de moto koud is, dus direct na het starten.
Na enkele minuten valt dit plats volledig weg, en dan blijft het ook weg, tot de volgende dag.
Echt alsof iemand een schakelaar over haald
Ik hoop dat het daarbij blijft, dat het binnenkort niet volledig doorslaat.
Nu merk ik echter op dat er een fluittoon doorkomt wanneer de moto koud is, dus direct na het starten.
Na enkele minuten valt dit plats volledig weg, en dan blijft het ook weg, tot de volgende dag.
Echt alsof iemand een schakelaar over haald
Ik hoop dat het daarbij blijft, dat het binnenkort niet volledig doorslaat.
R1200RT
R1200RT
-
HanzThePanz
Mijn Baehr R1200RT intercom heb ik zelf volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing in het kontje achter de buddy, dus boven/achter het achterlicht gemonteerd. Ik heb tevens de radio/cdspeler aangesloten op de Baehr. Vlakbij de intercom zit het Baehr ontstoringsfilter weggestopt. Ook m'n Garmin 2720 én een mp3-speler zitten op de Baehr aangesloten.
Ik heb deze combinatie nu ongeveer een jaar en heb nul komma nul problemen ervaren... Géén bijgeluiden, géén gefluit, géén gebrom.
Als ik de berichten die ik lees over falende intercoms mag geloven, ligt het altijd aan de plaats van het ontstoringsfilter. Dat filter dient zo dicht mogelijk bij de intercom te zitten en zo ver mogelijk van de bobines/bougies.
Ik heb deze combinatie nu ongeveer een jaar en heb nul komma nul problemen ervaren... Géén bijgeluiden, géén gefluit, géén gebrom.
Als ik de berichten die ik lees over falende intercoms mag geloven, ligt het altijd aan de plaats van het ontstoringsfilter. Dat filter dient zo dicht mogelijk bij de intercom te zitten en zo ver mogelijk van de bobines/bougies.
Don't fix it if it ain't broken...
-
hla
- Contacteer:
Bij mij is alles door in dealer gemonteerd.
Eerst zat de intercom vooraan boven de batterij.
Daarna is hij verplaatst naar achteren en met een nieuwe ontstoorfilter waren de problemen inderdaad weg.
Ik hoorde vooral een gezoem van de motor, hoe hoger het toerental hoe hoger het zoemgeluid in de intercom.
Ik heb nu echter gedurende bijna één jaar gereden zonder de minste problemen of geluiden, alles werkte perfect.
Tot nu.
Na enkele min. wordt een schakelaar omgelegt en is het terug zoals het hoort te zijn: geruisloos.
Maar die eerste min. geeft hij opnieuw een zoemtoon door.
Dat kan dus niet aan de ligging van de ontstoorder liggen. Ik zou moeten kijken waar die juist zit (dacht ook achteraan) maar als die bijna een jaar werkt, dan is het zijn positie toch niet?
Ik rij iedere dag in de week, altijd alleen. Dus heb ik enkel ervaring met de radio of CD. De intercom is sedert eind zomer vorig jaar niet meer gebruikt dus ik weet niet wat die nu zegt.
Voorlopig ben ik echter medisch niet in staat te rijden, maar in April gaat de moto binnen voor onderhoud, en dan laat ik er toch nog eens naar kijken. Hopelijk kunnen ze het dan oplossen.
Eerst zat de intercom vooraan boven de batterij.
Daarna is hij verplaatst naar achteren en met een nieuwe ontstoorfilter waren de problemen inderdaad weg.
Ik hoorde vooral een gezoem van de motor, hoe hoger het toerental hoe hoger het zoemgeluid in de intercom.
Ik heb nu echter gedurende bijna één jaar gereden zonder de minste problemen of geluiden, alles werkte perfect.
Tot nu.
Na enkele min. wordt een schakelaar omgelegt en is het terug zoals het hoort te zijn: geruisloos.
Maar die eerste min. geeft hij opnieuw een zoemtoon door.
Dat kan dus niet aan de ligging van de ontstoorder liggen. Ik zou moeten kijken waar die juist zit (dacht ook achteraan) maar als die bijna een jaar werkt, dan is het zijn positie toch niet?
Ik rij iedere dag in de week, altijd alleen. Dus heb ik enkel ervaring met de radio of CD. De intercom is sedert eind zomer vorig jaar niet meer gebruikt dus ik weet niet wat die nu zegt.
Voorlopig ben ik echter medisch niet in staat te rijden, maar in April gaat de moto binnen voor onderhoud, en dan laat ik er toch nog eens naar kijken. Hopelijk kunnen ze het dan oplossen.
R1200RT
R1200RT
Ik weet niet of het nog voor iemand interessant kan zijn maar ik had ook het probleem van fluiten na een tijdje. Zeer vervelend en niet uit te houden. Toevallig heb ik ontdekt dat de intercom 180° draaien op zijn as het probleem kan oplossen. (Althans bij mij.) Volgens iemand die ik ken niet onlogisch daar de storing komt van de +pool.
Moest er iemand het uitproberen en met succes laat het mij dan weten aub.
Moest er iemand het uitproberen en met succes laat het mij dan weten aub.
-
Roadrunner NL
Heeft iemand meer informatie over een dergelijk ontstoringsfilter? Ik gebruik mijn MIT100 in combinatie met een SP2610. Dit werkt prima, maar er zit wel een duidelijke tik in de intercom die een relatie heeft met het toerental. Ik heb al geprobeerd om de bedrading anders te leggen, maar dit had geen merkbaar effect. De intercom is via een aardlusisolator (galvanische scheiding) aangesloten op de voeding. Is dit hetzelfde als het boven genoemde ontstoringsfilter of niet?HanzThePanz schreef: Als ik de berichten die ik lees over falende intercoms mag geloven, ligt het altijd aan de plaats van het ontstoringsfilter. Dat filter dient zo dicht mogelijk bij de intercom te zitten en zo ver mogelijk van de bobines/bougies.
Tom.
BMW R1150RT 2001 Dark blue
-
HanzThePanz
-
betaburned
bij mij steekt hij ook vanachter in het kont reeds sinds de eerste installatie. De filter stak eerst er vlak bij / boven, sindsdien zijdelings van de intercom.
Ik haal cd/muziek binnen via de intercom dus je hoort wel onmiddellijk als er zich een probleem voordoet. intussen heb ik ergens een suggestie gevonden om de draden in te wikkelen met zilverpapier om ze te isoleren (?). Nog niet de kans gehad dat te testen.
Eerlijkheidshalve, Winge heeft gewoon de ontstoorder opnieuw onder garantie vervangen & ik ben weer tijdelijk verlost ....
Ik haal cd/muziek binnen via de intercom dus je hoort wel onmiddellijk als er zich een probleem voordoet. intussen heb ik ergens een suggestie gevonden om de draden in te wikkelen met zilverpapier om ze te isoleren (?). Nog niet de kans gehad dat te testen.
Eerlijkheidshalve, Winge heeft gewoon de ontstoorder opnieuw onder garantie vervangen & ik ben weer tijdelijk verlost ....
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.