hp2 heeft net de geest gelaten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

TonTon

Re: hp2 heeft net de geest gelaten

Bericht door TonTon »

xantingo schreef:Mmm, interessant topic... ik kan het niet laten om nog eens een steen in het kiekenkot te gooien :twisted:
Hoeveel van die niet-BMW's die nooit kapot gaan rijden er winter en zomer door, en hoeveel hebben er 50.000, 100.000 of meer km op de teller staan?
Uw opmerking trekt er niet op , het gaat hier voornamelijk over de GS(A) en aanverwanten (lees 1200 motoren), die nog zeer jong zijn en weinig km hebben en breuken vertonen die er niet zouden mogen zijn , breuken die op meer dan één motor voorkomen en waarbij BMW de mist ingaat met zijn opmerkingen ( zoals de opmerking die ik ergens heb gelezen dat de breuk te wijten was aan het schakelgedrag van de rijder).
trouwens : hoeveel km heeft de Hp2 waarover het in dit topic gaat ? juist ja :-(
mijn Pan had 86.000 km zonder ooit één defect , mijn vriend heeft een Pan met 174.000 km zonder één breuk..en ik kan zo nog een tijdje doorgaan.
daarnaast heb ik 68.000 km gedaan met een BMW K 1100 LT en idd zonder breuken , 37.000 km met een Yam FJ1200 zonder breuk enz.....
en ik reed heus wel zomer en winter door :roll:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

r&w&m&l schreef:Niet dé 1200 cc boxer. Enkel het eerste 1200 cc motorblok uit de GS-reeks (met 100 pk als ik me niet vergis). Er zijn geen meldingen van kapotte kleppen enz. op RT/R/ST. Ik denk dat het Duitse blad Motorrad voor het eerst melding heeft gemaakt van het fenomeen nadat hun langeduurtest GS kapot draaide door een kapotte rechterklep. BMW heeft zijn conclusies genomen en het blok van de RT doet nu ook dienst in de GS. Zo heb ik het toch gelezen in Motorrad. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
Er zijn in NL al een paar RT`s in de soep gedraaid ook, van rij-instrukteurs en politiediensten.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

xantingo schreef:Mmm, interessant topic... ik kan het niet laten om nog eens een steen in het kiekenkot te gooien :twisted:

Hoeveel van die niet-BMW's die nooit kapot gaan rijden er winter en zomer door, en hoeveel hebben er 50.000, 100.000 of meer km op de teller staan?
Per toeval ikzelf ... krij al 23 jaar heel het jaar door :wink: Alle motoren hadden minstens op 3 jaar tijd tss de 75.000 en 80.000 kms gelopen en ik heb er al verschillende gehad ... het enige wat er bij die jap is stukgegaan was een rollager van het achterwiel => maw de eerste miserie die ik gehad heb was met de beemwee(n)

mvg

Stef
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

me too, dag in dag uit gereden op 3 verschillende Pan Europeans, meer dan 500K kms tesamen, geen noemenswaardige gebreken en al helemaal niets waarmee ik stil kwam te staan. Met m`n werkmotor sta ik om de paar maanden wel ergens stil met troubles helaas...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

BMW nederland garandeerd hun motoren tot 100.000 kM aldus een service manager bij bmw nederland.
Volgens de huideige stand der techniek hoef en mag je als consument niet verwachten dat een klep afbreekt.
Als het dus meer voorkomt en niet exemplarisch is is er klaarblijkelijk een productie of kwaliteits probleem.

Alleen moet je wel e.e.a. aantonen, mijns inziens is de defecte onderdelen bij 1 pakken en naar een hogeschool gaan en dat in het metalurgisch lab laten onderzoeken. Dit zullen ze waarschijnlijk wel gratis doen. Als ze de oorzaak vinden, onvoldoende smering, onvoldoende koeling, te warm worden van de klepsteel etc etc etc..

Als je deze info hebt naar je rechtsbijstand stappen en BMW aansprakelijk stellen voor de schade.
Het is daarbij nog gevaarlijk ook, als je niet alert bent en de koppeling vergeet heb je een probleem, jammer dat je dan niet dood bent, dan zou justitie het ongeval onderzoeken.,....... En staat de goe gemeente sterker.

Ik zou het zeker eens voorleggen aan de rechtsbijstand verz. Als ik met met 745 een probleem heb, afgebroken klep of zo dan sta ik ook op de stoep bij BMW en krijg het vergoed.
Zo ook met de versnellingsbak die al 3 keer voor garantie is vervangen, echter bij 135.000 kM wilden ze niet meer vervangen voor garnatie... (ik ben dus aan bak 4 toe)
wilsonekexx

Bericht door wilsonekexx »

vervolg, hallo ,tzal dan toch in orde komen,de motor zal worden hersteld door de persoon/garage waar ik hem kocht.en ben daar heel blij mee.,dit mag dan ook wel eens worden vermeld.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Da's idd goed nieuws want géén simpele herstelling.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Gaby

Bericht door Gaby »

:cheers: :cheers: :cheers:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
only for you

Bericht door only for you »

Ne mens zal toch maar 2 keer nadenken,voor he
ne nieuwe beemer koopt!!!
mecapuet

Bericht door mecapuet »

only for you schreef:Ne mens zal toch maar 2 keer nadenken,voor he
Ge moogt gerust zijn... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Goed nieuws inderdaad, ik ben content voor jou!
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
sprint

Bericht door sprint »

Eind goed, al goed. :wink:
Marnix.

Afbeelding
Gaby

Bericht door Gaby »

only for you schreef:Ne mens zal toch maar 2 keer nadenken,voor he
Een waarheid als een koe, geldt dat niet voor elke (dure) aanschaf ??
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

wilsoneke schreef:vervolg, hallo ,tzal dan toch in orde komen,de motor zal worden hersteld door de persoon/garage waar ik hem kocht.en ben daar heel blij mee.,dit mag dan ook wel eens worden vermeld.
Je had hem toch in duitsland 2de hands gekocht? Da's een goeie dealer dan, Ik denk nie dat er veel belgische delaers zouden zijn die dat zouden doen.....mogen we weten wie de dealer is?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
wilsonekexx

Bericht door wilsonekexx »

het is wel een multimerken garage,dus verschilende merken die deze verkoopt.en inport en export doet.ik had nooit gedacht dat hij nog zou reageren laat staan handelen.na de hele uitleg ,zat de man duidelijk verveelt met de zaak,maar heeft beloofd( en is er ondertussen mee bezig)de motor volledig te herstelen.
namen ga ik hier niet noemen,we hebben beide overeengekomen er geen heisa meer om te maken.
bedankt aan alle voor de hulp,of zij die hulp aangeboden hebben..
Gaby

Bericht door Gaby »

Een garagehouder, niet-merkvertegenwoordiger en verkoper van tweedehands die verveeld
zit met de situatie, da's iets om te koesteren denk ik (waarmee ik niet wil zeggen dat hij de
enige zou zijn). Dat alleen is al reden genoeg om daar naartoe te gaan of te blijven :!: :salut:
Domi

Bericht door Domi »

Straf verhaal,dat een niet merkgebonden garage dit wil herstellen is een voorbeeldfunctie waar onze officiele BMW importeur ééns een voorbeeld aan moet nemen!!!
Dus met z'n allen naar niet officiele garage's,zullen ze in het moederhuis in Bornem mischien ééns gaan inzien dat er dringend ééns wat moet gedaan worden aan klantvriendelijkheid ipv zich te richten op"lifestyle"en"Yup's".
Al bij al mag de HP2 rijder en alle gedupeerden met een vastloper nog van geluk spreken dat ze het kunnen navertellen,mag er niet aan denken wat er kan gebeuren indien m'n zo iets voorheeft op het linkerbaanvak van de snelweg aan een snelheid van 140 Km/u :shock: :shock:
Maar ja,dan zal het wel niemand meer in vraag meer kunnen stellen wat er werkelijk gebeurd is,en valt het onder de krantenkop,"motorrijder omgekomen ".
Indien er werkelijk meer dan één bekend geval is van dit gebrek,en m'n bij de invoerder en de fabrikant er ook van weet,zou het een regelrechte kriminele daad zijn,indien m'n dit probleem niet ten gronde analiseert en alle R 1200 blokken niet preventief terugroept,en naar een oplossing zoekt,vooraleer er dodelijke slachtoffers vallen(indien dit niet reeds gebeurd is)!!!
En laat ik nu weer even BMW en het moederhuis tegen de borst stoten,ik heb gezegd,wat geweten moet zijn!
Er zal waarschijnlijk wel reactie komen in de trand van, dat een electrische tandenborstel,ook dodelijke verwondingen kan veroorzaken,door niet correct gebruik,dus dit wil ik hierbij al in de kiem smoren,mischien stemt dit tot nadenken?

Domi
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ik volg Domi volledig in zijn uiteenzetting maar dat zal wel geen verrassing zijn zeker 8-)
Men ziet je graag komen (ook mijn ex-dealer) als je portefeuille opendoet maar men ziet je
niet graag komen als je om goede oplossing "lees gerechtvaardigde klantvriendelijke oplossing vraagt als de "o zo goede techniek" het voor de zoveelste keer laat afweten :roll:

mvg

Stef
sprint

Bericht door sprint »

Op vraag van de topicstarter, en omdat iedereen nu wel zijn mening on- of off-topic heeft verkondigd in deze.
Plaats ik er maar een slotje op
Marnix.

Afbeelding
Gesloten