verzekering
Moderator: GVN
verzekering
Zopas kreeg ik mijn vervalbericht in de bus, volgens mijn makelaar de beste keus, ik betaal nu 201,47€ voor een 1100 rt ( BA en rechtsbijstand) is dat een correcte prijs ?
Re: verzekering
Voor een motor alleen of heb je ook een auto bij dezelfde verzekering?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
xantingo
- Contacteer:
Lijkt mij een heel goede prijs... ik betaal 254 euro in combinatie met mijn auto.
...R1200RT... Re: verzekering
Ja 2 auto's, wonigpolis,enz
Bij touring in combinatie met mijn auto 114€.
betaal 185€ bij axa voor mijn r1200rt en dit ook in cominatie met mijn auto
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
xantingo
- Contacteer:
Ik moet blijkbaar eens met iemand een klapke gaan doen...poestexas schreef:betaal 185€ bij axa voor mijn r1200rt en dit ook in cominatie met mijn auto
...R1200RT... Re: verzekering
Ik 277eur in combinatie met een Jeep Wrangler Cabrio...
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
De grootste verschillen komen uit het feit dat er bij de goedkopere verzekeringen vaak geen apparte PERSOONLIJKE rechtsbijstand inzit, maar via een soort van groepsverzekering wordt gewerkt.
Mijn vent betaalt liever die bij benadering 30 euro meer voor een eigen rechtsbijstand, die onpartijdig zal optreden 'in geval van'.
Je zal maar eens iets voorhebben met iemand die uit hetzelfde potje aan het eten is...
Hier is het 259 euro.
Mijn vent betaalt liever die bij benadering 30 euro meer voor een eigen rechtsbijstand, die onpartijdig zal optreden 'in geval van'.
Je zal maar eens iets voorhebben met iemand die uit hetzelfde potje aan het eten is...
Hier is het 259 euro.
Madam JH
-
bmwfreakske
147€
Betaal wel een apparte rechtsbijstand.
Raar dat madam JH hier nu zo dikwijls zit
Betaal wel een apparte rechtsbijstand.
Andalousie 09/2018
Ik betaalde 96€ (nu 650€ voor een R1200RT met een beperkte omnium en BA inbegrepen)voor de motor
(zonder RB), in combinatie met een (gewone) auto. Wie doet beter
Rechtsbijstand bij de verzekering zelf vertrouw ik niet, ik heb de kosten van al mijn RB's eens opgeteld en
dan gaan zoeken naar een verzekering die rechtsbijstand biedt voor meer dan enkel voertuig gebonden
dingen. Dat heb ik ook gevonden, ik heb van alle vberzekeringen (en dat zijn er nogal wat, ook bijv. brand
en familiale) de RB bijdrage laten wegnemen en heb een aparte, veel meer omvattende RB polis bij een
andere maatschappij, de totale kost is niet veel hoger, de dekkingen wel!
(zonder RB), in combinatie met een (gewone) auto. Wie doet beter
Rechtsbijstand bij de verzekering zelf vertrouw ik niet, ik heb de kosten van al mijn RB's eens opgeteld en
dan gaan zoeken naar een verzekering die rechtsbijstand biedt voor meer dan enkel voertuig gebonden
dingen. Dat heb ik ook gevonden, ik heb van alle vberzekeringen (en dat zijn er nogal wat, ook bijv. brand
en familiale) de RB bijdrage laten wegnemen en heb een aparte, veel meer omvattende RB polis bij een
andere maatschappij, de totale kost is niet veel hoger, de dekkingen wel!
-
TonTon
yep en dat "ze" dezelfde schrijfstijl heeft als hare "vent"bmwfreakske schreef:Raar dat madam JH hier nu zo dikwijls zit
Ik betaalde trouwer mijn lidgeld .bmwfreakske schreef:
Madam JH
-
de Ron
Betaal ook iets van een 150 euro per jaar (bij Schoonjans te Brasschaat), tevens een rechtsbijstand voor alle voertuigen en bestuurders in het gezin, moet je vragen om een verzekering af te sluiten bij "NV Audi". Blijkbaar komt men hiermee niet graag op de proppen omdat men er waarschijnlijk minder aan kan verdienen ....
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Bij mijn weten geen bonus-malussysteem voor motoverzekeringen.Rakthi schreef:Bonus Malus en leeftijd/vermogen zal er ook wel iets mee te doen hebben zekers?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
-
Nascar
- Contacteer:
Bij mijn weten ook niet.
Wat wel telt is leeftijd en woonplaats.
dicht bij brussel of in brussel en dan gaat hij de lucht in.
Groetjes
Nascar
Wat wel telt is leeftijd en woonplaats.
dicht bij brussel of in brussel en dan gaat hij de lucht in.
Groetjes
Nascar
Het bonus malus systeem bestaat niet meer, ook niet voor auto's en het was er vroeger
ook niet voor motoren (het was er enkel voor auto's voor privé-gebruik denk ik).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de verzekeringen er niets op gevonden hebben, ze verhogen
nu evengoed de polis als de verzekeringnemer het te bont maakt (wat op zich misschien
niet onlogisch is)
Gaby
ook niet voor motoren (het was er enkel voor auto's voor privé-gebruik denk ik).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de verzekeringen er niets op gevonden hebben, ze verhogen
nu evengoed de polis als de verzekeringnemer het te bont maakt (wat op zich misschien
niet onlogisch is)
Gaby
-
Nascar
- Contacteer:
Mijn nieuwe leasingwagen heeft nog steeds een bonus-malus 
Dus de afschaffing is nog niet helemaal rond. Europa is wel tegen.
Groetjes
Nascar
Dus de afschaffing is nog niet helemaal rond. Europa is wel tegen.
Groetjes
Nascar
-
Tazke
- Contacteer:
Off-Topic: ge moet gij maar geen boksautje spelen op de wegNascar schreef:Mijn nieuwe leasingwagen heeft nog steeds een bonus-malus
On-Topic:
Het noemt nu niet meer bonus-malus maar ze hebben een of ander punten-systeem uitgevonden
Maar ik zou de naam eens terug moeten opzoeken.
Maar het komt op hetzelfde neer, hoe ongeval vrij je rijdt hoe lager je staat, dus hoe minder je betaald.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Neen ? Verander maar eens van maatschappij. Of maak online een simulatie van de te betalen premie. Het eerste wat je gevraagd wordt is je huidige bonus-malusgraad.Gaby schreef:Het bonus malus systeem bestaat niet meer
Bob
-
Nascar
- Contacteer:
idd Bob,
Ik kan er zelfs van meespreken bij de keuze van mijn nieuwe leasingwagen was het ook zo.
De vorige verzekeraar zat in Ierland en werkte niet met bonus-malus, dus bij de nieuwe sowieso de standaard.
Groetjes
Nascar
Ik kan er zelfs van meespreken bij de keuze van mijn nieuwe leasingwagen was het ook zo.
De vorige verzekeraar zat in Ierland en werkte niet met bonus-malus, dus bij de nieuwe sowieso de standaard.
Groetjes
Nascar
-
Tazke
- Contacteer:
Bij Touring hebben ze dat nog niet bij mij gevraagd, alleen de ongevallen de X-aantal jaren geleden.Bob schreef:Neen ? Verander maar eens van maatschappij. Of maak online een simulatie van de te betalen premie. Het eerste wat je gevraagd wordt is je huidige bonus-malusgraad.Gaby schreef:Het bonus malus systeem bestaat niet meer
Bij mijn werk (bank/verzekeringen) vragen ze dat wel, maar noemt niet meer bonus-malus.
Zal het document nog eens opzoeken als ik morgen terug op 't werk zijn hoe ze het kind nu genoemd hebben.
Maar zoals ik al zei, is net hetzelfde systeem als bonus-malus, alleen heeft het kind een andere naam gekregen

http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=19
Zoals werd opmerkt hanteren de verzekeringen een "alternatief", maar er zijn wezenlijke verschillen
met de vroegere bonus-malus schaal. Die lag vast en was verplicht, nu kunnen de verzekeringen er
al dan niet aan doen en hun eigen schaal gebruiken (en die kan na schadegevallen zwaarder zijn
dan de bonus-malus schaal en andere parameters in de berekening opnemen!)
Misschien is het wat strikt om te stellen dat het systeem van bonus-malus is afgeschaft, dat
is enkel zo in de formele betekenis die de term had, je zou kunnen stellen dat er nu een vrije is
Het is dus aan de verzekeringnemer om uit te vissen hoe de verschillende verzekeringen met dat
vrije gegeven omgaan, het kan misschien "rendabeler" zijn om een iets duurdere polis te nemen als
de verhoging van de premie na schadeuitkering(en) milder is. Of verzekeringen het systeem ook
toepassen voor motoren weet ik niet, de mijne niet denk ik.
Zoals werd opmerkt hanteren de verzekeringen een "alternatief", maar er zijn wezenlijke verschillen
met de vroegere bonus-malus schaal. Die lag vast en was verplicht, nu kunnen de verzekeringen er
al dan niet aan doen en hun eigen schaal gebruiken (en die kan na schadegevallen zwaarder zijn
dan de bonus-malus schaal en andere parameters in de berekening opnemen!)
Misschien is het wat strikt om te stellen dat het systeem van bonus-malus is afgeschaft, dat
is enkel zo in de formele betekenis die de term had, je zou kunnen stellen dat er nu een vrije is
Het is dus aan de verzekeringnemer om uit te vissen hoe de verschillende verzekeringen met dat
vrije gegeven omgaan, het kan misschien "rendabeler" zijn om een iets duurdere polis te nemen als
de verhoging van de premie na schadeuitkering(en) milder is. Of verzekeringen het systeem ook
toepassen voor motoren weet ik niet, de mijne niet denk ik.
-
Tazke
- Contacteer:
Heb het dus eens opgezocht op 't werk. Ze spreken inderdaad nog soms van een bonus-malussysteem (waarschijnlijk omdat de mensen daar gekend met zijn) maar in principe heet het kind nu : kwalificatiegraad.
Stukje uit de handleiding:
Sinds 1 januari 2004 behoort het bonus-malussysteem tot het verleden. Iedere verzekeringsmaatschappij hanteert nu een eigen bonus-malussysteem. Als een verzekeringnemer met een bestaande autoverzekering overkomt van een andere maatschappij waar hij bijvoorbeeld Bonus-Malus 5 had, betekent dat niet dat deze cliënt ook automatisch bij XXXX ingeschaald zal worden aan BonusMalus 5 (= kwalificatiegraad 5).
In plaats van het bonus-malusattest leveren de maatschappijen nu bovendien een schadeattest (Attest schadeverleden) af met daarin onder meer een overzicht van de schadegevallen van de afgelopen vijf jaar en de kwalificatiegraad van de cliënt op 31 december 2003 (als de cliënt bij de andere maatschappij al verzekerd was vóór 31 december 2003).
En afhankelijk van aantal factoren krijg je een andere kwalificatiegraad: jonger als 26, ouder als 26, verzekerd in buitenland en/of firmawagen.
Dus zoals ik al zei: het kind heeft gewoon een andere naam gekregen. Dus het blijft onderhandelen
Stukje uit de handleiding:
Sinds 1 januari 2004 behoort het bonus-malussysteem tot het verleden. Iedere verzekeringsmaatschappij hanteert nu een eigen bonus-malussysteem. Als een verzekeringnemer met een bestaande autoverzekering overkomt van een andere maatschappij waar hij bijvoorbeeld Bonus-Malus 5 had, betekent dat niet dat deze cliënt ook automatisch bij XXXX ingeschaald zal worden aan BonusMalus 5 (= kwalificatiegraad 5).
In plaats van het bonus-malusattest leveren de maatschappijen nu bovendien een schadeattest (Attest schadeverleden) af met daarin onder meer een overzicht van de schadegevallen van de afgelopen vijf jaar en de kwalificatiegraad van de cliënt op 31 december 2003 (als de cliënt bij de andere maatschappij al verzekerd was vóór 31 december 2003).
En afhankelijk van aantal factoren krijg je een andere kwalificatiegraad: jonger als 26, ouder als 26, verzekerd in buitenland en/of firmawagen.
Dus zoals ik al zei: het kind heeft gewoon een andere naam gekregen. Dus het blijft onderhandelen