Achterspatbord GS 1200 Adv 2008
Moderator: GVN
-
Bertiebertie1
Achterspatbord GS 1200 Adv 2008
Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed extra achterspatbord voor m'n GS 1200 A dat ik juist boven het achterwiel kan bevestigen om al dat opspattend vuil en water wat te verminderen. Kan er iemand iets degelijk en dat goed werkt aanbevelen? Ik heb iets gezien bij Wunderlich (carbon). Werkt dat effecient? Zijn er betere en goedkopere alternatieven?
Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee!
Groeten,
Bert
Ik ben op zoek naar een goed extra achterspatbord voor m'n GS 1200 A dat ik juist boven het achterwiel kan bevestigen om al dat opspattend vuil en water wat te verminderen. Kan er iemand iets degelijk en dat goed werkt aanbevelen? Ik heb iets gezien bij Wunderlich (carbon). Werkt dat effecient? Zijn er betere en goedkopere alternatieven?
Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee!
Groeten,
Bert
Re: Achterspatbord GS 1200 Adv 2008
Dat carbon spatbord is vooral voor "on the road": voor nattigheid en looks dus. In zwaarder vuil slipt de opening tussen band en spatbord naar het schijnt nogal rap dicht.
Als je eerder iets zoekt om offroad vuil tegen te houden, dan zou ik voor de "Mudguard" gaan: heel onopvallend maar uiterst doeltreffend: beschermd vooral de vering, de accu en de linkerbenen extra.
Te verkijgen zowel bij Wunderlich als bij Nippy Normans (goedkoper).
Ik heb een goede deal kunnen doen voor zo'n Wunderlich Mudhuard, en ben er heel tevreden van.
w
Als je eerder iets zoekt om offroad vuil tegen te houden, dan zou ik voor de "Mudguard" gaan: heel onopvallend maar uiterst doeltreffend: beschermd vooral de vering, de accu en de linkerbenen extra.
Te verkijgen zowel bij Wunderlich als bij Nippy Normans (goedkoper).
Ik heb een goede deal kunnen doen voor zo'n Wunderlich Mudhuard, en ben er heel tevreden van.
w
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WR426 - yippie
Bert,
ik had het zelfde probleem maar is nu opgelost door het spatbord Mudsling te verkrijgen bij nippinormans in Engeland.
Ja enkel via online bestelling maar leveren heel vlug en correct.
De prijs omgerekend is 116euro.
Gemakkelijk zelf te plaatsen.
Groetjes,
Kris
ik had het zelfde probleem maar is nu opgelost door het spatbord Mudsling te verkrijgen bij nippinormans in Engeland.
Ja enkel via online bestelling maar leveren heel vlug en correct.
De prijs omgerekend is 116euro.
Gemakkelijk zelf te plaatsen.
Groetjes,
Kris
-
props-n-blades
Bij Wunderlich volgende artikel: 8160545 Innenkotflügel R 1200 GS.
Helpt vooral om de rijder en passagiersbenen te besparen van opspattend water/vuil.
Heel doeltreffend, goedkoop, licht, makkelijk te installeren en onopvallend.
Helpt vooral om de rijder en passagiersbenen te besparen van opspattend water/vuil.
Heel doeltreffend, goedkoop, licht, makkelijk te installeren en onopvallend.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
-
Bertiebertie1
Bedankt mannen,
Zal voor die Mudsling gaan dan. Laten jullie dat originele achterspatbord daar dan nog opstaan (dat ding dat daar vanachter zweeft)? Is dat dan nog nodig? Kan het zelf rap wel es testen dan.
Groeten,
Bert
Zal voor die Mudsling gaan dan. Laten jullie dat originele achterspatbord daar dan nog opstaan (dat ding dat daar vanachter zweeft)? Is dat dan nog nodig? Kan het zelf rap wel es testen dan.
Groeten,
Bert
je moet eens zoeken hier op het forum. Ik heb zelf zo'n spatborden gemaakt met rubber. Het plan is hier ergens te vinden.
Kostprijs 20€ all in
J
Kostprijs 20€ all in
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Bertiebertie1
Ah ja,
Nog interessanter. Ik heb nog niks besteld. Zal zeker es zoeken. Hoop dat ik het vind. Ik heb ook nog een Email gekegen van Lex met een foto van zijn spatbord. Dat kwam verder dan dat van Wunderlich. Maar weet de prijs nog niet. Maar zelf iets in mekaar knutselen lijkt me ook interessant. Wel eerst dat plan es bestuderen!
groeten,
Bert
Nog interessanter. Ik heb nog niks besteld. Zal zeker es zoeken. Hoop dat ik het vind. Ik heb ook nog een Email gekegen van Lex met een foto van zijn spatbord. Dat kwam verder dan dat van Wunderlich. Maar weet de prijs nog niet. Maar zelf iets in mekaar knutselen lijkt me ook interessant. Wel eerst dat plan es bestuderen!
groeten,
Bert
Mail eens naar Navi75, die had iets met rubber gemaakt.
Paul
Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
-
Sven 12RT
Bij de buren loopt een draadje ivm de "spatborden"J schreef:Ik heb zelf zo'n spatborden gemaakt met rubber. Het plan is hier ergens te vinden.
Voor een beetje lectuur, hier klikken
Ik ook maar ben het plan kwijt, het staat hier zeker op het forumPaulM schreef:Mail eens naar Navi75, die had iets met rubber gemaakt.
Paul
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Bertiebertie1
Bedankt iedereen voor de input! Ik heb uiteindelijk die Mudsling via Nippy Normans besteld. Zag er goei marchandise uit! 
Groeten,
Bert
Groeten,
Bert