k1200lt versus r1100rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ludo V

k1200lt versus r1100rt

Bericht door ludo V »

Ik heb vandaag even met de K1200LT proef gereden.

ik vond dat dat deze motor veel lichter reed dan ik vooraf dacht

Natuurlijk was ik zoals gewoonlijk heel voorzichtig tijdens de proefrit maar ik had de indruk dat hij ook veel langzamer optrok dan mijn huidige motor
( R1100RT).Ik ben wel niet over de 3500t/m gekomen.

Ik heb nog geen beslissing genomen oa. omdat ik ook geen motor wil die veel minder optrekvermogen heeft dan de r1100rt alhoewel ik niet sportief rij.
Om een snellere acceleratie te bekomen is het misschien nodig hem meer toeren te laten maken voor dat ik overschakel naar een hogere versnelling

Is er iemand die een vergelijking kan maken tss beide moto s ?

Dit element is niet doorslaggevend maar ik had beter getest op een rechte weg dan op een bochtige.

Wie kan het voorgaande weerleggen en wie kan mij goede dingen vertellen zoals betrouwbaarheid enz?

Ludo
WimLT
Contacteer:

Re: k1200lt versus r1100rt

Bericht door WimLT »

Volgens mij is dat HIER al beantwoord, hé :idea:

Hij rijdt idd véél lichter dan je zou vermoeden en als je hem eenmaal gewoon bent, rijdt hij als een speer. 't Zal ne straffe moeten zijn die mij bijhoudt op een 1100RT hoor :wink:

Ik ben hem indertijd trouwens speciààl op een bochtig parcour gaan testen omdat ik de wendbaarheid hoog in het vaandel draag i.v.m. Alpenreizen en haarspeldjes. Dat hij snel was wist ik al. Ik had er al een paar mee voorbij zien komen scheuren :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
George Michael

Bericht door George Michael »

Stond vandaag bij het verkeerslicht naast een K1200LT, licht op groen en hij was zeeeeer snel weg hoor. Moest mijn R1150RT flink open trekken om achter hem aan te knallen. Dus snel is hij zeker. Ook doken we beide flink de bocht in.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Kris en Els

Bericht door Kris en Els »

Zelf een rt 1150 gehad,kwa kracht en topsnelheid moet hij inboeten voor de lt;verder ook een topmachine natuurlijk
Ben een levensgenieter
Plaats reactie