WP Vering ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

WimLT
Contacteer:

WP Vering ?

Bericht door WimLT »

Heeft iemand hier ervaring mee ??? Eventueel op een LT ???

Vermits ik in een ietwat bochtig parcours hier in België al stevig met de LT tegen de grond zit, ben ik op zoek naar een alternatief voor Ohlins en Wilbers en liefst een ietwat goedkopere oplossing. Hyperpro werd mij gisteren bij AMS afgeraden, vooral voor de zeer moeilijke en risicovolle uitbouw van de huidige vering (afbreken van de bevestiging in het blok). Ook omdat het systeem dan wel goedkoper is, de installatie kosten (werkuren) nogal eens de spuigaten kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden/problemen.

WP werd mij als alternatief aangereikt, maar daar heb ik (nog) geen idee van de prijs en/of kwaliteit.

Ik hoor het graag :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 25 apr 2009, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Re: WP Vering ?

Bericht door JüRgen »

In juni zullen we in Clubverband normaal een bezoekje kunnen brengen (twee keer) aan de WP fabriek.
Meer info => toerisme@bmw-mc-vl.be en volgend Clubjournaal ! :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Op mijn oude (en totall loss gereden) K100 RT heb ik ook WP schokbrekers gehad.
Die beviel uitstekend, en de vervnag veren in de vorkpoten waren ook heel goed.
Veel betere wegligging. Zeker omdat ik ook een vork brace had gemonteerd.

Daarna heb ik nog de cardan tunnel (Lees achterbrug) vervangen door een dikker exemplaar (handig zo'n gieterij en cnc machine op je werk) zodat de torsie uit de tunnel was.

Heerlijke stuurfiets was het daarna waarbij ik menig jappanertje mijn achterlicht heb mogen laten zien.

Tevens zijn de WP schokbrekers goed te reviseren, liet dat eens per 2 jaar doen, verse olie, kost je een ritje naar noord branbant of een ander service centre, en ik was voor 60 gulden klaar (ze 30 Eu,) zal nu wel wat duurder zijn..

Voor de aanbevolen schokbrekers..
http://www.wpsuspension.com/service/Rec ... st2008.pdf
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JüRgen schreef:In juni zullen we in Clubverband normaal een bezoekje kunnen brengen (twee keer) aan de WP fabriek.
Meer info => toerisme@bmw-mc-vl.be en volgend Clubjournaal ! :wink:
IK GA MEE :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

webcommerce

Bericht door webcommerce »

Ik had met mijn vorige motor (een FJR1300) een minder positieve ervaring met WP in Mol.
Niet alleen had men bij de montage het subframe behoorlijk beschadigd, men was er ook in geslaagd de hydrolische veervoorspanning zo te plaatsen dat bij inveren de bevestigingsbout van de slang diepe putten maakte in het subframe, dat het veercomfort hierdoor te wensen overliet moet ik er eigenlijk niet bij te vertellen...
Frans

Bericht door Frans »

Denk eraan dat de moto iets hoger zal staan, zeker rekening met houden ingeval van een LT.
De vering is van zeer goede kwaliteit ,heb ze op de R1200GS en K1200GT. Bij deze laatste had ik hetzelfde probleem van de grondspeling , was nadien verdwenen.
In Extremo
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Ik had bij mijn vorige FJR1300 de set (bijna 1 jaar oud) okasie gekocht en dan laten plaatsen door Wp in Mol.
Werk was zeer goed en proper gedaan, op de afstelling kon niets verkeerd gezegd worden en een deftige uitleg gekregen.

Na anderhalf jaar was de hydraulische hoogteregeling stuk, bij het onderhoud hebben ze
deze dan ook vervangen ... onder garantie.

Dus als ik nieuwe veertjes onder mijne gsa ga plaatsen zullen ze naar alle waarschijnlijkheid geplaatst
worden in Mol.

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
webtech

Bericht door webtech »

Ik kan je alleen wat vertellen over Hyperpro. Bevalt me zeer goed! Overigens ik hoorde dat WP op zijn gat ligt
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

webcommerce schreef:Ik had met mijn vorige motor (een FJR1300) een minder positieve ervaring met WP in Mol.
Niet alleen had men bij de montage het subframe behoorlijk beschadigd, men was er ook in geslaagd de hydrolische veervoorspanning zo te plaatsen dat bij inveren de bevestigingsbout van de slang diepe putten maakte in het subframe, dat het veercomfort hierdoor te wensen overliet moet ik er eigenlijk niet bij te vertellen...
Voor die problemen waarschuwt men bij BMW wél voor Hyperpro, maar niet voor WP :shock: :shock: :shock: Hoewel ik stilaan begin te denken dat het hier om dezelfde soort vering gaat of zie ik dat nu verkeerd ??? :scratch:

Wat zijn in dat geval dan eigenlijk toch de verschillen :-?

CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Was het niet zo dat HyperPro is gestart door een medewerker van WP die voor zicht zelf is begonnen?
webtech

Bericht door webtech »

Ja ooit maar zoek er maar eens testen op na

Dit stukje heb ik geknipt:

Het verschil tussen een progressieve veer van hyperpro en WP is dat WP een gedeelte lineair en een gedeelte progressief heeft en HP heeft geen lineair gedeelte erin zitten. In principe gaat de veer van HP steeds stugger terwijl bij WP er een zacht en een hard stuk inzit.
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

WimLT schreef:Voor die problemen waarschuwt men bij BMW wél voor Hyperpro, maar niet voor WP
... ze zouden een goede toeleverancier toch niet voor de schenen gaan schoppen zeker?
In ieder geval zitten er op 1200RT's met ESA WP veren gemonteerd...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
In Extremo
Contacteer:

Wim,

voor wat het waard is, door de opgedane ervaring bij Wp Mol,
ga ik nu ook bij WP Mol voor de WP's met hydraulisch hoogteregeling onder mijn GSA'ke.

En wat Webtech gevonden heeft klopt wel, een WP is vrij confortabel maar doet zijn werk zeer goed.
En kwa getuigenis, mijn vriendin heeft een gevoelige rug (hernia's) en ik toch kon bijna even vlot
over de drempels met mijn FJR als nu met mijn GSA.

Groetjes,
Michel

My Facebook___
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ben er al meer en meer voor gewonnen eerlijk gezegd. Alleen spijtig dat het ook weer een firma is die blijkbaar niet weet dat je een mail ook kan "Beantwoorden" :roll: :roll: :roll:

Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

WimLT,

In belgië hebt ge nu eenmaal nog bedrijven die dateren van voor het digitale tijdperk.
En dan duurt die hoogtechnologische verwerking net iets langer :-P
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dan toch antwoord gekregen, maar wat ervan te denken:
Voor de K1200lt 2008 voorizen wij vooraan en achteraan een emulsion schokbreker, zij het dat we deze op maat dienen te maken in ons atelier. WP heeft deze echter niet in zijn gamma.
De op maat gemaakte schokbreker kost 500€/st incl btw (voor en achter beschikbaar) en wordt met vergelijkbare kwaliteitsmaterialen gemaakt.
Zij hebben dat dus standaard niet voor de LT en waarschijnlijk kost het mij daardoor een pak meer. Tel daarbij nog een 150 € plaatsing en de Wilbers en Ohlins worden nog goedkoop :shock: Niet simpel :scratch: of toch wel nu :mrgreen:

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

WimLT schreef:Dan toch antwoord gekregen, maar wat ervan te denken:
Voor de K1200lt 2008 voorizen wij vooraan en achteraan een emulsion schokbreker, zij het dat we deze op maat dienen te maken in ons atelier. WP heeft deze echter niet in zijn gamma.
De op maat gemaakte schokbreker kost 500€/st incl btw (voor en achter beschikbaar) en wordt met vergelijkbare kwaliteitsmaterialen gemaakt.
Zij hebben dat dus standaard niet voor de LT en waarschijnlijk kost het mij daardoor een pak meer. Tel daarbij nog een 150 € plaatsing en de Wilbers en Ohlins worden nog goedkoop :shock: Niet simpel :scratch: of toch wel nu :mrgreen:
Als je 500 euro per schokdemper duur vindt.....Vraag eens bij BMW wat een standaard demper kost voor de LT? Ga wel eerst effe zitten dan, scheelt wat blauwe plekken.....ik gok op minstens 8-900 euro, voor 1 tje hé....
Als je met een vlaggeschip als een LT wil rijden, moet je ook kunnen verdragen dat de (vervang) dempers wat geld kosten hé....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ben ik met je akkoord, maar die WP's en Hyperpro's werden voorgesteld als GOEDKOOP alternatief :mrgreen:

In Extremo
Contacteer:

WimLT schreef:Zij hebben dat dus standaard niet voor de LT en waarschijnlijk kost het mij daardoor een pak meer. Tel daarbij nog een 150 € plaatsing en de Wilbers en Ohlins worden nog goedkoop :shock: Niet simpel :scratch: of toch wel nu :mrgreen:
Standaard kosten ze 455 €, dat is dus 45 € om ze aan te passen ... toch niet echt zo duur.

Als je ze eenmaal hebt, praat je niet meer over de prijs, alleen maar over het veel betere rijgedrag en het verhoogde confort zelfs of vooral voor de duo.

De afstelling gebeurt gelijkaardig als bij Wilbers en ik kan je garanderen dat je de basisafstelling niet meer moet
veranderen. Die stellen dat piekfijn af op basis van je motor en je gewicht.
Achteraan zou ik toch opteren voor de hydraulische hoogteregeling.

Ik rij morgen naar WP Mol om wat extra uitleg en ze dan ook te bestellen.

Groetjes,
Michel

My Facebook___
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Een setje goede veren, WP-HP-Wilbers-Ohlins - ... is de beste investering die je aan een brommer kan doen.
Van zodra je er een paar km's mee gereden hebt, ben je de aankoopprijs al vergeten.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dat is precies ne soap aan't worden :roll:

Eerst maakten ze ze niet voor de LT, maar moesten ze custom-made worden. Nu moeten ze eerst nog navragen in de fabriek of ze ze nog wel op maat willen maken en dan kan ik misschien een offerte krijgen die dan waarschijnlijk toch in de buurt van Ohlins zal liggen. Met Wilbers willen ze hoegenaamd niet geassosieerd en/of vergeleken worden (vind geen smilieke met een dikke nek).Wordt vervolgd :-?

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

WimLT schreef:Dat is precies ne soap aan't worden :roll:

Eerst maakten ze ze niet voor de LT, maar moesten ze custom-made worden. Nu moeten ze eerst nog navragen in de fabriek of ze ze nog wel op maat willen maken en dan kan ik misschien een offerte krijgen die dan waarschijnlijk toch in de buurt van Ohlins zal liggen. Met Wilbers willen ze hoegenaamd niet geassosieerd en/of vergeleken worden (vind geen smilieke met een dikke nek).Wordt vervolgd :-?
Had jij gisteren niet gepost dat het 600 euro voor een set ging zijn? Of heb ik mij nu zo miskeken?

gij maar eens bij Wilbers kijken dan, die hebben zo gene dikke nek.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb die post terug verwijderd omdat die prijs wééral op een vergissing zou berusten. Ik heb ze nu gevraagd om mij een echt definitieve prijs (binnenrijden motor - vering voor en achter plaatsen - buiten rijden motor) op te geven INDIEN zij dus nog een LT WILLEN uitrusten met hun veringssysteem ! ! ! Tegenwoordig moet je serieus wat moeite doen om ergens klant te worden, hoor. "Maar 't gaat toch overal zo slecht, meneer" :roll:

't Ja en wat die nu weer tegen Wilbers hebben ??? :-?

Indierock

Bericht door Indierock »

Dag Wim,
Naar aanleiding van zelfde veerproblemen, ook al dagen aan het zoeken. Ik kwam hier op dit forum veel tevreden comments tegen van een Camille Geysemans in Mechelen. Dan blijf je bij WP, Mechelen is het einde van de wereld niet. Waarschijnlijk ga je hier professioneler behandeld worden. Gegevens makkelijk te vinden op internet en op dit forum.
Naar aanleiding van deze problematiek toch ook eens over het kanaal gaan kijken: öhlins gerief in UK : Harris Performance : voor 1200 LT achteraan 496 £ + 15 % VAT. Het pondje blijft 1,11 - 1,15.
Ook zéér scherpe prijzen in USA, California, stadje Irvine, op eBay.com bij JC Motorcycle Accesories én FREE SHIPPING WORLD WIDE : hier scheelt het voor mij, voor een K 1200 GT '03, 500 euro voor vooraan en achteraan, nagelnieuw. Toch al flink de moeite vind ik.
Succes !!!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Indierock schreef:FREE SHIPPING WORLD WIDE : hier scheelt het voor mij
Zonder je schrik te willen aandoen, vaak komen daar nog douane-kosten bij.
Er zijn hier een aantal mensen te vinden die iets in de US gekocht hebben en serieus geschrokken zijn van de extra tax.
(En dat is niet de schuld van de verkoper)
Plaats reactie