FLOWER POWER
Fluo helm
Moderator: GVN
Re: Fluo helm
Ik moet gene fluo helm of lijntjes op mijnen brommer, ik wil er bloemekes in pastel fluo kleuren op.
FLOWER POWER

FLOWER POWER
-
Sven 12RT
-
adjuvo
Wij zijn nog steeds met zijn allen aan het wachten op uw posting van de wetteksten (?) .lifeinvestigator schreef: Volgens de wet is de fluo kleur beschermd, ook al wijkt ze enigzins af van de "flikkenkleur". Heb er hele wetteksten over gekregen, maar nog niet in mijn bezit. Zal ze later hier wel posten.
Hoe langer het duurt , hoe ongeloofwaardiger het begint over te komen ...
Ge zegt daar zoal iets. Uiteindelijk waren het de twee ènige posts van deze persoon op het forum ooit 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ja na zo'n avontuur met nen fluo-helm zit die persoon nu misschien in den bak...
JH. kent hem misschien ?
Grtz. Chris.
JH. kent hem misschien ?
Grtz. Chris.
A me mo keun BM-ern...
... nee nee... Hij kent MIJ nog nie!
-
adjuvo
Chris ,Bèrke schreef:Ja na zo'n avontuur met nen fluo-helm zit die persoon nu misschien in den bak...
JH. kent hem misschien ?![]()
Grtz. Chris.
met alle respect ,
ik heb niet het gevoel dat dit onderwerp zich leent om er grapjes over te maken of het in het belachelijke te trekken en wel om de volgende redenen :
1. of het verhaal van de poster klopt integraal en dan zijn er een aantal op en naast dit forum die hetzelfde risico lopen elke dag en indien dit het geval is , hoe sneller we duidelijkheid hebben , hoe liever !
( voor alle duidelijkheid , de mijne is koolzwart , maar collega's welke zich ter goeder trouw in dezelfde situatie bevinden als de poster hebben recht op een duidelijk en eerlijk antwoord).
of :
2. De poster heeft niet alle elementen aangehaald welke hebben geleid tot deze boete , in dat geval worden we hier als forum tevens met zijn allen mogelijks grandioos "misbruikt" om alsnog een uitvlucht te vinden voor de door hem opgelopen veroordeling en eerlijk gezegd , als er 1 ding is waar ik het "zuur" van krijg , dan is het wel van het feit dat motards onderling mekaars vertrouwen misbruiken (GRRRR) .
Vandaar mijn "zoetzure" opmerking vanwege de "oude garde" .
P.S. No hard feelings , je was niet de enige die op dergelijke manier op dit onderwerp heeft gereageerd , maar af en toe moet je ook beseffen wanneer iets zich niet leent tot grollen of grapjes .
@ adjuvo, grollen of grapjes maar dan toch misschien een ophelderend antwoord.
Aan lifeinvestigator hier een antwoord van politie zone Vlas (Kortrijk, Kuurne, Lendelede), na mijn vraag hierover gesteld of het dragen van een
oranje fluo helm nu al dan niet verboden is door burger motards, en/of er een wet bestaat die deze kleur beschermd.
"Beste,
bij onze diensten is er geen verbod (bij wet) gekend die deze kleur zou toekennen louter aan de politiediensten zoals vroeger de blauwe of rode streep op voertuigen.
Met vriendelijke groeten,
******* *****, commissaris
directeur Verkeer & Mobiliteit"
@ lifeinvestigator, wil gerust het antwoord naar je mailen moest het nodig zijn.(of al wie het kan gebruiken).
Mvg. Chris.
Aan lifeinvestigator hier een antwoord van politie zone Vlas (Kortrijk, Kuurne, Lendelede), na mijn vraag hierover gesteld of het dragen van een
oranje fluo helm nu al dan niet verboden is door burger motards, en/of er een wet bestaat die deze kleur beschermd.
"Beste,
bij onze diensten is er geen verbod (bij wet) gekend die deze kleur zou toekennen louter aan de politiediensten zoals vroeger de blauwe of rode streep op voertuigen.
Met vriendelijke groeten,
******* *****, commissaris
directeur Verkeer & Mobiliteit"
@ lifeinvestigator, wil gerust het antwoord naar je mailen moest het nodig zijn.(of al wie het kan gebruiken).
Mvg. Chris.
A me mo keun BM-ern...
Volgens mij verloren moeite, al is jouw info dat uiteraard niet
Zet hem maar in dit rijtje:
djeezes, damian, lifeinvestigator .....
djeezes, damian, lifeinvestigator .....
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en meerdere gerechterlijke bronnen aangesproken betreffende dit onderwerp.Harald schreef:Om de heren critici op hun wenken te bedienen,........
Artikel 228 van het strafwetboek
Hij die in het openbaar een kledij, een uniform, een ereteken, een lint of andere onderscheidingstekens van een orde draagt, die hem niet toekomen, wordt gestraft met geldboete van tweehonderd euro tot duizend euro .
Wel iedereen weet dat fluo oranje helmen gedragen worden door de motorrijders van de federale en lokale politie.
Sinds 01/01/2008 mogen we zelfs geen witte helm meer dragen op ons uniform.
Allen wisten ze me te vertellen dat er geen expliciete wet bestaat die het dragen van een rood/oranje fluo helm verbied maaaaaar......indien je gedrag met een dergelijke uitrusting er aanleiding toe geeft om geinterpreteerd te worden als "misbruik van..." dan kan de arm der wet inderdaad terug vallen op het artikel aangehaald door Harald.......
Met het dragen er van is dus niets mis maar zoals de meesten weten kan je ook vesten en broeken, als particulier, aankopen die identiek aan deze van de arm der wet zijn........als je eentje van de drie draagt is er (spreekwoordelijk en voorzichtig gezegd) geen vuiltje aan de lucht maar wanneer je de volledige uitrusting draagt, dan heb je prijs......
't is maar mijn inbreng hé
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Ik heb gesproken met de man die het ook aan de lijve heeft ondervonden (niet de initiële poster), papierkes eens bekeken, en artikel 228 bestaat wel degelijk en wordt ook frequent gebruikt, volgens de man."Aanmatiging openbaar ambt" is waarvoor de meeste blauwbloezen willen schrijven, omdat men denkt dat dat de grootste strafmaat oplevert. Men gaat u geen boete geven voor het feit dat ge een fluo-helm op hebt, maar voor "het zich toe-eigenen van ambten en/of titels". De man is in Eerste Aanleg daarvoor vrijgesproken, maar het Parket ging in beroep . Voor de beroepsprocedure had hij een advocaat gevonden hier in het Antwerpse, een beroemd strafpleiter, welke het niet zijn eerste zaak was in deze materie. "Vrijspraak". Het belangrijkste argument van deze verdediger was dat er voor het toeëigenen van ambten of titels, dat daarvoor een DAAD gesteld moet worden, en dat was in zijn geval niet van toepassing. Dus, het gebruik van een fluo-helm, dat zal wel mee kunnen vallen mits de nodige argumenten. Maar ik denk dat ge met ge-activeerde blitzers of stroboscopen in het verkeer niet zo gemakkellijk zult weggeraken, omdat er dan een daad gesteld wordt. Wie het woord van Harald nog niet geloofd, geloofd ook dit niet, en mag best eens contact opnemen om de papierkes in te kijken, en/of het uit de mond van betrokkene te horen. Als de originele poster nog ne goede advocaat met ervaring in dit soort zaken nodig heeft, zal ik hem die wel bezorgen. Ik ga geen mail sturen met de ingescande documenten, ge weet nooit waar die terecht komen, maar als het ongeloof nog zo sterk aanwezig is, zal de moeite om tot hier te geraken wel een pak kleiner zijn.
Laatst gewijzigd door dirk bruijns op 30 jun 2008, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk,
bedankt voor deze informatie!!

bedankt voor deze informatie!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
De fluo-helmen van de NL KLPD komen van Veltec
[/quote]
Dat die helmen van velltec waren wist ik wel, maar volgens mij zijn ze niet beschikbaar voor particulieren (ook geen buitenlanders) wat stom is....
Jassen houd ik in het achterhoofd wanneer de mijne versleten zijn....[/quote]
Nog eens een oud topic bovengespit dat toen flink wat reactie losmaakte. Los van alle discussies of je het nu veiliger vindt met of zonder fluo - dit moet ieder maar voor zich uitmaken - kan je nu met een knalgele fluohelm rondrijden en voor heel wat minder centen dan het Veltec-exemplaar waar toen sprake van was. Vorige week heb ik een dergelijke fluohelm Nolan N103 gekocht bij Eco in Kontich. Opvallen doe je zeker en de pasvorm van de Nolan is flink verbeterd (was trouwens al goed, heb steeds met Nolan gereden en deze biedt een prima prijs-kwaliteit verhouding). De helm is veel stiller dan vorige exemplaren en heeft nu ook een ingebouwde zonneklep.
Een afbeelding vin je oa hier:
http://www.hecosport.com/shop/index.php ... cts_id=964 (hier is wel sprake van een beperkte oplage voor Nederland, maar volgens de mensen bij Eco bleef deze helm in het assortiment). Liefhebbers van kanaries weten dus waar naartoe
[/quote]Dat die helmen van velltec waren wist ik wel, maar volgens mij zijn ze niet beschikbaar voor particulieren (ook geen buitenlanders) wat stom is....
Jassen houd ik in het achterhoofd wanneer de mijne versleten zijn....[/quote]
Nog eens een oud topic bovengespit dat toen flink wat reactie losmaakte. Los van alle discussies of je het nu veiliger vindt met of zonder fluo - dit moet ieder maar voor zich uitmaken - kan je nu met een knalgele fluohelm rondrijden en voor heel wat minder centen dan het Veltec-exemplaar waar toen sprake van was. Vorige week heb ik een dergelijke fluohelm Nolan N103 gekocht bij Eco in Kontich. Opvallen doe je zeker en de pasvorm van de Nolan is flink verbeterd (was trouwens al goed, heb steeds met Nolan gereden en deze biedt een prima prijs-kwaliteit verhouding). De helm is veel stiller dan vorige exemplaren en heeft nu ook een ingebouwde zonneklep.
Een afbeelding vin je oa hier:
http://www.hecosport.com/shop/index.php ... cts_id=964 (hier is wel sprake van een beperkte oplage voor Nederland, maar volgens de mensen bij Eco bleef deze helm in het assortiment). Liefhebbers van kanaries weten dus waar naartoe
-
PeterGT
- Contacteer:
Heb even terug (dec. 2008) deze vraag voorgelegd via mail aan de plaatselijke politiezone HEKLA.
Mijn vraag was :
Momenteel kan ik me een oranje-fluo helm aanschaffen. Omdat ook de politie-diensten deze kleur gebruiken op hun moto-dienstvoertuigen, vroeg ik me af of het dragen ervan als burger-motard toegelaten is. In wetteksten vind ik geen uitsluitsel.
Zou binnen zone HEKLA het louter dragen van een fluo-oranje helm aanleiding geven tot verbalisatie (moto zelf en rest van kleding neutraal)? Indien ja, op basis van welke wettekst?
Ik kreeg een snel en duidelijk antwoord :
'Deze moto helmen zijn vrij te krijgen in de handel. Er is geen enkele wettekst die het dragen van dergelijke helmen verboden heeft.
U kan deze gerust aanschaffen.'
Mijn vraag was :
Momenteel kan ik me een oranje-fluo helm aanschaffen. Omdat ook de politie-diensten deze kleur gebruiken op hun moto-dienstvoertuigen, vroeg ik me af of het dragen ervan als burger-motard toegelaten is. In wetteksten vind ik geen uitsluitsel.
Zou binnen zone HEKLA het louter dragen van een fluo-oranje helm aanleiding geven tot verbalisatie (moto zelf en rest van kleding neutraal)? Indien ja, op basis van welke wettekst?
'Deze moto helmen zijn vrij te krijgen in de handel. Er is geen enkele wettekst die het dragen van dergelijke helmen verboden heeft.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Frank K woont zowat bij u in de buurt en die heeft bij mijn weten nog nooit problemen mee gehad met zijn fluo oranje helmpje.....PeterRT schreef:Heb even terug (dec. 2008) deze vraag voorgelegd via mail aan de plaatselijke politiezone HEKLA.
Mijn vraag was :

GRTS Danny
Idd, nog nooit heeft een agent iets tegen mij gezegd ivm mijn helm en ik ben er al heel wat tegengekomen. Sommigen kijken wel raar maar voor de rest niks;RUSOR schreef:Frank K woont zowat bij u in de buurt en die heeft bij mijn weten nog nooit problemen mee gehad met zijn fluo oranje helmpje.....PeterRT schreef:Heb even terug (dec. 2008) deze vraag voorgelegd via mail aan de plaatselijke politiezone HEKLA.
Mijn vraag was :
GRTS Danny
Had liever een gele fluo gekocht om minder vergeleken te worden met de politie maar die waren toen nog niet verkrijgbaar. Nolan (dacht ik) heeft er nu ook een fluo-gele helm in zijn assortiment en als de deze zijn tijd heeft gedaan zal het er zo eentje worden...

YOO
Yep, is Nolan. Heb 'm ll. op m'n kop gehad, had die dezelfde pasvorm als m'n ouwe 101 dan was hij verkocht.
Want prijs/kwaliteit is dit voor mij de beste koop, maar ja, die pasvorm hé
Grtz, Philip!
Yep, is Nolan. Heb 'm ll. op m'n kop gehad, had die dezelfde pasvorm als m'n ouwe 101 dan was hij verkocht.
Want prijs/kwaliteit is dit voor mij de beste koop, maar ja, die pasvorm hé
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
De huidige campagne van het BIVV moedigt mensen precies wel aan tot kopen van fluo-helmen ?

R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Ben altijd als een beetje een voorloper geweest in de kleurkeuze van mijn helmen...JüRgen schreef:De huidige campagne van het BIVV moedigt mensen precies wel aan tot kopen van fluo-helmen ?

kijk eens op de site van Lazer , die stonden ook op het autosalon in januari.....
Met de terugrit van de 1.000bochten de verkeerspolitie van Limburg op de snelweg tegengekomen. Op de parking kwamen ze eens polsen of ik een collega was en na de ontkenning waren ze toch nieuwsgierig waar ik mijn helm had gekocht want het was net dezelfde als die van hun zone... Voor de rest geen opmerkingen alleen dat de helm wel goed zichtbaar is en ze hebben me nog een prettige verderzetting van mijn rit toegewenst.

-
John
- Contacteer:
Flik! 
Voila zie.Frank K schreef:Met de terugrit van de 1.000bochten de verkeerspolitie van Limburg op de snelweg tegengekomen. Op de parking kwamen ze eens polsen of ik een collega was en na de ontkenning waren ze toch nieuwsgierig waar ik mijn helm had gekocht want het was net dezelfde als die van hun zone... Voor de rest geen opmerkingen alleen dat de helm wel goed zichtbaar is en ze hebben me nog een prettige verderzetting van mijn rit toegewenst.
Dat zijn er nu eens met gezond verstand en begrip.
Er is de Federale en de Lokale politie.
Bij de laatstgenoemde zijn er meerdere zones welke agenten laten opleiden als motard.
Deze doen dan lokaal aankoop van motor en van kledij. Wat dan ook niet overal hetzelfde is.
Je zou dan al een lijst moeten hebben van de verschillende politiezones met hun kledij (lees helm).
Waar stopt het dan.
De verkeerspolitie van Limburg heeft dit met belangstelling en met begrip aangepakt.
Diegene die daar voor verbaliseren (als het enkel gaat om het dragen van de fluohelm) zijn, naar mijn mening, "muggepissers" die het eigenlijke werk niet aandurven. En...volgens mij lopen er zo in België geen vijf rond.
Het gaat hier mogelijks ook maar om één feit. Dus...de pakkans is klein.
Gino GS schreef:De Schuberth C3 is inmiddels ook een optie geworden:
Heel mooi maar kost wel zo'n €150 meer dan een andere C3