accu stuk????????????
Moderator: GVN
-
marcel8420
accu stuk????????????
Wijzig berichtVerwijder berichtMeld dit berichtAntwoord met een citaatbatterij is stuk???
door marcel8420 » 26/04/09 07:52
Hoi,
Ik ben nog maar een leek met een BMW vandaar deze vraag.
Het gaat om een R1150RT.
Het was prachtig weer en wou een ritje maken doch dashboard bleef donker, geen lichtjes.
Heb een optimate 4 gekocht en deze anderhalve dag aan de accu aangesloten via stekker onder de zadel.
Als de lader aanstaat heb ik wat licht in dashboard maar niet het felle zoals gekend.
Bij het verwijderen van de lader is alles terug uit.
Is de accu stuk???
Graag jullie advies alvorens ik een nieuwe haal.
Naar het schijnt is dit nog een serieus werk bij een RT, is da zo.
Ben nu niet onhandig, alle tips zijn welkom.
door marcel8420 » 26/04/09 07:52
Hoi,
Ik ben nog maar een leek met een BMW vandaar deze vraag.
Het gaat om een R1150RT.
Het was prachtig weer en wou een ritje maken doch dashboard bleef donker, geen lichtjes.
Heb een optimate 4 gekocht en deze anderhalve dag aan de accu aangesloten via stekker onder de zadel.
Als de lader aanstaat heb ik wat licht in dashboard maar niet het felle zoals gekend.
Bij het verwijderen van de lader is alles terug uit.
Is de accu stuk???
Graag jullie advies alvorens ik een nieuwe haal.
Naar het schijnt is dit nog een serieus werk bij een RT, is da zo.
Ben nu niet onhandig, alle tips zijn welkom.
-
VoskenGSA
Re: accu stuk????????????
Als de optimate er zolang aanhangt en de groene lichtjes branden van de optimate; en je hebt dan nog geen teken van leven, dan zal de batterij idd stuk zijn.
Als ik mij niet vergis zit de batterij onder de brandstoftank, en is idd wat werk.
Oppassen bij het terug monteren, dat er geen kabeltje geklemd raakt
Als ik mij niet vergis zit de batterij onder de brandstoftank, en is idd wat werk.
Oppassen bij het terug monteren, dat er geen kabeltje geklemd raakt
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Wat vertelde de Optimate na anderhalve dag aangesloten te zijn. 2 groene lichtjes ?
Hoe oud is de accu ?
De Optimate levert niet genoeg stroom om de elektrische verbruikers van je motor te voeden. Dat is normaal.
Hoe oud is de accu ?
De Optimate levert niet genoeg stroom om de elektrische verbruikers van je motor te voeden. Dat is normaal.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Welk type batterij zit erin, Gel accu of andere ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
marcel8420
hallo,
Heb van kennis vernomen dat de accu inderdaad stuk zou kunnen zijn en ga deze week een andere inbouwen.
De vraag nu is een klassieke zuurbatterij of een gel?
Enige ervaringen bij deze?
Goede raad steeds welkom.
Dank aan allen voor de vlugge reacties.
Het is leuk te weten dat er zo een samenhorigheidsgevoel is onder de BMW rijders.
Dank U
Heb van kennis vernomen dat de accu inderdaad stuk zou kunnen zijn en ga deze week een andere inbouwen.
De vraag nu is een klassieke zuurbatterij of een gel?
Enige ervaringen bij deze?
Goede raad steeds welkom.
Dank aan allen voor de vlugge reacties.
Het is leuk te weten dat er zo een samenhorigheidsgevoel is onder de BMW rijders.
Dank U
Er is in wezen niet veel mis met een klassieke accu. Maar dan moet je wel het vloeistofpeil kunnen in
het oog houden en zonodig bijvullen. Aangezien de accu bij een 1150 zich daar niet direct toe leent
zou ik in dit geval een geltype zeker durven aanraden. Ik denk dat je voor 150 à 160€ een Odyssey PC680
kan kopen, dat is weliswaar een stuk meer dan een klassieke accu zal kosten, maar ook weer niet om
aan de bedelstaf te raken.
Gaby
het oog houden en zonodig bijvullen. Aangezien de accu bij een 1150 zich daar niet direct toe leent
zou ik in dit geval een geltype zeker durven aanraden. Ik denk dat je voor 150 à 160€ een Odyssey PC680
kan kopen, dat is weliswaar een stuk meer dan een klassieke accu zal kosten, maar ook weer niet om
aan de bedelstaf te raken.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
Relax
En de batterij vervangen van een R1150RT is peanuts, geloof me. Als ik het kan, kan iedereen het. En ik heb het gekund.
Kuip verwijderen (da's zowaar het lastigste deel), stekker van iets uittrekken (zit in de weg), batterij losmaken en naar links (bekeken vanop de motor) uit z'n ligplaats schuiven. Nieuwe erin, aansluiten, stekker terug steken, kuipdelen erop en klaar.
Kan zijn dat ik wat vergat, maar kan niet zo belangrijk zijn: ik zei het al: een makkie.
Kuip verwijderen (da's zowaar het lastigste deel), stekker van iets uittrekken (zit in de weg), batterij losmaken en naar links (bekeken vanop de motor) uit z'n ligplaats schuiven. Nieuwe erin, aansluiten, stekker terug steken, kuipdelen erop en klaar.
Kan zijn dat ik wat vergat, maar kan niet zo belangrijk zijn: ik zei het al: een makkie.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
xantingo
- Contacteer:
Ik heb na het overlijden van mijn vorige batterij eentje gekocht van 40 euro bij RAD.
Als die een jaar meegaat ben ik nog goedkoper af dan met een batterij van 180 euro die 4 jaar doet...
En inbouwen is inderdaad geen probleem, daar moet je 't niet voor laten...
Als die een jaar meegaat ben ik nog goedkoper af dan met een batterij van 180 euro die 4 jaar doet...
En inbouwen is inderdaad geen probleem, daar moet je 't niet voor laten...
...R1200RT... Re: accu stuk????????????
Dat klopt, maar zo'n Odyssey zou veel langer meegaan!
Gaby
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
marcel8420
Holla bmw ers
Heb batterij goed kunnen uitbouwen en deze rechtstreeks op lader aangesloten.
Devolende morgen was het kerstmis, alle lichtjes branden naar behoren.
De motor start perfect en het knallen wat hij destijds had bij het lossen van de gashendel op hoge snelheid is ooh gedaan.
Heb tevens ven de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe luchtfilter in te stoppen en wat kan ik jullie zeggen die machine heeft nog nooit zo goed gereden.
DANK U ALLEN VOOR DE TIPS!!!!! Ben zeer blij dat er zo'n samenhorigheidsgevoel is onderde BMW rijders.
Dank u uit de grond van mijn hart.
MERCI!!!!!!!!!!!
Heb batterij goed kunnen uitbouwen en deze rechtstreeks op lader aangesloten.
Devolende morgen was het kerstmis, alle lichtjes branden naar behoren.
De motor start perfect en het knallen wat hij destijds had bij het lossen van de gashendel op hoge snelheid is ooh gedaan.
Heb tevens ven de gelegenheid gebruik gemaakt om er een nieuwe luchtfilter in te stoppen en wat kan ik jullie zeggen die machine heeft nog nooit zo goed gereden.
DANK U ALLEN VOOR DE TIPS!!!!! Ben zeer blij dat er zo'n samenhorigheidsgevoel is onderde BMW rijders.
Dank u uit de grond van mijn hart.
MERCI!!!!!!!!!!!