geruis op motor
Moderator: GVN
geruis op motor
Hi,
ik rij sinds kort vol enthousiasme met de motor (R 1150 RT), zéér tevreden van, doe gemiddeld 120 km/dag, maar toch een vraagje, mijn helm is van het type NOLAN (systeemhelm, vrij recent) maar ik heb enorm last van geruis (vanaf +- 80-90 km/h). Scherm en zadel staan op hoogste stand (een grote mens vrees ik). Iemand tips or tricks of worden het oordopjes? Ik hoorde van soort scherm-spoiler-achtig-iets, maar weinig informatie gevonden tot nu toe. Alvast bedankt.
ik rij sinds kort vol enthousiasme met de motor (R 1150 RT), zéér tevreden van, doe gemiddeld 120 km/dag, maar toch een vraagje, mijn helm is van het type NOLAN (systeemhelm, vrij recent) maar ik heb enorm last van geruis (vanaf +- 80-90 km/h). Scherm en zadel staan op hoogste stand (een grote mens vrees ik). Iemand tips or tricks of worden het oordopjes? Ik hoorde van soort scherm-spoiler-achtig-iets, maar weinig informatie gevonden tot nu toe. Alvast bedankt.
BMW R1150RT
Re: geruis op motor
Een windscreen spoiler op de ruit van een RT heb ik persoonlijk nog nooit gezien. Wat zeker wel tot de mogelijkheden behoort is een andere ruit. De knapste is ongetwijfeld deze van ZTechnik:

Maar je hebt nog enkele merken

Maar je hebt nog enkele merken
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

vooral hun eigen beschrijving "Wow, what a windshield." is behoorlijk fantastisch
Iemand ervaring hiermee ? Prijzen en zo ?
Iemand ervaring hiermee ? Prijzen en zo ?
BMW R1150RT
Probeer misschien toch eens wat te experimenteren met die instellingen. 'k Ben ook vrij groot en heb onlangs m'n zadel toch eens in de lagere stand gezet. Bevalt enorm, zowel qua zitcomfort, handelbaarheid van de motorfiets én windgeruis.Gys schreef: Scherm en zadel staan op hoogste stand (een grote mens vrees ik)
Laatst gewijzigd door Bob op 27 apr 2009, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
net gevonden: http://www.dimensia-techline-boutique.c ... _fr&num=59
prijs valt nog redelijk mee denk ik dan ?
prijs valt nog redelijk mee denk ik dan ?
BMW R1150RT
Op de R1150RT had ikzelf een vervangruit van Givi gezet, maar gelukkig kostte die maar 90 € want zoveel verschil gaf die niet tegen de originele.Gys schreef:Iemand ervaring hiermee ?
Op de LT heb ik wel die van ZTechnik's staan en daar ben ik suppercontent van. Zowel van het materiaal de helderheid als de protectie
En de prijs: goed materiaal kost nu eenmaal geld
Ik heb de mijne trouwens HIER bestelt en dan krijg je ze gratis thuis gestuurd
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
TonTon
hier kan je zo'n V-stream ruit bestellen,is in België en Ward levert uitstekende service : http://www.bikeshop-online.be/product_i ... s_id=15121Gys schreef:Hi,
ofwel zo een , zelfde website : http://www.bikeshop-online.be/product_i ... cts_id=586
Bedankt allen, ik vis het even allemaal uit.
grtz
g
grtz
g
-
AdventureQ
jaGys schreef:Hi,
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Voordat je enorme sommen uitgeeft aan schermen, probeer oordopjes.
Ik rij niet zonder.
Ik rij niet zonder.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Ik rij nu al een paar dagen met Alpine Earplugs, met goed resultaat tot nu toe (groene filter), ik denk erover na om eventueel van die otoplastieken te laten maken voor het gemak, maar het is voorlopig een budgetvriendelijke oplossing.
Bedankt voor de reacties en tips trouwens!
BMW R1150RT
-
TonTon
ik rij ook al jaren met die Alpine Earplugs , ik zou niet meer zonder kunnen wat een stilteGys schreef:Ik rij nu al een paar dagen met Alpine Earplugs, met goed resultaat tot nu toe (groene filter), ik denk erover na om eventueel van die otoplastieken te laten maken voor het gemak, maar het is voorlopig een budgetvriendelijke oplossing.
Ik haalde goede resultaten bij mijn r1100r met een opzetschermpje.
minder geruis en minder turbulentie.
Gekocht bij Hein Gericke in hasselt.
M..
minder geruis en minder turbulentie.
Gekocht bij Hein Gericke in hasselt.
M..
Ik ben van mening dat opmaat gemaakte oordoppen van bijv. Tympro of een ander merk het beste zijn.
Ooordoppen is een must op de motor, want de continue herrie van de wind is funest voor de trilharen in het slakkenhuis.
Je kunt er behoorlijk bedrijfsdoof van worden.
Je kunt beter honderd 100 eu uitgeven voor oordoppen dan aan een beter windscherm, maar beide mag ook.
Ik gebruik ze zelf ook, nooit last gehad van het niet horen van overig verkeer.
Ambu's en politie hoor je gewoon. Windgeruis is een stuk minder.
Zelf op 1000 kM plus ritten geen last van geïrriteerde oren.
Er zijn ook andere merken dan tympro btw
http://www.tympro.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ooordoppen is een must op de motor, want de continue herrie van de wind is funest voor de trilharen in het slakkenhuis.
Je kunt er behoorlijk bedrijfsdoof van worden.
Je kunt beter honderd 100 eu uitgeven voor oordoppen dan aan een beter windscherm, maar beide mag ook.
Ik gebruik ze zelf ook, nooit last gehad van het niet horen van overig verkeer.
Ambu's en politie hoor je gewoon. Windgeruis is een stuk minder.
Zelf op 1000 kM plus ritten geen last van geïrriteerde oren.
Er zijn ook andere merken dan tympro btw
http://www.tympro.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
beemer wim
Bij opticiens en gehoorzaken zijn die siliconen oordopjes te koop voor 15 euro. Passen perfect en je hebt ze in alle soorten, bv voor snurken ,sporten ,motorrijden enz. Met filtertje erin en makkelijk schoon te maken. Zonder oordoppen heb je bij welke motor dan ook , altijd last van turbulentie.Met oordopjes rij je ook veel fijner en harder en je houdt het langer vol.Alleen bij een heel hoog scherm zit je uit de wind, maar dan kan je beter in de auto gaan zitten.
BMW R 1150 R ZWART