Hoe zit het in Nederland? Ik ben morgen in NL en zal daar eens een dealer binnenlopen.
BMW syst VI
Moderator: GVN
Re: BMW syst VI
Er zouden grote ladingen moeten binnenkomen bij de dealers in de loop van de volgende dagen.
Hoe zit het in Nederland? Ik ben morgen in NL en zal daar eens een dealer binnenlopen.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik wacht nog op een telefoontje dat de helmen binnen zijn...albatros schreef:Hoe zit het in Nederland?
Ben net terug van Motoport te Den Bosch, geen enkele in voorraadmoh_fan schreef:Ik wacht nog op een telefoontje dat de helmen binnen zijn...albatros schreef:Hoe zit het in Nederland?
In het terugrijden via Hasselt gegaan, daar de juiste maat (foute kleur) gepast en bij mijn dealer de goede op zij laten leggen
YOO
Heb 'm vandaag op m'n hoofd gehad, past ongelooflijk zalig en goed
Lijkt me echt wel een prima ding, zit goed en stevig in mekaar, sluit goed af, en zou naar 't schijnt voldoende verluchting en ventilatie beiden.
Mag uiteraard ook wel voor die prijs
Ben er nog niet helemaal uit, ga asap de C3 en de Multitec is op m'n hoofd smijten, de pasvrom gaat de doorslag geven.
Geen van allen is goedkoop, kan dus maar voor die 80 ofzo €'s meeer of minder de best passende kiezen.
Moet wel zeggen dat de kleurkeuze bij BMW nogal sumier is, zilvergrijs, blinkend zwart en mat antraciet, that's it
Grtz, Philip!
Heb 'm vandaag op m'n hoofd gehad, past ongelooflijk zalig en goed
Lijkt me echt wel een prima ding, zit goed en stevig in mekaar, sluit goed af, en zou naar 't schijnt voldoende verluchting en ventilatie beiden.
Mag uiteraard ook wel voor die prijs
Ben er nog niet helemaal uit, ga asap de C3 en de Multitec is op m'n hoofd smijten, de pasvrom gaat de doorslag geven.
Geen van allen is goedkoop, kan dus maar voor die 80 ofzo €'s meeer of minder de best passende kiezen.
Moet wel zeggen dat de kleurkeuze bij BMW nogal sumier is, zilvergrijs, blinkend zwart en mat antraciet, that's it
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
moh_fan
- Contacteer:
Koppel!! schreef:Moet wel zeggen dat de kleurkeuze bij BMW nogal sumier is, zilvergrijs, blinkend zwart en mat antraciet, that's it![]()

Ook tijdens de opendeurdagen bij BM center te Ruddervoorde een VI op mijn koppeke gezet en zit verdorie zeer goed.
Prijs ?, ja, inderdaad een beetje naar de hoge kant MAAR uiteindelijk moet een mens die uitgave bekijken over een periode van een 8tal jaren. Ik bekijk het zo : 1. veiligheid en comfort op de eerste plaats en 2. berekend over een periode van 8jaar komt dit op een kleine 6eurokes per maand.
Ik heb me alleszins op de lijst laten zetten, en volgens de bmw verdeler zou ie geleverd worden ergens mei/juni maar ze hopen op vroeger !!
Prijs ?, ja, inderdaad een beetje naar de hoge kant MAAR uiteindelijk moet een mens die uitgave bekijken over een periode van een 8tal jaren. Ik bekijk het zo : 1. veiligheid en comfort op de eerste plaats en 2. berekend over een periode van 8jaar komt dit op een kleine 6eurokes per maand.
Ik heb me alleszins op de lijst laten zetten, en volgens de bmw verdeler zou ie geleverd worden ergens mei/juni maar ze hopen op vroeger !!
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Teleurgesteld in BMW marketing. 21 maart lanceerde BMW de nieuwe systeemhelm VI. Was dit een stunt of gestuntel? Ten eerste zijn niet alle helmen beschikbaar en leveringstermijnen zijn onduidelijk, mogelijke wachttijden van 1 maand of langer voor de nieuwe zilverkleurige. Dat men wachttijden heeft voor het afleveren van motoren en auto’s tot daar toe, maar voor een helm! Als ze zo zeker van de verkoop zijn, en de wachtlijsten liegen er niet om, moeten de helmen als zoete broodje over de toonbank gaan. Neen, BMW laat zijn klanten op hun honger zitten. Waarschijnlijk is hun begrip van ‘begin motorseizoen’ heel breed genomen. Daar de helm mij interesseert zal ik het maar gelaten nemen. Niets dan lof over de dealers, zij doen het mogelijke om hun klanten te paaien, maar BMW marketing mag wel zijn huiswerk opnieuw maken.
LANCEREN, IS KUNNEN LEVEREN !!!
-
Dirk Pauwels
doede gij 8 jaar met nen helmdaddy schreef:Ook tijdens de opendeurdagen bij BM center te Ruddervoorde een VI op mijn koppeke gezet en zit verdorie zeer goed.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
fireman_belgium
- Contacteer:
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Brik,Brik schreef:Teleurgesteld in BMW marketing. 21 maart lanceerde BMW de nieuwe systeemhelm VI. Was dit een stunt of gestuntel? Ten eerste zijn niet alle helmen beschikbaar en leveringstermijnen zijn onduidelijk, mogelijke wachttijden van 1 maand of langer voor de nieuwe zilverkleurige. Dat men wachttijden heeft voor het afleveren van motoren en auto’s tot daar toe, maar voor een helm! Als ze zo zeker van de verkoop zijn, en de wachtlijsten liegen er niet om, moeten de helmen als zoete broodje over de toonbank gaan. Neen, BMW laat zijn klanten op hun honger zitten. Waarschijnlijk is hun begrip van ‘begin motorseizoen’ heel breed genomen. Daar de helm mij interesseert zal ik het maar gelaten nemen. Niets dan lof over de dealers, zij doen het mogelijke om hun klanten te paaien, maar BMW marketing mag wel zijn huiswerk opnieuw maken.
De "BMW"-helmen worden niet zélf door Bmw gemaakt maar door Shuberth, alles mag dan nog zo perfect georganiseerd zijn door Bmw, als hun toeleverancier hun eigen merk voorrang geeft (wegens succes...) of andere redenen heeft dat de produktie niet volgen kan...soit, je snapt het wel hé...maar je hebt gelijk, komt erg slecht over bij de klant(en)...een mooie reductie of kortingbon zou het "leed" kunnen verzachten.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Klopt. Ik weet dat de helm bij Schuberth wordt gemaakt, maar deze productie heeft niets met deze van de Schuberth zelf te maken. Het is wel degelijk BMW marketing die zich hierover ontfermt. Ik weet het want ik heb de fabriek aangeschreven. BMW wil zelfs niet met Schuberth worden vergeleken!
Het kan gewoon niet dat je een product lanceert zonder de nodige stock. Ik was zaterdag nog bij Kohl Aachen, zij hadden 28 maart hun promotie. De eerste 36 die zich om 10 uur aanboden kregen de systeemhelm VI aan 6€. Echter enkel zwart en matgrijs waren te krijgen en dan alleen in bepaalde maten. Succes voor sommigen en anderen konden met lege handen vertrekken. Voor alle zekerheid heb ik bij hen ook bestelling gedaan. Zij hebben mij al gebeld dat het wachten wordt. Van de laatste bestelling van 50 stuks zijn er maar 10 geleverd, zwart en matgrijs. De prijs is natuurlijk ook beter (BTW) 20€ EA goedkoper dan België. De moeite als je als ik twee helmen wil. BMW doet gewoon niet genoeg om aan de vraag te voldoen. En reductie bij BMW! Dat zou het zijn, blijven dromen.
Het kan gewoon niet dat je een product lanceert zonder de nodige stock. Ik was zaterdag nog bij Kohl Aachen, zij hadden 28 maart hun promotie. De eerste 36 die zich om 10 uur aanboden kregen de systeemhelm VI aan 6€. Echter enkel zwart en matgrijs waren te krijgen en dan alleen in bepaalde maten. Succes voor sommigen en anderen konden met lege handen vertrekken. Voor alle zekerheid heb ik bij hen ook bestelling gedaan. Zij hebben mij al gebeld dat het wachten wordt. Van de laatste bestelling van 50 stuks zijn er maar 10 geleverd, zwart en matgrijs. De prijs is natuurlijk ook beter (BTW) 20€ EA goedkoper dan België. De moeite als je als ik twee helmen wil. BMW doet gewoon niet genoeg om aan de vraag te voldoen. En reductie bij BMW! Dat zou het zijn, blijven dromen.
De levering zou met 6 weken uitgesteld zijn
Ik denk dat ik op zoek ga naar een ander merk
Ik denk dat ik op zoek ga naar een ander merk
Ik heb mij ondertussen een EVO V aangekocht.
Een mens kan wachten maar wat mij betreft, kon ik het wachten echt niet meer uitstellen.
Enerzijds jammer, anderzijds steek ik :
1. 160euro in mijn zak (Evo VI 540 euro) en nu betaalde ik voor de V(ijf) 386euro.
2. ben ik zeer tevreden van de net aangekochte Evo V helm.
Velen maken de keuze om , naar aanleiding van het lange wachten, van de IV over te stappen naar de V en de VI te laten voor wat ze is.
Binnen een jaar of 4/5 stap ik dan maar over op de VI.
Tegen dan komt er misschien al een VII op de markt en koop ik dan de VI met 20% korting.
Een mens kan wachten maar wat mij betreft, kon ik het wachten echt niet meer uitstellen.
Enerzijds jammer, anderzijds steek ik :
1. 160euro in mijn zak (Evo VI 540 euro) en nu betaalde ik voor de V(ijf) 386euro.
2. ben ik zeer tevreden van de net aangekochte Evo V helm.
Velen maken de keuze om , naar aanleiding van het lange wachten, van de IV over te stappen naar de V en de VI te laten voor wat ze is.
Binnen een jaar of 4/5 stap ik dan maar over op de VI.
Tegen dan komt er misschien al een VII op de markt en koop ik dan de VI met 20% korting.
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Ben uiteindelijk de Schuberth C3 gaan halen in matzwart en net getest. Voorlopig best tevreden en heb het ingebouwde zonnescherm al goed kunnen gebruiken met de laagstaande zon
Persoonlijk vind ik het toch wel een stille helm.
Hopen dat ik positief mag blijven he...
Plakten wel al een hoop vliegjes op
Met wat kan je deze best verwijderen? Water of gebruiken jullie een bepaald product?
Thx
G.
Persoonlijk vind ik het toch wel een stille helm.
Hopen dat ik positief mag blijven he...
Plakten wel al een hoop vliegjes op
Thx
G.
YOO
Heb me vandaag op de wachtlijst gezet, ne lichtgrijze. Nu is zien wanneer ik m'n geduld verlies en uiteindelijk dan toch een C3 of Multitec ga kopen
Grtz, Philip!
Heb me vandaag op de wachtlijst gezet, ne lichtgrijze. Nu is zien wanneer ik m'n geduld verlies en uiteindelijk dan toch een C3 of Multitec ga kopen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Motorista7
Ik leg er even een natte doek op (geen product, enkel water) en laat even "weken". Dan gaat alle viezigheid er meteen af zonder dat je krassen maakt. En voor onderweg heb ik van die brilpoetsdoekjes mee. Al heb je er wel een paar nodig als de vliegjes talrijk zijn (nu dus) - zo'n brildoekje is toch wat klein en snel uitgedroogd. Heb al wel eens een speciaal helmvizierdoekje gekregen (o.a. in de B&B van onze vriend/GSrijder Grandru) en moet zeggen dat dat veel beter werkt!albatros schreef: Plakten wel al een hoop vliegjes opMet wat kan je deze best verwijderen? Water of gebruiken jullie een bepaald product?
R1200R
thanks voor de tipMotorista7 schreef:Ik leg er even een natte doek op (geen product, enkel water) en laat even "weken". Dan gaat alle viezigheid er meteen af zonder dat je krassen maakt. En voor onderweg heb ik van die brilpoetsdoekjes mee. Al heb je er wel een paar nodig als de vliegjes talrijk zijn (nu dus) - zo'n brildoekje is toch wat klein en snel uitgedroogd. Heb al wel eens een speciaal helmvizierdoekje gekregen (o.a. in de B&B van onze vriend/GSrijder Grandru) en moet zeggen dat dat veel beter werkt!albatros schreef: Plakten wel al een hoop vliegjes opMet wat kan je deze best verwijderen? Water of gebruiken jullie een bepaald product?
PS: onderweg kan je ipv de "natte doek" ook een nat stuk keukenrol of serviet gebruiken.... even doeltreffendalbatros schreef:thanks voor de tipMotorista7 schreef:Ik leg er even een natte doek op (geen product, enkel water) en laat even "weken". Dan gaat alle viezigheid er meteen af zonder dat je krassen maakt. En voor onderweg heb ik van die brilpoetsdoekjes mee. Al heb je er wel een paar nodig als de vliegjes talrijk zijn (nu dus) - zo'n brildoekje is toch wat klein en snel uitgedroogd. Heb al wel eens een speciaal helmvizierdoekje gekregen (o.a. in de B&B van onze vriend/GSrijder Grandru) en moet zeggen dat dat veel beter werkt!albatros schreef: Plakten wel al een hoop vliegjes opMet wat kan je deze best verwijderen? Water of gebruiken jullie een bepaald product?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
moh_fan
- Contacteer:
Dat zou ik niet doen... daar krijg je hele fijne krasjes van die op den duur, met name 's nachts, heel vervelend zijn.K1200GT schreef:[...] keukenrol of serviet gebruiken.... even doeltreffend
Pak beter een micro-vezel doek om je vizier schoon te vegen.
-
GSPeP
- Contacteer:
Vochtige microvezeldoek is perfekt om een vizier zonder krassen te reinigen.
Ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe helm. Zal waarschijnlijk een C3 worden.
Ben ook aan het uitkijken voor een nieuwe helm. Zal waarschijnlijk een C3 worden.
Ik heb vernomen dat de System VI technisch geblokkeerd zou zijn in Duitsland bij BMW? Iemand een idee waarom? Voor mij niet belangrijk meer, ik heb ondertussen de C3 gekocht.
PS: die microvezel doekjes, waar kan je die vinden?
PS: die microvezel doekjes, waar kan je die vinden?
-
Motorista7
In elke supermarkt, bij de schoonmaakmiddelen. "Microvezel" staat vermeld op de verpakking. 
R1200R
Thanks, gisteren langs een vaart gereden en wel honderden kapotgespatte vliegen of ander tuig op mijnen nieuwe C3Motorista7 schreef:In elke supermarkt, bij de schoonmaakmiddelen. "Microvezel" staat vermeld op de verpakking.
You are a lean mean killing machine...albatros schreef:Thanks, gisteren langs een vaart gereden en wel honderden kapotgespatte vliegen of ander tuig op mijnen nieuwe C3Motorista7 schreef:In elke supermarkt, bij de schoonmaakmiddelen. "Microvezel" staat vermeld op de verpakking.![]()
GS staat voor geil speelgoed
Bedankt voor de verduidelijking moh_fan; ik had moeten schrijven: in laten weken met de serviet/keukenrol kan, maar afvegen inderdaad liever nietmoh_fan schreef:Dat zou ik niet doen... daar krijg je hele fijne krasjes van die op den duur, met name 's nachts, heel vervelend zijn.K1200GT schreef:[...] keukenrol of serviet gebruiken.... even doeltreffend
Pak beter een micro-vezel doek om je vizier schoon te vegen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL