Trip naar Zürich

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
gdh

Trip naar Zürich

Bericht door gdh »

In afwachting van de nieuwe motor zijn we met de planning van een trip naar Zürich voor deze zomer gestart.
Ik kan natuurlijk de Zumo zijn werk laten doen, maar vermoedelijk zijn er onder de lezers wel al een paar eerder die richting uitgeweest..
Ik had dus graag wat nuttig informatie hier gesprokkeld om er een prettige rit van te maken ( planning is om dit in twee dagen te rijden, dus indien er info over chambres d'hôtes of motorvriendelijke hotelletjes beschikbaar is ben ik hier een dankbare afnemer van )
GPS -routes zijn natuurlijk ook welkom.

Guido
MrUfip
Contacteer:

Re: Trip naar Zürich

Bericht door MrUfip »

gdh schreef:In afwachting van de nieuwe motor zijn we met de planning van een trip naar Zürich voor deze zomer gestart.
Ik kan natuurlijk de Zumo zijn werk laten doen, maar vermoedelijk zijn er onder de lezers wel al een paar eerder die richting uitgeweest..
Ik had dus graag wat nuttig informatie hier gesprokkeld om er een prettige rit van te maken ( planning is om dit in twee dagen te rijden, dus indien er info over chambres d'hôtes of motorvriendelijke hotelletjes beschikbaar is ben ik hier een dankbare afnemer van )
GPS -routes zijn natuurlijk ook welkom.

Guido
Zürich is goed in 2 dagen te doen, ben vorig jaar in 2 dagen naar Interlaken/Grindelwald gereden.
1e dag ben ik naar het zwarte woud gereden, daar overnacht in een prima zimmer mit frühstuck, Haus Irene:
http://www.motorcamping.eu/duitsland/ba ... irene.html

2e dag was het 30km naar de grens en toen lekker binnendoor in Zwitserland getoured :) Dat was zo mooi!

Maar in het Zwarte Woud barst het van goedekope zimmers, motorvriendelijke hotels enz.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
gdh

Bericht door gdh »

Bedankt.
Het is ook onze planning om de reis in twee dagen te maken, op via Frankrijk en terug via Duitsland.
groeten
Guido
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Zurich is heel makkelijk te doen op twee dagen, heb ooit al vanuit Altdorf (over Zurich en Schaffhausen) naar huis gereden in één dag, was ook geen probleem.

Schaffhausen moet je zeker bezoeken, de Rijnwatervallen zijn absoluut de moeite waard. Vanuit Zurich kan je een dagtripje naar Liechtenstein doen.
Of de meren afrijden, beginnende met de Zuricher See (langs de noordkant, en bij Rapperswil naar de zuidkant rijden), dan de Obersee, zo tot de oevers v.d Walensee, dan via Glarus naar Altdorf, over de Klausenpass. Dan via de Axerstrasse, langs de Urnersee tot Brunnen, en zo naar de Zugersee en van Zug over de kleine maar leuke Albispass terug naar Zurich.

Maareuh, curieus dat ik ben, waarom Zurich? Ben er geweest, verloren gereden, en de gehele stad vervloekt :twisted:
Geef mij maar een kleinere stad, aan de rand v.d bergen, zoals vb. Altdorf of Interlaken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
AdventureQ

Bericht door AdventureQ »

1ste dag tot hier rijden, eerst door de voze gezen, en dan de rijn oversteken...:
http://www.hausbettina.de/service.htm

gemeentelijk openluchtzwembad ligt voor de deur. Badenweiler is een kuuroord, dus ook bij slecht weer vindt ge genoeg sauna's en stoombaden om te recupereren.
Van daaruit is het een makkie om een schoon route naar Zurich te vinden.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
gdh

Bericht door gdh »

Philip,
ja, Zürich , gewoon op bezoek bij familie en waarom de motor daarvoor niet gebruiken hé
Hoop om met de hulp van de Zumo niet verloren te rijden ...
Alvast bedankt voor de tips mannen !
Guido
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
gdh schreef:Philip,
ja, Zürich , gewoon op bezoek bij familie en waarom de motor daarvoor niet gebruiken hé
Dacht al zoiets, en groot gelijk om 't met de moto te doen, is een leuk tripje, zeker als je er twee dagen over doet, en wat geluk hebt met 't weer in 't Zwarte Woud :drunken:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie