"Gepakt" langs achter

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gino1972

"Gepakt" langs achter

Bericht door gino1972 »

Zondag jl. toerke gemaakt met enkele vrienden motards. Toen ik stopte voor een voorrangsweg had de rijder achter mij niet opgemerkt dat ik stil stond. :-(
Met alle gevolgen vandien: ik krijg een tik langs achter, mijn motor schiet wat vooruit en daar lagen we met ons drieen op de grond te spartelen. (mijn madam zat achterop) :-P . Niemand pijngedaan? Moto's rechtgezet. Mijn vriend zijn teen deed wat pijn vertelde die "maar het zal wel gaan". Schade aan de moto's valt al bij al nog mee. Valblok vooraan en inox valbaar op koffer licht geschonden. Toch maar de papieren voor de verzekering ingevuld. Thuisgekomen deed mijne maat zijn laars uit en wat blijkt: kous onder het bloed. :cry:
Naar dokter voor de eerste verzorging en 's anderendaags onder de RX ..... 2 tenen gebroken. Zal een paar weekjes geen toertjes maken zijn bij hem vrees ik. :cry: :cry:
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT
2009-............. K 1200 LT

Garmin Streetpilot 2720
RUSOR

Re: "Gepakt" langs achter

Bericht door RUSOR »

Hoi,

Hopelijk snel hersteld en genezen...

GRTS Danny
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Degene die achterop rijdt is fout, tis gewoon bij de wet geregeld.
Sterkte en beterschap gewenst :grin:
MG Breva 850
GSMax

Bericht door GSMax »

Spijtig en gelukkig niet al te erg :-( Is een typisch motortoertocht ongeval wat ik ook al heb zien gebeuren waarbij 3 moto's hun toertocht plots beeindigd zagen... :cry:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
gino1972

Bericht door gino1972 »

Al bij al hebben we deze rit nog kunnen uitrijden in ons geval dus valt nog best mee als ik soms zie hoe anderen het slachtoffer zijn van zulke 'ongelukjes'
Kmax schreef:Spijtig en gelukkig niet al te erg :-( Is een typisch motortoertocht ongeval wat ik ook al heb zien gebeuren waarbij 3 moto's hun toertocht plots beeindigd zagen... :cry:
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT

Garmin Streetpilot 2720
VerSeg

Bericht door VerSeg »

Wiedewa schreef:Degene die achterop rijdt is fout, tis gewoon bij de wet geregeld.
Dit is helemaal niet bij wet vastgelegd, alles hangt af van de situatie en hetgeen het voorste voertuig uitstak.
In dit geval zal het inderdaad vermoedelijk wel zo zijn maar er zijn tientallen andere situaties waar het eerste voertuig in fout zal/kan gesteld worden. :wink:

Haal een voertuig in en kort voor hem sla je plots rechts af waardoor die u achteraan raakt ... je kan/zal in fout zijn.
Verander kort voor een voertuig van rijstrook waardoor die achteraan op u knalt ... je kan/zal in fout zijn.
Maak een onverwacht bruusk remmaneuver (typisch als je ene achter u wil kl*ten omdat hij te kort volgt of zo) waardoor er iemand achteraan op u knalt ... je kan/zal in fout zijn.
Rij veel te traag zonder reden en er knalt ene achteraan ... je kan/zal in fout zijn.
Doe aan het licht eens een stoppie en er knalt ene achteraan op u ... je kan/zal in fout zijn.
Rij op een donkere baan eens met een defect achterlicht en er knalt ene achteraan op u ... je kan/zal in fout zijn.
...

Waarom zet ik er bij kan/zal ... omdat alles van de situatie afhangt alsook van het eventueel aanwezig zijn van getuigen of niet. Elke situatie is anders, elke uitspraak kan anders zijn. :wink:
VerSeg

Bericht door VerSeg »

gino1972 schreef:Al bij al hebben we deze rit nog kunnen uitrijden in ons geval dus valt nog best mee als ik soms zie hoe anderen het slachtoffer zijn van zulke 'ongelukjes'
Kmax schreef:Spijtig en gelukkig niet al te erg :-( Is een typisch motortoertocht ongeval wat ik ook al heb zien gebeuren waarbij 3 moto's hun toertocht plots beeindigd zagen... :cry:
Hopelijk is ondertussen alles al geregeld en zijn de genezingen al vergezet. :wink:
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

gino1972 schreef:... Schade aan de moto's valt al bij al nog mee. Valblok vooraan en inox valbaar op koffer licht geschonden. ....
Jammer van die kleine schade maar daarvoor zet je er die dingen toch op :roll: , of niet soms?
greetzzz, bart
Nahoj

Bericht door Nahoj »

kvertsa dat echt niet he,
dromen die mannen terwijl ze rijden?
dat ze eens wat afstand houden!

of moeten we een zwaailamp monteren die begint te werken van zodra we stoppen?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hey Gino, dik kl*te man. 't Ja shit happens en als je effe je concentratie verliest dan gebeurt er zoiets , hé. Ik rijd ook graag achter iemand (trek niet zo graag de kop om allerlei redenen), maar je moet idd wel extra opletten en concentreren zodat zoiets niet voorvalt. Kan uiteindelijk iedereen gebeuren, hoor :-?
Hopelijk is het allemaal weer snel vergeten :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

johanelsie schreef:kvertsa dat echt niet he,
dromen die mannen terwijl ze rijden?
dat ze eens wat afstand houden!

of moeten we een zwaailamp monteren die begint te werken van zodra we stoppen?
niet te hard roepen, ghebt het rapper zitten dan ge denkt....
Zo was ik bv effe op de roadbook aan het kijken omdat ik dacht verkeerd te zijn gereden, dat dachten de gasten voor mij ook, en die gingen vol in de remmen....strike!

Never say never.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
gino1972

Bericht door gino1972 »

Viel al bij al nog mee hoor, enkel het eerste uur niet zo veel zin meer om verder te rijden maar na tijdje kwam de 'goesting' snel terug. Nu reeds allemaal vergeten, enkel de schade dient nog hersteld te worden. (wachten op goedkeuring van verzekering).
2005-2007 R 850 R
2007- 2009 R 1150 RT

Garmin Streetpilot 2720
Plaats reactie