Verwijderen van kleeflogo op kuip

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax

Verwijderen van kleeflogo op kuip

Bericht door GSMax »

Zou het kleeflogo "BMW K1200S" van de kuip willen verwijderen, maar weet eigenlijk ni goed hoe en zou natuurlijk ook niet graag de lak willen beschadigen :-? Zijn er soms mensen die dit al gedaan hebben en met positief resultaat :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
den_Ket

Re: Verwijderen van kleeflogo op kuip

Bericht door den_Ket »

met zo'n haardroger (ik moen da zo). is zon ding gelijk een haardroger waar hete lucht uitkomt.
ik doe da altijd met zoiets.
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Met een een krachtige föhn of electrische verfafbrander (of hoe heet dat in België), maak de de sticker iets warmer dan handwarm, nooit zo warm dat je handen verbrandt,
dan de föhn terzijde leggen en proberen de sticker aan een randje los te trekken. Als de lijm blijft zitten is het een kwestie van het oppervlak warmer of minder warm te maken.
Eventuele lijmresten met wasbenzine of thinner en een zachte badstoffen doek verwijderen. Als je thinner gebruikt, doe dan eerste even een proefje op een stukje lak dat niet meteen in het zicht zit.
Suc6
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Dit is een verfstripper
En voor lijmresten is er maar 1 eficient product (WD40)
http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php
http://www.decloedt-wwc.be/NL/gebruiksaanwijzing.htm

Afbeelding

Bougimain :-)
Afbeelding
KLT-SE

Bericht door KLT-SE »

Schiet me net wat te binnen: misschien overbodig, maat toch:
je moet wel zeker weten dat de sticker bovenop de lak of vernis zit,
heel dikwijls worden de originele fabrieksstickers onder een laag transparante lak gespoten. :shock:
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

Merci jongens voor de info, zal dit weekend eens checken :-)
Grtz
Marc

xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

KLT-SE schreef:je moet wel zeker weten dat de sticker bovenop de lak of vernis zit,
heel dikwijls worden de originele fabrieksstickers onder een laag transparante lak gespoten. :shock:
Als 't is om een K1300S sticker in de plaats te hangen is dat natuurlijk minder belangrijk... :wink:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Als je niet van plan bent om op dezelfde plaats een andere sticker aan te brengen moet je er wel rekening mee houden dat de kleur van de lak onder de sticker niet verkleurd is door het zonlicht , terwijl dit bij de niet bestickerde delen wel het geval is .
Zelfs na enkele weken is het verschil reeds merkbaar !
Laatst gewijzigd door adjuvo op 07 mei 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Domi

Bericht door Domi »

Meestal zitten die bij BMW niet onder een transparante laklaag(vernis)heb het al meermaals gedaan(K1100RS,en m'n R1150GS)éérst ff opwarmen met een haardroger(neem AUB géén verfstripper :shock: :shock: is veel te hevig,en heb je kans dat Uw kuip smelt)en verwarm de sticker met verstand,dus zeker niet heet stoken,dan voorzichtig een hoekje los peuteren en zachtjes onder een hoek van 90 graden de sticker omhoog brengen en verder verwarmen met de hardroger.
Zo de sticker er af halen.
Let op op voor lijmresten en thinner,is redelijk agressief op de nieuwste lakken op waterbasis waarmee onze BMW's gespoten zijn,beter de lijmresten ook een beetje verwarmen en afrollen,door er over te wrijven met je vingers,daarna even met een goede polish over het oppervlak en je ziet er nix meer van.

suc6
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Domi schreef:Meestal zitten die bij BMW niet onder een transparante laklaag(vernis)heb het al meermaals gedaan(K1100RS,en m'n R1150GS)éérst ff opwarmen met een haardroger(neem AUB géén verfstripper :shock: :shock: is veel te hevig,en heb je kans dat Uw kuip smelt)en verwarm de sticker met verstand,dus zeker niet heet stoken,dan voorzichtig een hoekje los peuteren en zachtjes onder een hoek van 90 graden de sticker omhoog brengen en verder verwarmen met de hardroger.
Zo de sticker er af halen.
Let op op voor lijmresten en thinner,is redelijk agressief op de nieuwste lakken op waterbasis waarmee onze BMW's gespoten zijn,beter de lijmresten ook een beetje verwarmen en afrollen,door er over te wrijven met je vingers,daarna even met een goede polish over het oppervlak en je ziet er nix meer van.

suc6
Mijn gedacht ook.... zeker geen verfstripper gebruiken of ge kunt een nieuwe kuip bestellen. En ook geen producten als thinner.

GRTS Danny
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Geen thinner maar WD40 :!:

Bougimain :cheese:
Afbeelding
GSMax

Bericht door GSMax »

xantingo schreef:
KLT-SE schreef:je moet wel zeker weten dat de sticker bovenop de lak of vernis zit,
Als 't is om een K1300S sticker in de plaats te hangen is dat natuurlijk minder belangrijk... :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol: Nee toch ni :shock: 't Gedacht alleen al zou van mij de grootsten johnny maken op het forum :lol: :roll: :wink:
Grtz
Marc

®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Verfbrander geeft heel snel blaasjes in de lak. Zoals anderen al zeggen: NIET gebruiken. Een föhn kan wel.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
vasco66

Bericht door vasco66 »

als ik in de garage stickers moest verwijderen is dat gewoon met een grote gum waar men potlood met weg gumt en dan is alles weg sticker plus lijm resten en geen gevaar van over hitting heel simpel niet toch :grin:
GSMax

Bericht door GSMax »

Ze zijn er af, met de föhn, en daarna WD40 voor de lijmresten :D Is perfect gegaan :D :D Bedankt aan allen voor de goede raad :!:
Grtz
Marc

Plaats reactie