24/05/2010 - Cerfontaine - Couvin - Chevetogne

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
adjuvo

24/05/2010 - Cerfontaine - Couvin - Chevetogne

Bericht door adjuvo »

Afbeelding

Op 17 mei 2009 zullen de algemene coördinatie- en steundirectie van de federale politie en de zeven locale politiezones van het gerechtelijke arrondissement Dinant in samenwerking met de Franse Gendarmerie en verschillende partners, waaronder de Gouverneur van de Provincie Namen, een themadag organiseren om de beveiliging van de motorrijders te bevorderen.

Bewustmaking, verkeersveiligheid en hoffelijkheid zijn de trefwoorden van dit project.

De thema’s van dit evenement sluiten perfect aan bij het beleid voorgedragen door de ADDRM (belangenvereniging van de gemotoriseerde tweewielers).

Steve Coeymans, coördinator van ADDRM en voorzitter van het College voor de Mobiliteit en de Verkeersveiligheid van de Belgische Motoren Bond (FMB-BMB), heeft als consulent zijn medewerking verleent voor de organisatie van dit evenement, namelijk voor het uitstippelen van de roadbook.

Een tocht van ongeveer 150 km met het Provinciaal Domein Chevetogne als vertrekpunt zal voorgesteld worden.

Met een roadbook zullen de deelnemers het zuiden van de provincie Namen langsheen de schilderachtige wegen van het arrondissement verkennen.

Er is ook op Frans grondgebied een trefpunt voorzien, namelijk op de Place Mehul te Givet.

Het eigen aan dit evenement bestaat erin dat aan de motorrijders de gelegenheid zal geboden worden om contacten te leggen met de professionelen ( burgerlijke, politionele, en pompiers).

De piloten zullen echter tijdens de tocht op de verschillende locaties informatie en raad kunnen krijgen op het gebied van rijvaardigheid, EHBO en uitrusting,

Inschrijven kan op de vertrekpunten van 9 uur tot 11 uur.

Om te kunnen deelnemen aan het evenement, zullen de piloten een veiligheidscharter moeten ondertekenen, en zich zodoende ertoe verbinden om de wegcode na te leven en een voertuig te gebruiken, dat voldoet aan de eisen van de toepasselijke wetgeving, …

De deelname in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.

Dit bedrag omvat de inschrijving, het roadbook (met mogelijkheid om de reisweg te downloaden indien in het bezit van een TRIPY), de badge die op een voor de organisatoren zichtbare plaats zal moeten aangebracht worden.

De opbrengst van die dag zal volledig overgemaakt worden aan een caritatieve instelling, namelijk dit maal aan de "Association de Parents d’Enfants Victimes de la Route" (vereniging van ouders van verkeerslachtoffers). :thumright:

Meer details zullen later meegedeeld worden.

P.S. Het^programma zal ook via de site http://www.fedpol.be en http://www.addrm.be alsook via facebook verder worden toegelicht.
5 http://www.facebook.com/event.php?eid=5 ... 02&ref=mf# )

Bij deze alvast enkele sfeerbeelden van de editie 2008 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door adjuvo op 13 apr 2010, 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
John
Contacteer:

Re: 17/05/2009 - Chevetogne - Beveiliging Motorrijders

Bericht door John »

Gaan we daar in´t Vloamsch ook terecht kunnen?
Bob

Bericht door Bob »

John schreef:Gaan we daar in´t Vloamsch ook terecht kunnen?
Qu'est-ce qu'il dit ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
John
Contacteer:

Bericht door John »

:mrgreen: :mrgreen: :wink:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

John schreef:Gaan we daar in´t Vloamsch ook terecht kunnen?
John ,

tot gisteren bestond de omschrijvng van dit evenement uitsluitend in het frans ...

Toen ik de organisatoren er op wees dat de nederlandstalige motorrijders mogelijks hierdoor zouden afgeschrikt worden werd spontaan de pagina op facebook aangepast in twee talen en werd me de nederlandse vertaling vanavond doorgestuurd per mail.

Aan goodwill ontbreekt het dus geenszins !

Vermits de hulpdiensten welke hun medewerking verlenen allen uit het waalse landsgedeelte en Frankrijk afkomstig zijn en bijgevolg mogelijks de nederlandse taal tijdens hun toelichhting niet ten allen tijde machtig zijn zal ik met de organisator een en ander op poten zeteen opdat er bij elke groep minimaal 1 tweetalige motard aanwezig is die kan instaan voor simultaanvertaling .

Zodoende kan er bij elke sessie een gemengde groep de demo's volgen .

P.S. Bedankt voor de opmerking die mogelijks mensen zou weerhouden om deel te nemen . :thumleft:

Grtz ,

Rudi
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ziet er héél interressant uit, maar ik kan niet lezen (allé ... ne roadbook toch niet) en nen Tripy heb ik ook al niet :-?

Leuke sticker trouwens, moest die in't vloamsch zijn :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Bij deze het tussentijdse antwoord vanwege de organisatie mbt de eerdere opmerkingen en / vragen :

- De mogelijkheid om alsnog de routes in Garmin en Tom Tom beschikbaar te stellen zal onderzocht worden .
Mocht dit alsnog niet mogelijk zijn is de organisator bereid om een Tripy ter beschikking te stellen waarop de route is voorgeladen .
Er zijn momenteel nog 4 toestellen ter beschikking welke door deelnemende groepen die dag kunnen gebruikt worden.
Mochten er alsnog mensen wensen deel te nemen en de groep is voldoende groot ( min. 5 deelnemers) dienen we deze wel tijdig te reserveren .Ultieme reservatie 24/04 , maar hoe eerder , hoe beter!

-De toelichtingen welke tijdens de demonstraties door de diverse hulpdiensten worden gegeven zijn initieel uitsluitend in het frans gepland.
De organisatie onderzoekt intern de mogelijkheid om zelf alsnog een simultaanvertaling op poten te zetten.
Een alternatief is dat een tweetalig motorrijder per groep nederlandstaligen zal instaan voor de vertaling ter plaatse.
Er zijn reeds een paar kandidaten bereid gevonden om dit voor hun rekening te nemen.

Momenteel zijn er door de organisatie geen vertrekpunten richting Chevetogne ingericht.

- De zelfklever bestond vorige jaren in beide landstalen . Vermits dit echter een vrij dure aangelegenheid was heeft men dit jaar slechts uitsluitend de franstalige versie ontworpen.
Men trekt alsnog de mogelijkheid na om een nederlandstalige versie aan te maken.
adjuvo

Bericht door adjuvo »

*** UPDATE ***

Afbeelding

Na intern overleg met de organisatie in de loop van de avond een korte toelichting mbt de huidige stand van zaken :

- Logo : werd vertaald , of dit eveneens nog in stickers kan worden omgetoverd dienen we af te wachten .

- GPS- route : Tot op heden geen mogelijkheid om deze te converteren van Trip naar Tom Tom of Garmin.
Mochten er alsnog mensen zijn die hiervoor over een oplossing beschikken of op basis van het roadbook de route alsnog kunnen uitwerken in TT of Garmin- formaat , dan graag asap feedback .

- De diverse hulpdiensten zullen vermoedelijk niet meer in de gelegenheid zijn om alles nog te vertalen (presentaties , documenten , enz )
Om de nederlandstalige motorrijders alsnog de kans te geven om alle presentaties te kunnen bijwonen zal er op het vertrekpunt te Chevetogne een verzamelpunt voor ons worden ingericht zodat we in groep kunnen genieten van de rit en tevens een simultane vertaling tijdens alle demonstraties mogen verwachten .

Op 28/04 zullen alle betrokken partijen samenkomen om de laatste kogels door de kerk te jagen .

Mochten er inmiddels nog vragen en / of opmerkingen zijn , aarzel niet ...

Grtz ,

Rudi
adjuvo

Bericht door adjuvo »

*** UPDATE ***

Ter info :

voor wie geen Tripy heeft , er geen in bruikleen wil en geen Roadbook kan of wil lezen zal er het nodige worden georganiseerd opdat deze mensen in groep onder begeleiding van de organisatie eveneens het ganse traject kunnen afleggen , inclusief vertaling tijdens de demo's.

Verdere info op :

http://www.polfed-fedpol.be/event/Dinan ... 009_nl.php

Grtz,

Rudi
one-one

Bericht door one-one »

Zeker een aanrader ...wat de taal betreft mag je er van uit gaan dat alles in het Frans zal gebeuren maar ik zal me even informeren of men aan de Nederlandstaligen gedacht heeft...
wordt vervolgd
ride with pride
one-one
gsa 1150
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

adjuvo schreef:Om de nederlandstalige motorrijders alsnog de kans te geven om alle presentaties te kunnen bijwonen zal er op het vertrekpunt te Chevetogne een verzamelpunt voor ons worden ingericht zodat we in groep kunnen genieten van de rit en tevens een simultane vertaling tijdens alle demonstraties mogen verwachten.
:thumright:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
adjuvo

Bericht door adjuvo »

one-one schreef:Zeker een aanrader ...wat de taal betreft mag je er van uit gaan dat alles in het Frans zal gebeuren maar ik zal me even informeren of men aan de Nederlandstaligen gedacht heeft...
wordt vervolgd
Ter info ,

ik ben al een maand aan het onderhandelen met Steve Coeymans ( president ADDRM ) en ...
- niet alleen werd in overleg het logo vertaald in het nederlands ( wat oorspronkelijk niet de bedoeling was dit jaar (besparingen ...) en of er al dan niet een vertaalde sticker komt zal ime eeerstdaags bevestigd worden ) ,
- niet alleen werd er voor de niet Tripy of roadbook - rijders gezorgd voor een begeleiding door de organisatie ( vermits conversie naar TomTom en / of Garmin niet beschikbaar was op korte termijn) maar ...
- werd er eveneens voorzien dat nederlandstalige motorrijders welke wensen deel te nemen kunnen aansluiten bij 1 van de 2 groepen welke onder begeleiding de rit kunnen afleggen .

Motorrijders welke een vertaling wensen op de diverse lokaties krijgen deze gegarandeerd indien ze deel uitmaken van een dezer groepen .Beide groepen vertrekken met 1 uur verschil en bestaan initieel uit een twintigtal deelnemers .

Afhankelijk van de opkomst zal ik of instaan voor de begeleiding van de eerste of tweede groep om in samenspraak met de organisatie en deelnemers de toelichtingen "ten berde te brengen".

P.S. Vandaag hebben de betrokken politiezones en belanghebbende partijen de laatste knopen doorgehakt in hun (voorlopig) laatste gezamelijk overleg .

Ik vewacht bijgevolg voor het einde van de week een definitieve update vanwege de organisatie.

Mochten er nog deelnemers zijn welke beide landstalen voldoende beheersen om de collega's te begeleiden tijdens de demo's , aarzel dan niet om me een seintje te geven . :thumright:

Weet wel dat dit op vrijwillige basis plaatsheeft , een extra worst tijdens de BBQ moet echter wel kunnen .

Beter 1 vogel te veel in de lucht dan helemaal geen lucht ! :alien:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

one-one schreef:Zeker een aanrader ...wat de taal betreft mag je er van uit gaan dat alles in het Frans zal gebeuren maar ik zal me even informeren of men aan de Nederlandstaligen gedacht heeft...
wordt vervolgd
Bij deze de bevestiging vanwege ADDRM dat volgende punten na het overleg van gisteren werden goedgekeurd :

1. Er zal op elke tussenstop een medewerker aanwezig zijn om in te staan voor de nederlandstalige vertalingen . :thumright: :thumright: :thumright:

2. Speciaal op verzoek van WIMLT en dit in tegenstelling tot de eerdere verwachtingen , zal de sticker eveneens in het nederlands beschikbaar zijn ! :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft:

Voor wat de omzetting van de Tripy - file naar Garmin of Tom Tom formaat betreft is er nog geen oplossing , maar ook hier zal men pogen om aan de vraag tegemoet te komen . Zoniet kan men nog steeds terugvallen op het roadbook of aansluiten bij 1 van de groepen welke respectievelijk om 10 en 11 u vertrekken in Chevetogne. :scratch:

Er zijn overigens op dit moment nog 2 Tripy's beschikbaar met voorgeladen route . Indien er kandidaten zijn om deze in groepsverband te gebruiken gelieve dit dan asap te willen melden .

:salut:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Uitstekend nieuws voor wie (nog) niet over een motor beschikt en alsnog wil deelnemen aan dit evenement !

Om de automobilist kennis te laten maken met de leefwereld van de motorrijder en deze van nabij te kunnen beleven werd er besloten dat automobilisten eveneens welkom zijn en dit onder dezelfde voorwaarden als welke van toepasing zijn voor de motorrijders.

Op elke lokatie waar een activiteit is gepland zal er tevens voor personenwagens een parkeergelegenheid worden voorzien .

Automobilisten welke reeds meer dan 2 jaar in het bezit zijn van een rijbewijs categorie B kunnen tevens deelnemen aan een test met 125 cc scooters of op de simulator hun vaardigheden testen.

Alle overige acitviteiten zullen eveneens voor hen toegankelijk zijn !
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Zijn er mensen vanuit de regio Antwerpen die aan deze dag 'acte de présence' gaan geven?
Het lijkt mij wel leuk om daar aan deel te nemen...
R1200RT LC
one-one

Bericht door one-one »

voila ADJUVO was me voor!!!
dus voor elke activiteit zal een een vertaling zijn in hte Nederlands :wink:
er is ook een roadbook voor zien in het Nederlands
ride with pride
one-one
gsa 1150
adjuvo

Bericht door adjuvo »

one-one schreef:voila ADJUVO was me voor!!!
dus voor elke activiteit zal een een vertaling zijn in hte Nederlands :wink:
er is ook een roadbook voor zien in het Nederlands
Het programma van dit evenement is ( vanzelfsprekend In 't nederlands ! :!: ) op onderstaande link te raadplegen :

http://www.polfed-fedpol.be/event/Dinan ... ine_nl.pdf

U komt toch ook ? :alien:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Van de site van Fedpol geplukt, zal wel een foutje zijn zekers???
:mrgreen:
De deelneming in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.
adjuvo

Bericht door adjuvo »

John schreef:Van de site van Fedpol geplukt, zal wel een foutje zijn zekers???
:mrgreen:
De deelneming in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.
Hoi John ,

heb voor alle zekerheid even nagetrokken wat men onder "ploeg" verstaat :

* 1 solo - motorrijder ( geslacht onbelangrijk)

* 1 motorrijder met duo (of trio of quatro , een zijspan mag met name eveneens tot de nok volgepropt zitten )

* 1 personenwagen waarbij alle zitplaatsen mogen benut zijn .

Wie dus in gedachten had om met de bus te komen en er met 5 € per groep vanaf te komen is gewaarschuwd , elke zitplaats op de bus is 5 € waard !

:clown:
adjuvo

Bericht door adjuvo »

Beste companen ,

het doet me deugd om bij deze melding te kunnen maken dat niet enkel de waalse , niet enkel de brusselse en evenmin niet enkel de vlaamse motorrijders hun bijdrage zullen leveren aan dit evenement .

Zelfs onze spitsbroeders uit de noordelijke contreien hebben besloten om dit evenement bij te wonen . :!:

CU @ Chevetogne !
John
Contacteer:

Bericht door John »

moh_fan schreef:Zijn er mensen vanuit de regio Antwerpen die aan deze dag 'acte de présence' gaan geven?
Het lijkt mij wel leuk om daar aan deel te nemen...
Als er niks tussenkomt kunnen we samen naar ginder. :wink:
one-one

Bericht door one-one »

Ik heb al het roadbook....
zij die het willen hoeven het maar te vragen
c.u there :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

adjuvo schreef:Speciaal op verzoek van WIMLT en dit in tegenstelling tot de eerdere verwachtingen , zal de sticker eveneens in het nederlands beschikbaar zijn ! :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft:
Das fantastisch, maar ik heb één probleem: 't is dit of de Jef rit :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

John schreef:Als er niks tussenkomt kunnen we samen naar ginder. :wink:
C'est bon! :thumright:

Zal ik BabelFish meenemen of doe jij het?
R1200RT LC
adjuvo

Bericht door adjuvo »

WimLT schreef:
adjuvo schreef:Speciaal op verzoek van WIMLT en dit in tegenstelling tot de eerdere verwachtingen , zal de sticker eveneens in het nederlands beschikbaar zijn ! :thumright: :thumleft: :thumright: :thumleft:
Das fantastisch, maar ik heb één probleem: 't is dit of de Jef rit :-?
Ik zie het probleem niet . De Jefrit combineren met Chevetogne moet toch tot op zeker hoogte mogelijk zijn .
Eerst een stukje met de Jef , dan doorsnorren naar Chevtogne en afsluiten bij de Jef :idea:
Plaats reactie