Bergjes in de Dolomieten?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Koppel!!

Bergjes in de Dolomieten?

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ik zat hier net naar de laatste bergrit in de Giro te zien, en kwam op 't idee om al wat informatie te vergaren voor een reisje van volgend jaar naar de Dolomieten te doen.
Nu komt de vraag :arrow: welke zijn de mooiste bergpassen in de Dolomieten :?: De Stelvio heb ik al gedaan :lol: , dus die valt af, de Gavia en de Finestre staan sowieso op 't programma :twisted: , maar voor de rest ken ik eigenlijk weinig passen in Italië :oops:
Ik zou van 't principe uit gaan van met een vaste uitvalsbasis (hotel of camping) te werken, om in die omg. dan enkele dagen te gaan bollen, om dan vanuit een volgende uitvalsbasis te herbeginnen in een andere omgeving :P
Heb ook al iets gelezen over een treinverbinding (met de moto erop) naar ginder, hou gaat zoiets in z'n werk, en vanuit welke stad kan men vertrekken :!:

Om 't kort te houden :arrow: alle informatie (naam v.d. pas, tussen welke steden gelegen, afstand (in tijd te rijden), berijdbaarheid, enz...) is dus uitermate welkom :!:
Heb op 't forum al enkele dingskes gezien hieromtrent, hier zitten er wel die er al geweest zijn, so don't be shy :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
johnnyke

Bericht door johnnyke »

heb ge de finistere goed bekeken
blijf er weg er zijn veel cols zeker zo mooi
ik heb hem over 2 jaar terug gedaan mam man
nieuwe motor helemaal vol steenslag
groetjes johnny
Bananatuffer

Re: Bergjes in de Dolomieten?

Bericht door Bananatuffer »

Koppel!! schreef:YOO

Heb ook al iets gelezen over een treinverbinding (met de moto erop) naar ginder, hou gaat zoiets in z'n werk, en vanuit welke stad kan men vertrekken :!: Grtz, Philip!

http://www.autozug.de
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Verleden jaar de Dolomiten gedaan. Had hotteltje gehuurd aan de grens in Oostenrijk voor 5 dagen en vandaar vertrokken. Ge moogt tellen dat het ongeveer de helft goedkoper is dan in Italie.
Dolomiten afbollen is de boodschap. Tis daar wonderschoon (als het droog is natuurlijk, maar dat is overal)
Groeten Pirre
Frans

Bericht door Frans »

Als ge clublid zijt kan ik U de passenparade warm aanbevelen
Dolomieten a volonte met mannen ondereen
uitvalsbasis is een hotel in nauders en iedere dag passen en nog eens passen
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik vetrek morgen (nog maar eens) naar ginder voor een paar dagen passsenvreten.
De mooiste passen : de Gavia, Mortirolo, Splügen, Stelvio...
Dat zijn de mooiste in mijn ogen.
Mijn avatar is daar ergens getrokken.
Maar er zijn er zoveel.
Autotrein vanuit Troisdorf (Köln) tot München (en tyerug)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
P-man

Bericht door P-man »

Hey Geert,
Een fijne en veilige vakantie.
Geniet ervan.
Pieter
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Vergeet de Passo di giau bij Cortina D`ampezzo niet. Verder de moeite waard zijn de Timmelsjoch, Penserjoch en de Jaufenpass erg mooi. Tussen Vipiteno en Bolzano ligt een prachtig dal dat je zuidwaards moet rijden, na de helft afslaan richting Ritter (meen ik), prachtig rustiek!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Bananatuffer

hier kan je lezen dat ze bijna allemaal open zijn:

http://www.oeamtc.at/alpenpaesse/
cruiser

Bergjes in de Dolomieten

Bericht door cruiser »

Koppel!
Kijk ook eens op http://www.reisemotorrad.de rubriek "tourguide". en ... een veilige reis. Groetjes
Always in balance.
R1200C
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Mijn 15-passen tocht van dit jaar zit er sinds gisterenmorgen weer op.
Het was weer geweldig. Van de Glaubenbielenpass tot de Jaufenpass over de Oberalp, de Stelvio, Timmelsjoch etc.
Prachtig, prachtig, prachtig.
Opvallend : motorrijders worden steeds grager gezien in die contreien. Nu het skiseizoen steeds moeilijker wordt (global warming) - zeker voor de lagere gebieden - lijken de motards de nieuwe doelgroep.

Geheimtip : de Kesselbergstrasse nabij de Kochensee, op 70 km van München. Swingende bochten in de stijl van de passo della Futa (SS64) !
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Bananatuffer

Geert VN schreef:Geheimtip : de Kesselbergstrasse nabij de Kochensee, op 70 km van München. Swingende bochten in de stijl van de passo della Futa (SS64) !
Keselberg is in t weekend gesloten voor motoren in 1 richting, omdat er teveel straatraces gehouden worden en andere geintjes.

:( :cry:
Plaats reactie