Problemen met mn GARMIN SP2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Molih

Problemen met mn GARMIN SP2610

Bericht door Molih »

Hallo,

ben bezig met de voorbereiding van onze trip naar Italië en had de routes gecreëerd via de City Navigator Europe 2009 en op mn Garmin SP2610 geplaatst.

Tot zover was alles gelukt. Ik heb een geheugenkaart van 2GB dus ruim voldoende en had enkel de noodzakelijke kaarten op de SD kaart geplaatst.

Nu kom ik tot de vaststelling dat als ik een adres (België, Nederland...) ingeef (kaart staat zeker op de SD kaart) dat ik de melding krijg:

ROUTEBEREKENING FOUT: ONVOLDOENDE GEHEUGEN.

Iemand ook reeds dit probleem gehad? Normaal heeft de SD kaart nog voldoende geheugen, of heeft het toestel mss een intern geheugen dat vol zit.
Heb ook geprobeerd met een 2de SD kaart en krijg steeds dezelfde melding.

Indien dit het laatste is, hoe kan ik dit dan resetten? Of is het nodig het volledige toestel te resetten?

Graag jullie reaktie en eventuele oplossingen voor dit probleem.

Alvast bedankt.

Renaat
Gustje

Re: Problemen met mn GARMIN SP2610

Bericht door Gustje »

Ik heb dat ook eens voor gehad,ik was vergeten de kaarten terug op mijn sd kaart te zetten.

Dirk
Jachrelso

Bericht door Jachrelso »

Renaat,

Ik herken je probleem en je frustratie. Zelfde berichten als 'geheugenkaart' vol, dienstweigering van de GPS tijdens ritten ... gevloek ende getier alom :evil: Heb ook alles al geprobeerd maar nu denk ik dat ik het heb gevonden!
Ik heb City Navigator 2006 terug geïnstalleerd en deze versie lijkt meer compatibel met de 2610.
Mijn laatste reisje naar Friesland (paasvakantie) is feilloos verlopen :grin: En ik stond net op punt om de ganse boel ne ferme zwier te geven en een nieuwe Zumo aan te schaffen. Toch nog even wachten nu.

Ik hoop dat het ook bij jou lukt!

Succes!
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Toch wel de correcte versie van 2009 geinstalleerd (er is een versie voor oudere generatie toestellen als de 2610 en er is een versie voor de nieuwere toestellen)

Succes en de groeten,
Erik
Molih

Bericht door Molih »

Ik heb de meeste recente kaartversie bekomen via My Garmin, dus ben ik in de veronderstelling dat deze de juiste zou moeten zijn.

Het probleem is in feite pas de kop beginnen op steken na dat ik de routes van mn PC op de unit geplaatst heb, ook al was er op de geheugenkaart nog voldoende ruimte over.

Zal terug eens de kaartversie van 2006 er op zetten in de hoop dat het zo terug lukt.

Heb ondertussen al een mail naar Garmin gestuurd en de vraag gesteld, dus hopen op een spoedig antwoord want Italië komt dichterbij (nog 3 weken).

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Renaat
BMW-4-Ever

Nog een mogelijkheid:
De 2610 kan soms moeilijk overweg met geheugenkaarten groter dan 2Gig.
Heb je je nieuwe kaartmateriaal wellicht op een grotere kaart gezet?

Succes en de groeten,
Erik
st1100

Bericht door st1100 »

Kan even niet goed volgen. De 2610 is met compact flash kaarten (en niet SD dus). Volgens mij dient het geheugenkaartje voor de NAVTEQ-kaartgegevens. De sp2610 kan NIET overweg met geheugenkaartje van meer dan 2Gb. De route's en waypoints en instellingen staan in het interne geheugen volgens mij. Misschien de overbodige waypoints eens wissen? Verder zou je eens kunnen nakijken of de kaartset wel aan gevinkt staat.

Eén ding is zeker , het probleem dat je hebt heeft niks met het toestel op zich te maken , maar moet je ergens in de software zoeken....
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Ik heb dat af en toe ook eens.
Het probleem zit hem inderdaad in het feit dat het INTERNE geheugen vol zit met waypoints van vorige ritten.
Gewoon die lijst wegwerken en de zaak zou moeten opgelost zijn
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Molih

Bericht door Molih »

Toestel werkt momenteel met een 2GB compact flash (had verkeerdelijk SD kaart vermeld) dus daar kan het niet aan liggen volgens mij. Heb ook met de origineel meegeleverde CF kaart geprobeerd (512Mb) en blijf hetzelfde probleem hebben.

Alle waypoints en routes zijn gewist op het toestel, ook gecontroleerd of alle kaarten zijn aangevinkt en dit is ook het geval.

Nog steeds blijf ik dezelfde melding krijgen: Routeberekening fout: Onvoldoende geheugen.

Hopelijk krijg ik snel reaktie van Garmin en kunnen zij een oplossing bieden voor het probleem.

Ga vanavond alleszins eens terug de originele kaartenset op de PC zetten en inladen naar GPS.

Alvast bedankt.
jantje beton

Bericht door jantje beton »

de kaarten in zijn geheel meer als 2gb je moet een paar kaartgedeeltes nietaanvinken als je ze in laat dan zou het toch moeten lukken heb dat vroeger ook eens voor gehad met mijn oude 2610 :idea:
BEN WEER EENS ONLINE
Erik

Bericht door Erik »

Molih schreef: ... Of is het nodig het volledige toestel te resetten?
een periodieke reset kan geen kwaad. Met zowel onze SPIII en als de 2610 uit voorzorg jaarlijks. Nooit problemen voorgehad.
Eelco schreef:Het resetten van een 2610 gaat als volgt:
-Het toestel moet uit staan
-Houd de bovenste twee toetsen (page + menu) ingedrukt en zet het toestel aan.
Als dit goed gegaan is zul je de kaart van Amerika zien en zijn de schermteksten en spraak weer Engels. Detailkaarten blijven wel aanwezig, maar routes, waypoints en tracks zijn gewist.
Na de reset kan het vinden van satellieten en daarmee de positiebepaling nogal wat langer duren dan anders, het toestel denkt namelijk dat het in Amerika zit.
Het toestel wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Het is daarom aan te bevelen om vooraf je eigen instellingen te noteren.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
UpJohn

Bericht door UpJohn »

de kaarten in zijn geheel meer als 2gb. Je moet een paar kaartgedeeltes niet aanvinken (weglaten) als je ze inlaat, dan zou het toch moeten lukken. Heb dat vroeger ook gehad met mijn oude 2610
Ik denk dat je hier de oplossing hebt.

Ik vertrek next week naar Wales. Wel dan laad ik de kaarten van Belgie, England, stuk Frankrijk en Wales. Het is toch niet nodig dat je de kaarten van zuid Frankrijk, Spanje, Duitsland, enz ... oplaad als je er niet langskomt.

Ik werk op deze manier en nooit problems.
En resetten .. nog nooit van gehoord. :roll:
Eelco

Bericht door Eelco »

UpJohn schreef:En resetten .. nog nooit van gehoord.
Dus nog niet uitgeleerd.
Reset is geen panacee voor alle kwalen, maar voor een 2610 (en vooral een SP3+) inderdaad periodiek aan te raden.
Meer nederlandstalige gebruikerservaring dan in deze bron zal u moeilijk bijeen vinden.
Baat een reset niet, het schaadt zeker niet.
Molih

Bericht door Molih »

Gisteren een mailtje gehad van Garmin Support, hebben blijkbaar nog melding gehad van hetzelfde probleem maar hebben tot op heden de reden en oplossing nog niet gevonden. Van zodra ze meer weten zullen ze me terug contacteren.

Heb voorlopig dan maar terug de CN 2008 ingeladen en hiermee lukt het perfekt.

Nu nog de nieuwe GPS houder laten monteren op mn RT en we zijn weer vertrokken.

@ Up John: ik laad inderdaad ook elke maal de kaarten in die ik effectief nodig heb dus ik maak nooit gebruik van de volle 2 GB (kwestie van nog wat ruimte over te hebben om een eventuele tracklog te maken) dus hier kan het al niet aan liggen. Zal vermoedelijk iets met de software zelf zijn.

Groeten,

Renaat
BMW-4-Ever

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij gaat een tracklog op een intern stukje van het geheugen. Een 2610 kan daarom ook niet meer dan 1000 punten opslaan. En dat is zo vol. . . . . .

Groeten,
Erik
Molih

Bericht door Molih »

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij gaat een tracklog op een intern stukje van het geheugen. Een 2610 kan daarom ook niet meer dan 1000 punten opslaan. En dat is zo vol. . . . . .
zou wel eens goed kunnen, ben geen echte kenner natuurlijk maar was in de veronderstelling dat dit naar de geheugenkaart geschreven werd... :oops:
weer iets bijgeleerd :grin:

groeten,

Renaat
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

@ Up John: ik laad inderdaad ook elke maal de kaarten in die ik effectief nodig heb dus ik maak nooit gebruik van de volle 2 GB (kwestie van nog wat ruimte over te hebben om een eventuele tracklog te maken) dus hier kan het al niet aan liggen. Zal vermoedelijk iets met de software zelf zijn.

als ik alle kaarten activeer kom ik aan 1809 MB; dit zou toch makkelijk op een kaart van 2GB moeten kunnen?

@Molih: heb je voor je de kaarten doorstuurde links onder in het tabblad 'gegevens voor routeberekening' aangevinkt ?

PS: hoe komt het dat een citaat bij mij niet in een kadertje komt ??
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Molih

Re: Problemen met mn GARMIN SP2610 (OPGELOST)

Bericht door Molih »

Vandaag bericht gekregen van Garmin: CN 2009 blijkt niet compatibel te zijn met de SP26xx. Vandaar dat hij af en toe foutmeldingen gaf.

Ze stelden voor om de kaartenset terug te betalen, maar aangezien ik voor de kaarten nog een gratis update had heb ik gezegd dat dit niet nodig was. (wel goeie service van Garmin moet ik zeggen)

Heb de vraag gesteld of er op termijn nog een nieuwe update zou beschikbaar komen voor dit type GPS, maar blijkbaar zou de CN 2008 de laatste versie zijn voor dit toestel. Dus zal er niks anders opzitten dan binnen een paar jaar een nieuw toestel aan te schaffen vrees ik (of blijven verder rijden met oude kaarten) :-(

Groeten,

Renaat
carl theeuwes

Bericht door carl theeuwes »

hello

als je een route naar je gps dwonload moet je eerst de route voor alle veiligheid laten herberekenen en dan dwonloaden naar je gps
als je de route dwonload naar je gps moet je zien dat het vinkje uit staat anders krijg je een fout melding

grts carlgs
Plaats reactie